ПОВЕЌЕ

    БОИНГ НАЈАВУВА ПРОМЕНИ ВО ДИЗАЈНОТ НА 737 MAX 9, за да се избегнат инциденти како со Аласка Ерлајнс

    Време зa читање: 5 минути

    Боинг соопшти дека планира да направи промени во дизајнот за да спречи во иднина да се повторат инциденти како оној во летот 737 MAX 9 на Алјаска ерлајнс во јануари, кога среде лет отпадна една од помошните врати на авионот, инцидент кој го доведе производителот на авиони во втората голема криза во последниве години.

    Менаџерката за квалитет на Боинг, Елизабет Лунд, во вторникот рече дека производителот на авиони работи на промени во дизајнот што се надева дека ќе ги имплементира во текот на годината, а потоа ќе ги реконструира флотата.

    Истрагата покажа дека на отпаднатиот панел со врата на Alaska MAX 9 му недостасувале четири завртки. „Тие работат на некои промени во дизајнот што ќе овозможат приклучокот на вратата да не се затвора доколку има некаков проблем, се додека не се обезбеди цврсто“, рече Лунд за време на првото од дводневното истражно сослушување на Националниот одбор за безбедност на транспортот (NTSB) во Вашингтон.

    Коментарите на Лунд уследија по прашањето зошто Боинг не користел тип на предупредувачки систем за приклучоци на вратите што производителот на авиони ги вклучува на обичните врати што испраќа предупредување доколку не е целосно безбеден.

    Инцидентот на „Алјаска ерлајнс“ сериозно ја наруши репутацијата на Боинг и доведе до приземјување на авионите MAX 9 на две недели, како забрана од Федералната авијација на САД (ФАА) за проширување на производството, кривична истрага и заминување на неколку клучни директори. Боинг вети дека ќе направи значителни подобрувања во квалитетот.

    НТСБ објави и 3.800 страници фактички извештаи и интервјуа од тековната истрага.

    Стјуардеса го опишала моментот на ужас кога избувнал приклучокот на вратата. „И тогаш, наеднаш, се слушна само силен тресок и се осети вител од воздух, како вратата да се отвори“, рече стјуардесата. „Маските се спуштија, видов дека завесата на патничкиот дел се вшмукува кон кабината“.

    Лунд и Даг Акерман, потпретседател за квалитет на добавувачи за Боинг, сведочат оваа недела на сослушувањата планирани да траат 20 часа во текот на два дена. Акерман рече дека Боинг има 1.200 активни добавувачи за своите комерцијални авиони и 200 ревизори за квалитет на добавувачите.

    Лунд во вторникот рече дека Боинг сè уште гради по дваесетина авиони месечно од програмата на MAX – што е многу помалку од 38-те месечно што е дозволено да ги произведува. „Ние се враќаме назад. Во еден момент, мислам дека спаднавме на само осум“, изјави Лунд за НТСБ.

    Тери Џорџ, постар потпретседател и генерален менаџер за програмата Боинг во Spirit AeroSystems и Скот Грабон, виш директор за квалитет 737 во Spirit, кој го прави трупот на MAX, исто така сведочеа во вторникот.

    Сослушувањето ги разгледува прашањата, вклучително и производството и инспекциите на 737, системи за управување со безбедност и управување со квалитет, надзор на FAA и прашања околу отворањето и затворањето на приклучокот на вратата.

    Минатиот месец Боинг се согласи да ја откупи Spirit AeroSystems, чии основни фабрики ги отфрли во 2005 година, за 4,7 милијарди долари во залиха.

    Во јуни, администраторот на ФАА, Мајк Витакер, рече дека агенцијата била „премногу отстапена“ во надзорот над Боинг пред јануари. Вработените во ФАА рекоа за НТСБ дека вработените во Боинг не секогаш ги следат потребните процеси.

    Џонатан Арнолд, инспектор за воздухопловна безбедност во ФАА, рече дека системскиот проблем на кој бил сведок во фабриката на Боинг е тоа што вработените не ги следеле инструкциите. „Се чини дека тоа е системско кога тие отстапуваат од нивните упатства. И обично, контролата на алатот е она што најмногу го гледам“, рече Арнолд.

    Лунд рече дека пред несреќата на 5 јануари, секој труп на авионот 737 доставен до Боинг имал дефекти – но битно беше да се осигураме дека тие се поправливи. „Она што не го сакаме се навистина големите дефекти кои имаат влијание врз производствениот систем“, рече Лунд. „Почнавме да гледаме се повеќе и повеќе од тие видови прашања, ќе ви кажам, токму во времето на несреќата“.

    Извршната директорка на Боинг, Керол Мареј, опиша различни проблеми со трупот на авионите кои доаѓаат од Spirit AeroSystems во пресрет на несреќата. „Имавме дефекти. Заптивната смеса беше еден од нашите најголеми дефекти за кои имавме пишувања“, рече таа. „Имавме повеќекратни бегства околу рамката на прозорецот, дефекти на кожата“.

    Мишел Делгадо, градежен механичар, која работеше како изведувач во Боинг и ја обработуваше авионот Алјаска MAX 9, изјави за NTSB дека обемот на работа е тежок и бара долги часови работа.

    „Кога сме многу преоптоварени со работа, трпиме голем притисок затоа што со сето она што го намаливме на некои вработени, па сега за да не морам утре да се справувам со полоша ситуација, повеќе би сакал да работам 12 до 13-часовна смена за сето тоа да се заврши, заради мене, за да не морам да се занимавам со луѓе следниот ден“.

    Минатиот месец, Боинг се согласи да се изјасни за виновен по обвинението за криминална измама за заговор и да плати казна од најмалку 243,6 милиони долари за да ја реши истрагата на американското Министерство за правда за две фатални несреќи на 737 MAX.

    (Фото: НТСБ/АП)

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично