ПОВЕЌЕ

    Илон Маск сметаше дека имало огромна шанса SpaceX и Tesla да вредат 0 долари“ – но сепак тој инвестираше милиони

    Време зa читање: 3 минути

    Илон Маск, ко-основач и главен извршен директор на Тесла Моторс, зборува за време на интервју во фабриката за собранија на компанијата во Фремонт, Калифорнија, САД, во среда, 10 јули 2013 година.

    Но, „да бидам искрен“, напиша Маск на Твитер на 19 септември, „во раните денови, мислев дека има повеќе од 90% шанси и SpaceX и Тесла да вредат 0 долари“.

    Сепак, Маск одеше напред со деловните активности со долгогодишно работење, и лично инвестираше милиони. Маск, кој, наводно, заработи околу 200 милиони долари од продажбата на PayPal на eBay од 1,5 милијарди долари во 2002 година, искористи околу 100 милиони долари за да го започне SpaceX во 2002 година и инвестираше 6,3 милиони долари во Тесла во 2004 година.

    „Мислев дека нашите шанси за успех се толку мали што јас не сакав да ризикувам нечии средства на почетокот, освен моите “, рече Маск за Тесла во својот„ Мастер план, кој го објави на блогот во 2016 година.

    Што се однесува до SpaceX, сите„ рекоа дека ќе изгуби ги сите пари од PayPal, и јас си реков: „Па, веројатно сте во право“ “, се присети Маск на прес-конференцијата на НАСА во 2019 година. Но,„ вреди да се испроба како и да е “, рече тој. 

    На почетокот, SpaceX и Tesla се соочија со огромни пречки – според компаниите на Маск, двете компании скоро банкротираа во 2008 година.

    На почетокот, SpaceX претрпе низа неуспеси. Првите три лансирања на Соколот 1, неговата прва ракета што може да се користи повеќепати, не успеаја да стигнат до орбитата. Ова беше особено вознемирувачко за Маск, бидејќи неговата цел за создавање на SpaceX беше да создаде возила што може да се користат повеќекратно и да се направи животот повеќе планетарен. 

     

    Четвртиот неуспех „апсолутно ќе беше смртоносен“, рече Маск на конференцијата за меѓународен астронаутски конгрес во 2017 година. “За среќа, четвртото лансирање, беше успешно.”

    Потоа, компанијата успеа да склучи договор со НАСА вреден околу 1,6 милијарди долари.

    Слично на тоа, кога Маск инвестираше во она што тогаш беше наречено Тесла Моторс, во раните 2000-ти, тоа беше аутсајдер во автомобилската индустрија. Маск се соочи со критики затоа што тогаш „никој не правеше електрични автомобили“, рече тој на февруари на подкастот „Трет ред Тесла“. 

    До 2008 година, Тесла се соочи со проблеми во производството со своето прво издание, Тесла Роудстер. 

    Но, Тесла на крајот доби инвестиции кои му помогнаа да остане во живот и во 2010 година, компанијата излезе во јавноста. Во 2012 година, Тесла започна со производство на својот Тесла Модел С, кој беше подостапен и попријателски потрошувач модел од Roadster. (Моделот С беше дури и прогласен за автомобил на 2013 година од страна на MotorTrend).

    Денес, и покрај раните предвидувања на Маск, и SpaceX и Тесла соборија рекорди и го направија Маск многу богат човек.

    SpaceX се проценува на 46 милијарди долари. Компанијата влезе во историјата кога успешно лансираше двајца астронаути на НАСА во орбитата на 30 мај, и со тоа, Маск достигна пресвртница во човечкиот вселенски лет и е на чекор до остварување на своите амбиции на Марс.

    Тесла има моментална пазарна вредност од околу 379 милијарди долари. Оваа година, Тесла стана највредниот производител на автомобили во светот откако нејзината пазарна капитализација ја надмина Toyota за прв пат на 1 јули. Маск рече дека тој всушност верува дека акцијата е преценета, но „ќе вреди повеќе за пет години“, изјави тој за Кара Свишер, на 28 септември.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично