Чет-ботови произведени од Google, Microsoft и OpenAI споделија некои лажни информации за европските избори, два месеци пред стотици милиони да го дадат својот глас, според анализата споделена исклучиво со POLITICO.
Додека алатките за вештачка интелигенција останаа политички неутрални, тие тежнееја да враќаат неточни датуми за избори и информации за тоа како да се гласа, соопшти Democracy Reporting International, невладина организација со седиште во Берлин, која го спроведе истражувањето во март. Исто така, четботите често обезбедуваа невалидни или дури и неважни врски до видеа на YouTube или содржина на јапонски, додаваат истражувачите.
„Не бевме изненадени кога најдовме погрешни информации за деталите за европските избори, бидејќи четботите се познати по тоа што измислуваат факти кога даваат одговори, феномен познат како халуцинација“, рече Мајкл Мајер-Ресенде, ко-основач и извршен директор на Democracy Reporting International.
Истражувачите забележаа дека чет-ботовите со вештачка интелигенција се динамични, што го прави експериментот тежок за повторување. Во серијата од десетина тестови со слични прашања, спроведени од ПОЛИТИКО во вторникот, чет-ботовите или одбија целосно да одговорат или пак имаа ажурирани одговори со линкови кои ги упатуваат корисниците до веб-страниците на институциите на ЕУ.
Мејер-Ресенде рече дека експериментот, сепак, бил доволно голем за да биде репрезентативен. Исто така, обезбеди нови докази за ризиците од таканаречените халуцинации со вештачка интелигенција – кои често се појавуваат поради недоволните податоци за обука, предрасуди и лажни претпоставки – пред европските избори, кои ќе се одржат од 6-9 јуни годинава.
Брзата појава на лесни за употреба алатки за вештачка интелигенција кои генерираат текст, аудио и видео предизвика загриженост за порастот на дезинформациите за една година со клучните избори во ЕУ, САД, Обединетото Кралство и Индија. Европската комисија во март им нареди на неколку технолошки фирми како Бинг и Гугл да објаснат – пред 5 април – како ги ограничуваат потенцијалните ризици за изборите поврзани со нивните генеративни алатки за вештачка интелигенција според Законот за дигитални услуги.
Истражувачите ги поставија истите 10 прашања на 10 јазици – вклучувајќи германски, италијански, полски и португалски – од 11 до 14 март до четирите најпопуларни и достапни чет-ботови: ChatGPT 3.5 и 4 на OpenAI, Gemini на Google и Copilot на Microsoft.
Најновата платена верзија на ChatGPT се покажа најдобро, додека Gemini на Google се сметаше за најмала веројатност да даде точни одговори за време на тестот.
„Поради познатите ограничувања на сите LLM, веруваме дека одговорен пристап за Gemini е да ги ограничи повеќето прашања поврзани со изборите и да ги насочи корисниците до Google Search за најновите и најточни информации“, рече Карл Рајан, портпарол на Google.
Тој додаде дека Gemini на Google е во процес на воведување ограничувања во март, но ограничувањата сега се на сила. „Ќе продолжиме брзо да ги решаваме случаите во кои Близнаците не реагираат соодветно“.
„Продолжуваме да ги решаваме проблемите и да ги подготвуваме нашите алатки за да ги исполниме нашите очекувања за изборите во 2024 година“, рече Робин Кох, портпарол на Мајкрософт. Тој додаде дека некои од мерките вклучуваат давање на корисниците на Копилот информации за изборите на Мајкрософт од авторитетни извори и притискање да ги проверат веб-врските.
OpenAI не одговори на барањето за коментар од страна на Политико.