ПОВЕЌЕ

    ЕК ЗАГРИЖЕНА ЗА МОНОПОЛОТ НА ГУГЛ, го притиска да продаде дел од својот рекламен бизнис

    Време зa читање: 3 минути

    Гугл можеби ќе треба да продаде дел од својот адвертајзинг бизнис за да го спречи да ја злоупотреби својата доминантна позиција на пазарот и да ги исклучи конкурентите, објави Европската комисија во средата, упатувајќи ги антимонополските обвиненија до гигантот за пребарување.

    Гугл „можеби ја злоупотребил својата доминантна позиција фаворизирајќи го сопствениот рекламно-технолошки бизнис“, рече комесарот за антимонополски прашања Маргрете Вестагер на прес-конференција во средата. Рекламниот технолошки сектор е „многу динамичен“, рече Вестагер и „многу се промени во последните 15 години“. Таа рече дека Гугл е „проширен“ низ синџирот на вредност на технологијата за рекламирање и дека симнувањето на еден дел од неговиот бизнис може да биде „единствениот начин да се реши ова“.

    „Не гледаме алтернатива досега во оваа фаза од истрагата“, додаде таа. „Доколку Комисијата заклучи дека Google постапил на незаконски начин“, рече Вестагер, може да и наложи на компанијата „да отстапи дел од своите услуги“, како што се неговите услуги DoubleClick For Publishers или AdX, и „со тоа, ќе ставиме крај на конфликтот на интереси“.

    Комисијата во соопштението за приговори рече дека Google е доминантен и во објавувањето и во купувањето реклами и можеби ја злоупотребил својата позиција од 2014 година, фаворизирајќи ги сопствените технолошки услуги за рекламирање преку Интернет на сметка на конкурентите.

    Антимонополскиот контролор на ЕУ рече дека е „загрижен“ што фаворизирањето на сопствената услуга за размена на реклами и избегнувањето на други му дава на Google „конкурентна предност и можеби ги отфрлил“ ривалите, дозволувајќи му да наплаќа повисоки цени за своите услуги.

    Фактот дека Google е активен на двете страни на пазарот за дигитално рекламирање создава „вродени конфликти на интереси“, рече Комисијата, додавајќи дека „само задолжителното отпуштање од страна на Google на дел од неговите услуги ќе ги реши неговите грижи за конкуренцијата“.

    Набљудувачот на конкуренцијата на Европската унија го испитува бизнисот на Google за онлајн рекламирање на екрани од 2021 година. Претходно беше испитуван сервисот за пребарување на шопинг на компанијата, неговиот софтвер за мобилни телефони и рекламни договори, наплаќајќи повеќе од 8 милијарди евра казни.

    Рекламниот бизнис на Google е суштински за тоа како генерира огромни приходи: Компанијата продава простор за рекламирање на веб-локации, што ги пренесува финансирањата до издавачите на веб-страниците, а исто така зема реклами од огласувачите.

    Кога Google беше казнет од францускиот орган за конкуренција во 2021 година, тој се согласи да ги ограничи податоците што се споделуваат помеѓу двете страни од тој бизнис. Американското Министерство за правда претходно оваа година го тужеше Google за монополизирање на „рекламниот технолошки оџак“ што им служи и на издавачите и на огласувачите.

    „Нашите технолошки алатки за рекламирање им помагаат на веб-локациите и апликациите да ја финансираат нивната содржина и им овозможуваат на бизнисите од сите големини ефективно да допрат до нови клиенти. Google останува посветен на создавање вредност за нашите партнери издавачи и огласувачи во овој висококонкурентен сектор“, рече Ден Тејлор, потпретседател на Google за глобални реклами, како одговор на одлуката на Комисијата. „Истрагата на Комисијата се фокусира на тесен аспект на нашиот рекламен бизнис и не е ново. Ние не се согласуваме со ставот на ЕК и соодветно ќе одговориме“.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично