Планот на Фејсбук за лансирање дигитална валута е запрен во институциите на САД, но во Пекинг најавуваат национална дигитална валута кој ќе биде под државна контрола.
Oсвен американските GAFAM (Гугл, Епл, Фејсбук, Амазон и Мајкрософт), конкуренција на европските банки може да бидат и кинеските Ант Груп и Тенцент. Имено, неодамна Ант Груп, која има една од двете најголеми кинески платформи за дигитално плаќање Alipay, лансираше ИПО за да собере дури 34 милијарди американски долари за своите планови во финансискиот сектор. Намерата беше запрена од кинеската влада. Алипеј и Тенцентовиот ВиЧетПеј со години се неизбежен дел од кинеското секојдневие. Тенцент разви платформа за плаќање заснована на популарна апликација за разговор. Двете кинески платформи за плаќање се базираат на едноставна и практична технологија за скенирање QR-код за трансакции со пари. Алипај има дури 731 милиони корисници месечно. Алипеј и ВиЧетПеј се кредитни институции во последно време. Алипеј сега генерира повеќе приходи од инвестиции и заеми отколку од наплатување такси.
Оневозможувањето на Ант Груп да собере пари за развој на нови финансиски решенија не е случајно бидејќи по повеќе од пет години подготовка, Националната банка на Кина (PBoC) започна да ја воведува својата дигитална валута преку т.н. пилот-проекти. Имено, во јужниот дел на Шенжен, источна Суджоу, среднозападен Ченгду и северен Ксионган, државните службеници и работниците во државните институции добиваат дел од својата плата во дигитални ренминби што може да се потроши во мноштво продавници и ресторани. Ренмиби (во предвод на мандарински кинеска национална валута) е всушност кинеската национална валута додека многу попозната јуана е сметка.
Според истражувањето на Банката за меѓународни порамнувања (BIS) од крајот на минатата година, 80 проценти од националните централни банки во светот се занимаваат со некакви истражувања и развој на дигитална валута, само 10 проценти започнале со одредени пилот-проекти, додека 70 проценти нема да издаваат дигитални валути, дури и на среден рок. Вистинската разлика помеѓу силната дигитализација на платните трансакции во Кина е фактот што истото не е случај во другите делови на светот.
Националната банка на Кина не е единствена помеѓу централните банки во развојот на дигитални валути, но е една од најнапредните.
Националната банка на Кина е делумно мотивиран од брзи домашни финансиски иновации што доведоа до намалена употреба на готовина. Податоците на БИС покажуваат дека учеството на банкнотите и монетите во оптек во БДП расте во САД и еврозоната. Сепак, драстично опаѓа во Кина, каде потрошувачите се откажуваат од готовината и се почесто плаќаат по телефон.
Кина планира да ја лансира својата дигитална валута за време на Зимските олимписки игри 2022 година во Пекинг. Националната банка на Кина состави тим за истражување и развој уште во 2014 година за да ја испита можноста за дигитална валута поддржана од владата. Откако Фејсбук ги објави плановите за својата дигитална валута во јуни 2019 година,Кина објави дека ќе го забрза развојот на сопствената дигитална валута.