ПОВЕЌЕ

    Бродскиот транспорт соочен со криза откако нарачките на стока од Кина се намалени за 40%

    Време зa читање: 6 минути

    Американските логистички менаџери се подготвуваат за доцнење во испораката на стоки од Кина на почетокот на јануари како резултат на откажаните пловидби на контејнерските бродови и намалувањето на извозот од страна на океанските превозници. Превозниците спроведуваат активна стратегија за управување со капацитетот со објавување на повеќе празни пловидби и суспендирање на услугите за да се балансира понудата со побарувачката. „Немилосрдниот пад на цените на транспортот со контејнери од Азија, предизвикан од колапсот на побарувачката, ги присилува океанските превозници да запрат повеќе од кога било досега, бидејќи искористеноста на бродовите достигнува нови ниски стапки“, вели Џо Монаган, извршен директор на Worldwide Logistics Group.

    Нарачките за производство на САД во Кина се намалени за 40 отсто, според најновите податоци за синџирот на снабдување на CNBC. Како резултат на намалувањето на нарачките, Worldwide Logistics изјави за CNBC дека очекува кинеските фабрики да се затворат две недели порано од вообичаеното за кинеската Лунарна Нова Година – кинеската новогодишна ноќ паѓа на 21 јануари следната година. Седумте дена по празникот се сметаат за државен празник.

    „Многу од производителите ќе бидат затворени на почетокот на јануари поради празникот, што е многу порано од минатата година“, рече Монаган.

    Компанијата за истражување на синџирот на снабдување Project44 изјави за CNBC дека откако достигна рекордни нивоа на трговија за време на заклучувањето поради пандемијата, обемот на каргото на бродовите од Кина до САД значително се повлече од крајот на летото 2022 година – вклучително и пад од 21% во вкупниот волумен на контејнери во периодот помеѓу август и ноември.

    Глобалната бродска компанија HLS со седиште во Азија ги предупреди клиентите во една неодамнешна комуникација за деловната клима за океанскиот транспорт. „Се чини дека е многу лошо време за бродската индустрија. Имаме комбинација од опаѓање на побарувачката и прекумерен капацитет како што влегува нова тонажа на пазарот“, пишува во него.

    Аналитичарите на HLS предвидуваат дополнителен пад од 2,5% на волуменот на контејнерите и скоро 5-6% зголемување на капацитетот во 2023 година, што ќе продолжи негативно да влијае на цените на превозот во 2023 година. „Пазарот за транспорт на контејнери дополнително ќе биде комплициран од економската несигурност, геополитичките грижи, а исто така и зголемената конкуренција на пазарот“, напиша HLS.

    Извршниот директор на OL USA, Алан Баер, изјави за CNBC дека има некои рани знаци за корекција на залихите. Вкупниот обем на деловна активност и протокот на нарачки надвор од Азија продолжуваат да се пригушени бидејќи превозниците откажуваат повеќе бродови, а има мал нагорен момент што води во кинеската Нова година. Но, Баер вели: „Просторот веќе е затегнат, па додека побарувачката е мека, просторот може да биде на премиум во јануари и во текот на првиот квартал. Позитивната страна, исцрпувањето на залихите и потребата да се рестартира нарачката и циклусот на испорака се чини дека се зголемуваат нагоре“.

    Пристаништата на Западниот брег на САД го доживуваат најголемиот удар
    HLS ги наведе трговските податоци кои покажуваат дека американскиот увоз од Азија паднал во октомври на најниско ниво во последните 20 месеци. Стапката на самото место за контејнер од Азија до западниот брег на САД ја надмина границата, „со мал простор за дополнителни намалувања“, пишува тој.

    Големите пристаништа на западниот брег во Лос Анџелес и Лонг Бич доживеаја најголем пад во трговијата, според Џош Бразил, потпретседател за увид во синџирот на снабдување во Project44, бидејќи испорачувачите исто така пренасочуваа некои од нивните пратки до источниот брег за да го избегнат ризикот од голем синдикален штрајк на пристаништата на западниот брег.

    HLS очекува повеќето превозници да ги продолжат своите стапки на Западниот брег до 14 декември, држејќи се од 1.300 до 1.400 долари за еквивалентни контејнери од четириесет метри (FEU). Сепак, стапките на источниот брег на САД се очекува да се намалат за 200 или 300 долари до просечни 3.200-3.300 долари по ФЕУ во првата половина на декември.

    Неодамнешниот пораст на заклучувањата за Ковид во Кина продолжува да влијае на производствените операции и да го одложи излезот на товарот. Исто така, постојат пречки за локален пристап за меѓупровинциски и меѓуградски превоз, главно поврзани со барањата за тестирање на возачите на камион, при што капацитетот за транспорт на камиони ќе биде во голема мера погоден.

    Податоците за празните пловидби покажуваат дека намалувањето на капацитетот на бродот на транспацифичката рута (Кина до САД) продолжува со значително темпо. Алијансата 2M на Maersk и MSC суспендираше речиси половина од своите услуги на Западниот брег на САД за декември. Ocean Alliance (CMA CGM, Cosco Shipping, OOCL и Evergreen) и THE Alliance (Ocean Network Express, Hapag-Lloyd, HMM и Yang Ming Line) го намалија вкупниот капацитет на бродовите за 40-50% до кинеската Нова година.

    Како резултат на тоа, просторот за испраќачите се смета за тесен за товарот кој е упатен кон југозападниот пат на Тихиот Океан и доверливоста на услугата е намалена, при што превозниците вклучувајќи ги MSC и Hapag-Lloyd не прифаќаат товар на пловидбите во обид да надоместат време. Според менаџерите за логистика, ова создава две недели доцнење.

    Падот на нарачките за производство од САД и ЕУ исто така влијае на Виетнам, кој цвета како производствен центар, бидејќи повеќе трговијата се оддалечи од Кина.

    Од почетокот на оваа година, 12.500 компании беа затворени месечно, што претставува зголемување од 24,8% од година во година, според извештајот на Виетнамската канцеларија за општа статистика. Комбинацијата на недостаток на производствени нарачки и зголемување на каматните стапки на заемите од 6,5% на 13,2% во Виетнам доведе до тоа многу компании да затворат фабрики наместо да потпишуваат нови договори за нарачки, според HLS. Откажаните пловидби по океаните за Виетнам се зголемени за 50% за декември.

    ИЗНЕНАДУВАЧКИ ПОРАСТ НА ЕВРОПСКОТО ПРОИЗВОДСТВО

    За разлика од намалувањето на нарачките надвор од Кина, податоците за трговијата што ги анализираше Project44 укажуваат на тоа дека рутата Европа-САД е „еден од можеби најизненадувачките и секако најзначајните случувања од почетокот на 2020 година“, рече Бразил. „Овој силен пораст не може да се објасни само со пандемијата. Но, стратешката промена од прекумерната зависност од трговијата со Кина и геополитичките тензии околу Русија се главните двигатели на трговскиот бум на релација ЕУ-САД“, рече тој.

    Глобалната трговска мапа брзо се прецртува, откако трговијата ЕУ-САД и инвестициите во САД нагло се зголемуваат бидејќи економските врски меѓу Западот и Кина се подложени на критичка контрола. Оваа година, САД увезоа повеќе стоки од Европа отколку Кина – голема промена од 2010-тите, според Проектот 44. „Од своја страна, европските производители кои се борат со небесно високите цени на енергијата и инфлацијата се повеќе извезуваат и инвестираат во САД“, рече Бразил.

    Германскиот извоз во САД беше речиси 50% поголем во септември од година во година. Германскиот машински инженерски сектор го зголеми својот извоз во САД за речиси 20% во споредба со првите девет месеци од 2022 година, според Проектот 44.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично