Доцнењето на испораката на авионите на Боинг и безбедносните проблеми може да значат дека неколку авиокомпании можеби ќе треба да ги откажат летовите или да ги повлечат своите летни распореди бидејќи многумина се борат да обезбедат доволно авиони за шпицот на сезоната.
Празниците може да се соочат со прекин на нивните летни планови за летување поради можни откажувања на летови. Ова главно се должи на безбедносните инциденти во Боинг на почетокот на оваа година, кои им отежнаа на неколку авиокомпании да набават доволно авиони за летната сезона. Некои можеби ќе бидат соочени без друг избор освен да откажат некои летови или да понудат намалена услуга на некои линии.
Уште во јануари оваа година, авион Боинг 737-9 МАКС на Алјаска ерлајнс виде табла на излезната врата од средината на кабината како издува во воздух, само неколку минути по полетувањето. Овој инцидент предизвика низа истраги, вклучително и една од Федералната управа за авијација (FAA) во САД.
Поради ова, Боинг се соочи со заостанати нарачки, што доведе до тоа компанијата да пропушти неколку рокови за испорака и да ги продолжи другите. Секако, ова резултираше и со голем број незадоволни клиенти, вклучувајќи ја и буџетската авиокомпанија Ryanair.
Додавајќи се на веќе растегнатиот синџир на снабдување, производителот на авиони Pratt & Whitney неодамна повлече стотици мотори на Airbus, откако идентификуваше редок производствен проблем. Ова главно се очекува да влијае на авионите на кратки релации и може да значи дека многу авиокомпании со авиони кои користат овој мотор би можеле да бидат приземјени на подолг период, во следните неколку години.
Авиа Солушнс Груп, со седиште во Даблин, најголемата компанија за лизинг на авиони на глобално ниво, веќе го вклучи алармот за зголемениот ризик од откажувања во следните неколку месеци, како и за намалување на распоредот на авиокомпаниите.
Ова, пак, се очекува да доведе до неколку летови до популарните летни дестинации како Мајорка, Даламан, Крф, Ланзароте и Ница, меѓу другите, со зголемени цени, потенцијално дури и повеќе од 1.200 евра по лице.
Гедиминас Зимелис, претседател на Авиа Солушнс Груп, која издава патнички и товарни авиони на различни авиокомпании ширум светот, рече: „Го гледаме она што јас би го нарекол супер-побарувачка. Последен пат вакво нешто беше кога сообраќајот се врати по 11 септември.
„Авиокомпаниите се очајни за авиони поради проблемите со производството, но бунарот е сув. Мислам дека во овој дислоциран систем откажувањата се сосема можни“.
РАЈАНЕР ГО КРИТИКУВА БОИНГ
Иако најновиот јануарски безбедносен проблем на Боинг значително ги комплицираше работите, компанијата се соочуваше со тековни проблеми со испораката уште во 2022 година. Меѓу погодените авиокомпании, Рајанер беше особено критичен за одложувањата во Боинг.
Мајкл О’Лири, извршен директор на Ryanair уште во 2022 година, како што објави CNN, рече: „Во моментов, мислиме дека раководството на Боинг трча наоколу како кокошки без глава, не може да продава авиони, а потоа дури и авионите што ги испорачуваат не можат да ги достават навреме“.
„Можам да разберам зошто може да има различни предизвици при производството на нови авиони, но авионите што ги изградивте и направивте пред две години, а сè што требаше да направите е да ставите бензин во нив и да одлетате до Даблин, навистина, не разбирам зошто ви се потребни два до три месеци одложувања за тоа“.