ПОВЕЌЕ

    Дали Airbnb може да преживее?

    Време зa читање: 3 минути

    Airbnb е една од многуте бизниси во туристичката индустрија, која беше погодена од пандемијата. Во март 2017 година, Airbnb беше вреден 31 милијарди долари. До крајот на април 2020 година, вредноста падна на 18 милијарди. На почетокот на мај, компанијата беше принудена да отпушти 25 проценти од својот персонал (скоро 1900 вработени). Извршниот директор Брајан Чески им кажа на вработените дека се предвидуваше приходот оваа година да биде, помалку од половина од она што компанијата го заработи во 2019 година.

    Компанијата е основана во 2008 година од тројца пријатели од колеџ. Концептот беше едноставен. Airbnb има домаќини и гости. Домаќините ги огласуваат своите имоти на Airbnb, гостите ги резервираат овие имоти. Airbnb земаат процент од секоја резервација, што е многу слично на тоа како Убер заработува. Компанијата порасна брзо и денес има над седум милиони огласи ширум светот. Во јануари 2020 година, Airbnb имаше 50 милиони посети на вебстраната. Во конкуренција на Airbnb, VRBO имаше 14,7 милиони посети во истиот месец. Денес, Airbnb, по бројот на соби што ги има или бројот на ноќевања, е далеку најголемиот бизнис во туристичката индустрија. Ниту една хотелска компанија не може да се натпреварува со тоа. Но, глобалната пандемија се покажа како најголем предизвик за Airbnb. Компанијата се бори со откажувања и надоместоци откако Airbnb објави дека ќе ги враќа клиентите чии резервации паднале во одредена временска рамка. Ова ги налутило многу домаќини кои биле заглавени да мора да платат од свој џеб. Никој не знае што да прави во оваа ситуација. Многу гости беа лути и од начинот на кој Airbnb се справи со барањата за поврат.

    И додека се преземаа мерки за социјално растојание, некои локални власти ги сметаа краткорочните закупнини како несуштински бизниси, додавајќи поголем акцент на домаќините кои се потпираат на Airbnb за приход. Се шпекулираше дека Airbnb ќе почне да котира на берзата во 2020 година, но таа цел се повеќе и повеќе се оддалечува. Гостите, домаќините и инвеститорите се прашуваат како ќе изгледа Airbnb по пандемијата, или дали воопшто ќе преживее. 

    Airbnb нема одржлив конкурент, но сепак е доста критикуван поради зголемувањето на цените на закупнините и придонесот за недостиг на домување во поголемите градови. Исто така е критикувано за расна дискриминација, нелегални списоци, домаќини кои користат шпионски камери, проблематични, понекогаш смртоносни куќни забави и непотребни такси. И покрај овие конфликти, генерално се добро се одвиваше. Airbnb всушност бил профитабилен во 2017 и 2018 година.

    Тие сеуште имаат многу силна позиција на пазарот. Нивниот бизнис се одвиваше добро. Резервациите одеа нагоре. Сè беше насочено во вистинската насока. Но, како што „Ковид-19“ се ширеше низ целиот свет, патувањето престана и Airbnb изгуби скоро 42 проценти од својата вредност од март 2017 година до април 2020 година. Брајан Чески навистина ќе биде предизвикан во текот на следната година за да се снајде со Airbnb низ оваа криза. 

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично