Кармин Чупани сакаше да ги разјасни работите. Затоа, тој го замолил својот млад син да застане на патеката на неговата Тесла додека таа брзо поминува низ паркинг. Жителот на Северна Каролина тргна да го побие широко распространето видео од Tesla со бета софтверот на компанијата „целосно самоуправувачки“, кој му овозможува на автомобилот да управува, сопира и да забрзува, но бара внимателен човечки возач подготвен да го преземе воланот.
Ден О’Дауд, извршен директор на софтверска компанија кој го објави видеото претходно овој месец, смета дека Националната Управа за безбедност на сообраќајот на автопати на САД треба да го забрани „целосното самостојно управување“ додека извршниот директор на Тесла, Илон Маск, „не докаже дека нема да ги прегазува децата“.
Тогаш се вклучи Чупани, кој води продавница за автомобили фокусирана на увоз и Тесла и го регрутира својот син. Иако тој самиот се опишува „човек што сака БМВ“, Чупани вели дека софтверот не може да се спореди со она што го нуди Тесла. Исто така, не беше прв пат тој да го вклучи својот син, за кој Чупани рече дека има 11 години, во потенцијално вирален автомобилски потфат: претходно оваа година тој објави видео од неговиот син како го вози својот Model S Plaid – што може да достигне 0 -60 за 1,99 секунди — на приватен паркинг. Видеото прегледано е повеќе од 250.000 пати.
„ПРЕСТАНЕТЕ ДА ГИ ТЕСТИРАТЕ АВТОМОБИЛИТЕ НА СОПСТВЕНИТЕ ДЕЦА!“
„Некои луѓе го гледаат тоа и велат: „О, овој луд татко, што прави тој?“, изјави Чупани за CNN Business. „Па, јас правам многу такви работи, но ќе се погрижам моето дете да не му стане ништо“.
Чупани го снимил тестот за „целосно самостојно возење“ на паркинг. Неговиот син стоеше на крајот од патеката држејќи паметен телефон за да го сними тестот. Чупани го забрза Тесла од другата страна на парцелата и вклучи „целосно самостојно возење“, достигнувајќи 35 милји на час. Тесла стабилно сопираше и запре – многу пред неговиот син.
Чупани направил уште еден тест со својот син на улица користејќи аутопилот, многу помалку софистициран софтвер за асистенција на возачот на Тесла, и открил дека и тој добро функционира. Чупани е меѓу многуте поддржувачи на Тесла кои се спротивставија на видеото на О’Дауд и тргнаа да креираат свои тестови. Некои ги замолија своите деца да помогнат. Други правеле домашни кукли или користеле кукли за дување.
Страсните одбрани и критиките за „целосно самоуправување“ нагласуваат како технологијата стана точка на удар во индустријата. Калифорнискиот DMV неодамна соопшти дека името „целосно самоуправување“ ги измамува купувачите и е основа за суспендирање или одземање на лиценцата на Tesla за продажба на возила во државата. Ралф Надер, чии критики на автомобилската индустрија од 1960-тите помогнаа да се поттикне создавањето на Националната управа за безбедност на сообраќајот на автопатите (NHTSA), овој месец се приклучи на хорот критичари на „целосно самостојно возење“.
Изгледа дека толку луѓе почнале да спроведуваат свои експерименти што една владина агенција презеде необичен чекор да ги предупреди луѓето да не користат деца за тестирање на технологијата на автомобилот. „Потрошувачите никогаш не треба да се обидуваат да креираат свои тест сценарија или да користат вистински луѓе, а особено деца за тестирање на перформансите на технологијата на возила“, се вели во соопштението на NHTSA во средата. Агенцијата го нарече овој пристап „многу опасен“.
На почетокот на овој месец, жител на Калифорнија, Тад Парк, виде дека друг ентузијаст на Tesla сака да тестира „целосно самостојно возење“ со дете и волонтираше со две од неговите деца. Парк изјави за CNN Business дека било „малку тешко“ да се согласи неговата сопруга. Таа се согласила кога тој ветил дека ќе го вози возилото. „Моите деца ми се многу повредни од било што“, рече Парк. „Секако нема да ги ризикувам нивните животи на кој било начин“.
Жителот на Торонто, Френклин Кадамуро, создаде „дете од картон“, детска форма направена од стари картонски кутии на Амазон. Неговиот Tesla забави додека се приближуваше кон макетата. Потоа повторно забрза и го погоди неговиот картонски манекен. Кадамуро мисли дека тоа би можело да биде затоа што камерите не можеле да ги видат кратките кутии откако биле веднаш пред браникот и затоа забораваат дека се таму.
ДАЛИ СИСТЕМОТ ЗА АВТОНОМНО ВОЗЕЊЕ Е БЕЗБЕДЕН?
За системот за автономно возење на Тесла возилата им е потешко да забележат помали предмети како мали деца, брзо и прецизно, отколку да се насетат големи објекти и возрасни за систем за компјутерска визија, како што се потпираат возилата на Tesla, според Раџ Рајкумар, професор на Универзитетот Карнеги Мелон кој истражува автономни возила.
Колку повеќе пиксели објектот зафаќа во сликата од камерата, толку повеќе информации има системот за да открие карактеристики и да го идентификува објектот. Системот ќе биде под влијание и на податоците на кои се обучува, како на пример на колку слики од мали деца е изложен. „Компјутерската визија со машинско учење не е 100% непогрешлива“, рече Рајкумар. „Исто како дијагнозата на болеста, секогаш има лажни позитиви и негативни“.
По критиките од обожавателите на Тесла за неговите оригинални тестови, О’Дауд објави уште едно видео овој месец.
Некои поддржувачи на Тесла ја критикуваа употребата на конуси од страна на О’Дауд како ознаки на лентата во неговото првобитно тестирање, што можеби ја ограничило способноста на седанот да се движи околу макетата. Други тврдеа дека тест-возачот на О’Дауд го принудил Тесла да удри во макетата со туркање на педалата за гас, што не беше видливо на видеата што О’Дауд ги објави. Некои ентузијасти на Tesla, исто така, посочија на матни пораки на екранот на возилото на Tesla како индикација дека тест-возачот на О’Дауд ја туркала педалата за гас со да мами на тестовите.
О’Дауд изјави за CNN Business дека заматените пораки се однесуваат на недостапното полнење и нерамномерно абење на гумите. Си-Ен-Ен Бизнис не можеше самостојно да потврди што пишува во пораката бидејќи О’Дауд не обезбеди појасно видео за тоа што се случило во автомобилот за време на тестовите.
Во своето второ видео, О’Дауд тестираше без конуси на станбена улица и ја покажа внатрешноста на Тесла, вклучувајќи ја и педалата за гас. Тесла, како и во другите тестови на О’Дауд, го погоди детскиот манекен.
О’Дауд се жалеше претходно оваа година во интервју за CNN Business дека ниту едно индустриско тело за тестирање не го испитува кодот за „целосно самостојно возење“. Владата на САД нема стандарди за изведба за автоматизирана технологија за помош на возачот, како што е Autopilot.
О’Дауд е основач на проектот Dawn, обид да ги направи компјутерите безбедни за човештвото. Тој оваа година неуспешно се кандидираше како кандидат за американскиот Сенат во кампања фокусирана исклучиво на неговата критика за „целосно самостојно возење“.
NHTSA моментално ја истражува технологијата за помош на возачот на Tesla за да може да претстојат промени. „Софтверот кој ќе ги контролира животите на милијарди луѓе во самоуправувачките автомобили треба да биде најдобриот софтвер некогаш напишан“, рече О’Дауд. „Ние користиме апсолутни правила за хаосот на Дивиот Запад и добивме нешто што е толку страшно“.