Џиновската нова ракета на SpaceX експлодираше на својот прв пробен лет во четвртокот, но експлодира неколку минути откако се издигна од лансирната рампа и се урна во Мексиканскиот залив. Компанијата на Илон Маск имаше за цел да ја испрати ракетата од речиси 120 метри Starship на пат околу светот од јужниот дел на Тексас, во близина на границата со Мексико. Не носеше луѓе или сателити.
Планот предвидуваше засилувачот да се одлепи од леталото неколку минути по полетувањето, но тоа не се случи. Ракетата почнала да паѓа, а потоа експлодирала четири минути по летот, паѓајќи во заливот. По одвојувањето, леталото требаше да продолжи кон исток и да се обиде да го обиколи светот, пред да се урне во Пацификот во близина на Хаваите.
SpaceX излезе со соопштение во кое се вели дека „Starship доживеа брзо непланирано расклопување пред предвидената фаза на одвојувањето“. Сликите покажаа дека неколку од 33-те главни мотори не гореле додека Starship се искачувал од лансирната рампа, достигнувајќи височина од 39 километри. Се уште нема информации од SpaceX за тоа колку мотори не успеале да се запалат или да се изгаснат предвреме.
Наместо 1,5 часовен лет во најдоброто сценарио со леталото да го обиколува светот, целата работа траела четири минути. Постигна максимална брзина од околу 2.100 км на час.
Многубројни гледачи гледаа од островот Јужен Падре, неколку милји подалеку од локацијата за лансирање на плажата Бока Чика, која беше забранета. Како што се креваше, толпата извика: „Оди, душо, оди!“
Компанијата на Илон Маск планира да го користи Starship за испраќање луѓе и товар на Месечината и, на крајот, на Марс. НАСА го резервираше Starship за својот следен тим за пат на месечината, а богатите туристи веќе резервираат летови на Месечината.
Во објава на Твитер, Маск ја нарече неуспешната понуда во четвртокот „возбудливо тест лансирање на Starship! Научивме многу за следното тест лансирање за неколку месеци“.
Во неделите пред летот, Маск даде 50-50 шанси леталото да стигне во орбитата и да не заврши во она што SpaceX го нарекува „брзо непланирано расклопување“. Тој рече дека ако не се разнесе лансирната рампа ќе биде победа.
„Никогаш не знаете што точно ќе се случи“, рече коментаторот и инженер во живо на SpaceX, Џон Инспракер. „Но, како што ветивме, возбудата е загарантирана и Starship ни даде прилично спектакуларен крај“.
Лансирањето во четврток беше втор обид оваа недела. Обидот во понеделникот беше отфрлен од замрзнат засилувачки вентил.
Со 394 стапки и речиси 17 милиони фунти потисок, Starship лесно ги надминува месечевите ракети на НАСА – минатото, сегашноста и иднината. Ракетата од не’рѓосувачки челик е дизајнирана да може целосно да се употребува со брз пресврт, драстично да ги намали трошоците, слично на она што го направија помалите ракети Фалкон на SpaceX издигнувајќи од Кејп Канаверал, Флорида.
Ништо не требаше да се спаси од пробниот лет.
Футуристичкото вселенско летало летало неколку милји во воздухот за време на тестирањето пред неколку години, а успешно слетало само еднаш. Но, ова требаше да биде инаугуративно лансирање на засилувачот во првата фаза со 33 мотори на метан.
SpaceX има повеќе засилувачи и вселенски летала наредени за повеќе пробни летови; следниот сет е речиси подготвен за работа. Маск сака да ги отпушти брзо последователно, за да може да почне да ги користи Starships за лансирање сателити во ниската орбита на Земјата, а потоа да ги стави луѓето на бродот.