Царините што американскиот претседател Доналд Трамп ги наметна на Канада, Мексико и Кина, не само што резултираа со почеток на трговски војни, туку водат и до „Бојкотирам САД“ – глобалната реакција на потрошувачите против американските стоки.
Во изминатите седум дена, „Бојкотирам САД“ се појави на Google во земји ширум светот, а европските земји и Канада се на врвот на листата. Покрај тоа, повеќе земји имаат посветени групи на Фејсбук за бојкот на американските производи.
Плановите на Трамп да ја преземе полуавтономната територија на Данска – Гренланд се исто така една од причините за овој отпор. Групата на Фејсбук од Данска има околу 73.000 членови и има втор најголем број на пребарувања по Луксембург.
Шведска е четвртиот најголем регион за пребарување „Бојкотирам САД“ на Google, со 80.000 членови, а нивната страница на Фејсбук може да се пофали дека платформата е „најдоброто оружје“ во борбата против американските стоки.
Во меѓувреме, Франција има „БОЈКОТИРАЈ НА САД: Купи француски и европски!“ страница која е рангирана на 3-то место на Google и има 20.000 членови.
Канада, најблискиот сојузник на САД, е исто така фаворит во развојот на „Бојкотирам САД“, рангирана на петтото место на Google за пребарувања „Бојкотирам САД“. Насекаде има капи „Канада не се продава“, а меѓу оние што ги носат премиерот на Онтарио Даг Форд. Последниот дури го откажа договорот од 100 милиони долари со Starlink на Илон Маск.
Неколку канадски провинции, исто така, извадија алкохол од американското производство од полиците на продавниците. Лосон Вајтинг, извршен директор на Браун-Форман, компанијата зад вискито Џек Даниел, ја осуди канадската одмазда, нарекувајќи ја „полоша од царините“ и „несразмерна“ со давачките во САД. „Мислам, тоа е полошо од царините, бидејќи буквално ви ја одзема продажбата, целосно ги отстранува нашите производи од полиците“, рече Вајтинг.
Според истражувањето минатиот месец, спроведено на 3.310 луѓе, 98 отсто велат дека бараат „Made in Canada“ кога ги разгледуваат патеките.
Асоцијацијата за патувања на САД предупреди дека падот на патувањата од 10% поради недостатокот на Канаѓани кои патуваат може да резултира со „изгубени трошоци од 2,1 милијарди долари и губење на работни места за 14.000“. Бројот на Канаѓани кои патуваа по пат падна за 23% минатиот месец, во споредба со претходната година.
Една од најголемите жртви на незадоволството на потрошувачите од американските потези е Tesla на Маск, која забележа големи падови низ целиот свет. Во Германија каде Маск поддржува екстремно десничарска политичка партија, продажбата падна за речиси 70% во споредба со јануари минатата година. Според магазинот Time, Tesla продаде 7.517 возила во Европа во јануари, половина од она што го продаде во јануари претходната година. Според Reuters, Tesla забележа пад на продажбата од 50% во Португалија и 45% во Франција, додека продажбата падна за 42% во Шведска и 48% во Норвешка.
Трамп, на Truth Social оваа недела луѓето кои протестираат против Тесла : „Радикалните леви лудаци, како што често прават, се обидуваат незаконски и дослух да ја бојкотираат Тесла“.
Тој, во знак на поддршка на својот најблизок соработник и извршен директор на Тесла, Илон Маск, пред новинарите собрани пред Белата куќа си купи Тесла автомобил, моделот С.
Некои европски компании исто така преземаат мерки против американските фирми. Најголемиот дански трговец на мало, Salling Group, вели дека ќе ги означи европските производи во своите продавници со црна ѕвезда за да им помогне на клиентите да ги идентификуваат.
Компанијата сепак ќе продава американски производи, но нејзиниот извршен директор Андерс Хаг напиша на LinkedIn дека новата етикета е „дополнителна услуга за клиентите кои сакаат да купуваат стоки со европски брендови“.
Во меѓувреме, некои компании преземаат уште поодлучни мерки. Норвешка Халтбак, која обезбедува нафта и гориво за бродовите, неодамна соопшти дека ќе престане да доставува гориво за бродовите на американската морнарица.
Осврнувајќи се на жестоката средба во Белата куќа меѓу Володимир Зеленски и Трамп минатиот месец, компанијата објави на Фејсбук: „Денес бевме сведоци на најголемото сра.е шоу кое било презентирано „во живо на телевизија“ од актуелниот американски претседател и неговиот потпретседател. Секоја му чест на претседателот на Украина што се воздржа и се смири иако САД прикажаа забивање на нож во грб во живо ТВ-шоу. Ни се згади“.
„Како резултат на тоа, решивме [веднаш] да престанеме да ги снабдуваме со гориво американските сили во Норвешка и нивните бродови што влегуваат во норвешките пристаништа… Ги охрабруваме сите Норвежани и Европејци да го следат нашиот пример“.
Иако бојкотите беа позната тактика во минатото – таргетирање на апартхејдот во Јужна Африка и израелската окупација на палестинските територии – она што е впечатливо е колку брзо втората администрација на Трамп стана цел и на гневот на потрошувачите и на етичките компании ширум светот.
(Фото: Страница за бојкот на Фејсбук)