BYD, најголемиот светски производител на електрични возила (EV), го удвојува своето проширување во Европа, отворајќи повеќе салони и лансирајќи нови модели, бидејќи нејзиниот раст се забавува во Кина.
Компанијата со седиште во Шенжен, каде Berkshire Hathaway на Ворен Бафет е малцински акционер, планира да управува со 2.000 продавници низ целиот континент во 2026 година, во споредба со проектираните 1.000 до крајот на оваа година, според Стела Ли, извршен потпретседател на компанијата.
Зборувајќи на Саемот за автомобили IAA Mobility во Минхен во понеделник, Ли рече дека BYD е во разговори со десетици локални производители на автомобилски компоненти за да воспостави комплетен синџир на снабдување за да го поддржи својот раст во Европа. „Инвестираме не само во фабрики, туку и во синџирот на снабдување“, рече таа, според видео клип до кој дојде Post. „Нашата цел е да изградиме локален екосистем за европско производство.“
На официјалната прес-конференција на компанијата на IAA Mobility 2025 во Минхен, извршната потпретседателка на BYD, Стела Ли, потврди возбудлив развој на настаните за DOLPHIN SURF, неодамна лансираниот компактен EV и светски градски автомобил на годината. DOLPHIN SURF ќе биде првиот модел што ќе се произведува во претстојниот производствен погон на BYD во Унгарија. Фабриката во Сегед останува на добар пат да биде подготвена да започне со производство на автомобили до крајот на 2025 година, а DOLPHIN SURF ќе го предводи производството на BYD во Европа, за Европа.
Извршната потпретседателка на BYD, Стела Ли, изјави: „Европа е исклучително важен пазар за нас, па затоа е природно да потврдиме тука, на најголемиот автосаем во регионот во 2025 година, дека нашиот иконски DOLPHIN SURF ќе биде првиот автомобил што ќе го произведеме во Унгарија. Доследни сме на нашата посветеност на овој проект и навистина сме возбудени што ќе започнеме со продажба на автомобили произведени во Европа.“
Г-ѓа Ли, исто така, потврди дека долгоочекуванотата опција Flash Charging на BYD е на пат кон Европа и дека инсталациите ќе започнат уште порано од предвиденото, со 200-300 станици планирани до вториот квартал од 2026 година. Револуцијата на Flash Charging ќе ја води премиум брендот DENZA.
BYD го искористи Минхен за да го потврди лансирањето на нова шема за одобрени половни возила за своите модели, дизајнирана да обезбеди дополнителен мир за оние што размислуваат за половни возила како нивен пат кон мобилност со нова енергија. Сите автомобили продадени преку BYD Certified Pre-Owned ќе поминат низ проверка од 179 поени, ќе имаат загарантиран резултат за здравјето на батеријата од најмалку 90 и ќе бидат поддржани од сеопфатни бенефиции, вклучувајќи гаранција, помош на пат и услуги за податоци. Купувањето на BYD Certified модел е дизајниран да се чувствува како да купувате нов.
Возилото присутно на официјалната прес-конференција на BYD на IAA беше новиот SEAL 6 DM-i TOURING, бидејќи најновиот Super Hybrid модел со DM Technology, првиот комби на BYD, го имаше своето европско јавно деби, нудејќи комбиниран опсег од повеќе од 1300 км.
Во 2023 година, BYD се појави на IAA за да го покаже своето шесто возило во Европа, SEAL U – додека најновото деби на SEAL 6 DM-i TOURING ја зголемува моменталната линија на 13 возила.
BYD, контролиран од милијардерот Ванг Чуанфу, испорача 258.182 автомобили надвор од континентална Кина во вториот квартал од 2025 година, што е зголемување од 144,7 проценти во однос на претходната година и зголемување од 25,3 проценти во однос на претходниот квартал, според нивниот меѓуизвештај за заработка објавен на 29 август.
Продажбата во странство учествуваше со 22,5 проценти од вкупниот број во трите месеци до јуни, во споредба со помалку од 10 проценти во претходната година.
Во Европа, BYD продава 13 модели, што е зголемување во однос на шест пред две години, според Ли, а Ројтерс додаде дека сите модели што се продаваат на континентот ќе бидат локално произведени до 2028 година.
Чисто електричните возила на BYD се предмет на царина од 27 проценти во Европската Унија.
Контниот дел е најголемиот светски пазар за автомобили и електрични возила, каде што чисто електричните и хибридните возила сочинуваа повеќе од 60 проценти од продажбата на нови автомобили минатата година.
Но, според аналитичарите, повеќето од околу 50-те производители на електрични возила на копното се бореа да преживеат безмилосна конкуренција дома, бидејќи нивните маржи на профит се соочија со дополнителен притисок од војните на попусти и хроничната прекумерна моќност.
(Фото: SCMP)