Американскиот воздухопловен гигант ја објави својата најголема нарачка досега за авиони со широк труп. „Катар ервејс“ ќе купи 160 авиони, вклучувајќи ги моделите 787 и 777, со опции за уште 50. Нарачката доаѓа откако премиерот на таа држава од Персискиот Залив, шеикот Мохамед бин Абдулрахман бин Џасим Ал-Тани, ги отфрли контроверзиите околу планот на американскиот претседател Доналд Трамп да прифати Боинг 747-8 да се користи, барем на почетокот, како „Ер Форс Уан“, изјавувајќи ѝ на Беки Андерсон од Си-Ен-Ен во среда дека тоа е едноставно „трансакција меѓу влади“, а не личен подарок за Трамп.
Позитивните случувања се одразија и врз акциите на Боинг, кои во последно време се во одлична позиција. Акциите се искачија за околу 20% досега оваа година, силно закрепнувајќи од падот од 32% во 2024 година. Акциите на „Боинг“ исто така се зголемија за 31,6% во текот на изминатиот месец и за 9,6% во текот на изминатата недела (на 14 мај 2025 година). Нејзините акции достигнаа нов 52-неделен максимум оваа недела. Затоа не е ни чудо што фондот за тргување со берза (ETF) iShares U.S. Aerospace & Defense ETF ITA, кој е преполн со „Боинг“, неодамна достигна 52-неделен максимум.
Трамп упати честитки до шефот на „Боинг“, Кели Ортберг: „Значи, тоа е рекорд, Кели, и честитки до „Боинг“.
2025 – ГОДИНА НА БОИНГ?
Трамп рече дека договорот е вреден 200 милијарди долари, иако Белата куќа подоцна соопшти дека е 96 милијарди долари. A вистинската бројка изгледаше веројатно многу пониска.
Објавената цена за 160 од најскапите авиони на „Боинг“ – 777X – би била околу 70 милијарди долари, а купувањето на повеќе авиони одеднаш вообичаено носи и намалување на цените.
А не така одамна, акциите на најголемиот американски производител на авиони се соочија со многу проблеми. Тие доживеаја вистинско крвопролевање по двете фатални несреќи на нејзините авиони во 2018 и 2019 година и колапсот на глобалните патувања за време на пандемијата.
Потоа, во јануари 2024 година, држачот на вратата на авион на Боинг пукна за време на летот за време на патувањето на „Аласка ерлајнс“. Потоа дојде јавна осуда и широко распространета контрола на безбедносните практики на компанијата и корпоративната култура.
Последователните кризи доведоа до голема реконструкција на раководството, вклучително и заминувањето на извршниот директор, заедно со сериозни обвинувања на „свиркачи“, осакатувачки штрајк на работниците и масовни парични одливи – финансиски предизвици за кои „Боинг“ очекува да продолжат во 2025 година.
Акциите на „Боинг“ во последно време почнаа да растат по големите меѓународни зделки. Договорот со Катар Ервејз претставува огромна пресвртница за воздухопловниот гигант и следи по низа неодамнешни нарачки во странство.
Пред Боинг да го финализира овој значаен договор од околу 96 милијарди долари со Катар за испорака на до 210 авиони „Боинг 787 Дримлајнер“ и „777Х“, минатата недела, министерот за трговија Хауард Лутник го истакна договорот за авиони вреден 10 милијарди долари со IAG, матичната компанија на British Airways, за време на објавувањето на трговскиот договор меѓу САД и Велика Британија.
Победничката серија на Boeing продолжи со нова нарачка од AviLease, глобален давател на лизинг на авиони со седиште во Саудиска Арабија. Договорот вклучува до 30 нови авиони, додавајќи го проширеното меѓународно портфолио на компанијата.
АКЦИИТЕ НА ТРАМП – КЛУЧНИ ЗА БОИНГ
Зголемувањето на нарачките се совпаѓа со обновениот меѓународен ангажман на претседателот Трамп. Акциите на Boeing се искачија за повеќе од 50% од април, поттикнати од царинската политика на Трамп „Денот на ослободувањето“ – остар пресврт за компанија која се соочи со длабоки превирања пред само една година.
„Враќањето на Трамп во Белата куќа му користеше на Boeing“, забележаа стратезите на Fundstrat, наведувајќи ја неговата постојана промоција на Boeing за време на странските ангажмани, како што беше цитирано на Yahoo Finance.
Boeing, исто така, се појави како клучен фактор во меѓународната трговска дипломатија. Кина неодамна ја укина забраната за испораки на Boeing по трговскиот состанок меѓу САД и Кина во Швајцарија. Забраната, воведена во април, следеше по објавувањето на царината од 145% за кинескиот увоз од страна на претседателот Трамп.
Во меѓувреме, Европската Унија предупреди за потенцијални одмазднички царини за авионите на Боинг и американските автомобили доколку трговските разговори со САД пропаднат, според Блумберг. Кина сочинува околу 15% до 20% од глобалната побарувачка за големи комерцијални авиони. Ова значи дека е огромен пазар и неодамнешното укинување на забраната треба да биде добар знак за Боинг.
И покрај минатите неуспеси, експертите од индустријата остануваат оптимисти. Индустријата со години е ограничена во производството, а не во побарувачката, според Ричард Абулафија, генерален директор во AeroDynamic Advisory и експерт за воздухопловна индустрија. Индустријата со ограничено производство треба да ги зголеми акциите на Боинг во ерата на Трамп.