Работниците во фабриката Мишелин во вторникот запалија гуми во западна Франција и ветија дека ќе одржат штрајк откако компанијата за гуми соопшти дека ќе затвори две фабрики до почетокот на 2026 година поради падот на продажбата.
Мишелин соопшти дека одлуката за затворање на погоните во Шоле и Ван во западна Франција, кои заедно вработуваат повеќе од 1.250 луѓе, била донесена „како последна опција“.
Во уште еден знак на борби во европската автомобилска индустрија, германскиот производител на делови Шефлер објави дека ќе укине 4.700 работни места во Европа.
Продажбата на автомобили во Европа падна дома и на клучниот пазар во Кина, бидејќи побарувачката за електрични возила опадна и конкуренцијата од кинеските производители се зголеми.
Мишелин, кој вработува речиси 19.000 луѓе во Франција, рече дека затворањето на фабриката станало „неизбежно“ поради конкуренцијата од азиските производители на гуми, како и поради „влошувањето на конкурентноста на Европа“, особено поради инфлацијата и зголемените цени на енергијата.
Вработените во фабриката Шоле гласаа за организирање штрајк, соопштија синдикатите.
Густ црн чад се крена во воздухот додека работниците во производствената локација во Шоле, во која работат 955 луѓе, запалија гуми за време на протестот пред фабриката. Околу 200 работници го блокираа сообраќајот на раскрсницата што води до локацијата.
„Тие ги ставија 900-те вработени во соба како крави во кланица и објавија дека сè е готово“, изјави за АФП Морган Ројер, вработен и делегат на синдикатот на СУД.
„Или ни ги задржуваат работните места, или ни плаќаат додека не се пензионираме“, извикал секретарот на CGT, Дејвид Губо. „Тие н è експлоатираат со години.
Мишелин претходно соопшти дека планира да го запре производството на двете локации до 13 ноември „за да им даде време на раководството и синдикатите да предложат колективни и индивидуални дискусии со вработените“.
Десничарскиот градоначалник на Шоле, Жил Бурдуле, ја осуди „нечесната верзија на капитализмот“.
„За нас тоа е срцепарателно“, рече Бурдуле, нарекувајќи ја објавата „брутална“ бидејќи Мишелин е во Шоле веќе пет децении.
Вработените, исто така, запалија гуми и палети пред фабриката Ван, која беше изградена на почетокот на 1960-тите и вработува околу 300 луѓе.
Ерик Боисгард, кој работи таму од 2004 година, рече дека работниците ја поздравиле објавата со молчење.
„Сите беа уништени“, рече тој.
Десничарскиот градоначалник на Ван, Дејвид Робо, рече: „Ова е црн ден за Ван и земјотрес за регионот“.
Мишелин вети дека ќе ги поддржи двата региона со создавање „толку работни места колку што беа елиминирани“.
Компанијата соопшти дека ќе ги поддржи своите вработени, вклучително и со понуди за работа во други компании или во рамките на групата, или предвремено пензионирање.
„Тоа е колапсот во бизнисот што доведе до оваа ситуација и сакам да им порачам на сите овие вработени дека нема да оставиме никого на страна“, изјави извршниот директор на Мишелин, Флоран Менего, за АФП.
Фабриката Шоле главно произведува гуми за лесни камиони – сегмент кој „бележи значителен пад“ во Европа во последниве години, без изгледи за опоравување, рече Мишелин.
Веб-страницата Vannes главно произведува метални засилувања, како што се кабли, кои потоа се користат за производство на гуми во земји вклучувајќи ги Шпанија и Италија.
Обемот на производството се намалува во фабриката поради промената на побарувачката од фабриките за камионски гуми во Европа, изјави Мишелин.
Групацијата минува низ тешка година со забавување на пазарот на нови возила.
Мишелин веќе ја затвори својата локација Ла-Рош-сур-Јон во западна Франција во 2020 година и се подготвува да затвори две фабрики во Германија до 2025 година.
Компанијата соопшти дека во Ла Рош-сур-Јон се отворени повеќе од 635 работни места, наспроти 613 елиминирани работни места.
Шефлер рече дека неговите намалувања се одговор на „предизвикувачкото пазарно опкружување, зголемениот интензитет на глобалната конкуренција и тековните процеси на трансформација кои влијаат на индустријата за снабдување со автомобили“.
Шефлер, кој е специјализиран за изработка на лежишта за автомобилската индустрија, моментално има околу 120.000 вработени во 55 земји.
Како уште еден удар за француските вработени, малопродажниот гигант Auchan во вторникот ги објави плановите за укинување на 2.389 работни места во Франција и затворање на околу десет продавници.
„Тоа е катастрофално. Ќе остави многу, многу вработени и семејства во тешкотии“, рече Франк Мартино, синдикален делегат на ФО во Auchan Retail. „Тоа е шокантно, скандалозно.
Министерот за финансии и економија Антоан Арман рече дека најавите на Мишелин и Ошан се „исклучително загрижувачки“.
Осврнувајќи се на плановите на Мишелин, Арманд рече дека владата ќе стори „се што е во нејзина моќ за да помогне да се најде купувач“ за едната или двете локации.