ПОВЕЌЕ

    БАНАНИ, КАФЕ, АЛКОХОЛ: Недостиг на стоки и милијарди долари штета ја чини американската економија штрајкот во најголемите пристаништа

    Време зa читање: 4 минути

    Штрајкот на пристанишните работници во САД трае веќе трет ден, а 45.000 пристанишни работници бараат зголемување на платите и забрана за автоматизација во нивниот следен договор.

    Илјадници пристанишни работници на секое големо пристаниште на источниот и заливскиот брег сега штрајкуваат, затворајќи ги трговските пристаништа на земјата кои управуваат со околу половина од сите стоки што се испраќаат во контејнери во и надвор од САД.

    Сега политичарите почнуваат да заземаат страна, вклучувајќи го и претседателот на САД.

    Пристанишните работници ја имаат поддршката на претседателот Џо Бајден. Тој вели дека конзорциум од бродски компании ги контролираат пристаништата на источниот брег до Заливот.

    „Тие направија неверојатни профити над 800% од пандемијата и сопствениците заработуваат десетици милиони долари од ова. Последното нешто што им треба е да профитираат од ова. Време е тие да седнат на маса и да го добијат ова. штрајкот е завршен“, рече претседателот Бајден.
    Пред штрајкот, претседателот рече дека нема да интервенира со користење на федерален закон што ќе принуди привремен прекин на исклучувањето. Но, со предизборните недели, тоа може да се промени.

    Претседателот Џо Бајден во неделата рече дека нема да интервенира и дека работниот спор треба да се реши со колективно договарање. Штрајкот доаѓа откако највисоките функционери на администрацијата на Бајден се состанаа со членовите на Поморската алијанса на Соединетите држави (USMX), група за бродска индустрија која ги претставува терминалните оператори и океанските превозници, во петокот, барајќи од нив да преговараат пред договорот што истекува на полноќ на 30 септември.

    „Претседателот има огромна одговорност. Ова е главен фактор, не само за Хјустон и нашиот регион, туку и за економијата на нацијата“, рече градоначалникот на Хјустон, Џон Витмир.

    Експертите велат дека потрошувачите нема да видат непосредно влијание од штрајкот, но ако трае повеќе од неколку недели, синџирот на снабдување може да застане, а цените би можеле да се зголемат, особено за производите.

    Еден сопственик на пазар во Аризона вели дека пазарите на источниот и заливскиот брег можеби ќе треба да набават овошје и зеленчук од западните пристаништа кои не се вклучени во штрајкот.

    Пристанишните работници стапија во штрајк во вторникот нешто по полноќ додека се собраа за повисоки плати и поголема сигурност на работата. Престанокот на работата дојде по застојот на преговорите меѓу синдикатот што ги претставува пристанишните работници и USMX, при што двете страни издадоа спротивставени изјави за нивната подготвеност за пазарење.

    Експертите велат дека исклучувањето може сериозно да го попречи протокот на стоки и да ги зголеми трошоците за испорака. Секое зголемување на таквите трошоци може да се пренесе на потрошувачите исто како што се нормализира инфлацијата во САД, па дури и потенцијално да ја попречи Федералните резерви бидејќи конечно се насочува кон намалување на каматните стапки.

    Доколку штрајкот трае подолго од еден месец или така, некои компании би можеле да се соочат со недостиг на делови и други инпути. Голем дел од суровините кои влегуваат во низа производи течат низ пристаништата на источниот и заливскиот брег, како што се памукот, дрвото и бакарот. Автомобилската и фармацевтската индустрија, кои одржуваат слаби залихи, би можеле да бидат погодени, додека затворањето на пристаништата во Мајами и Норфолк може да влијае на тутунските компании.

    Покрај тоа, штрајкот може да ги попречи испораките на производи како банани, производствени компоненти и иверица, прекинувајќи го протокот и на стоки за широка потрошувачка и на индустриски делови за фабриките. Свежото месо и другата храна во фрижидер може да се расипат, што ќе резултира со недостиг и зголемени цени.

    „Мислам дека сите се малку нервозни поради тоа“, рече Миа Гинтер, директорка на северноамериканскиот океански брод за C.H. Робинсон, логистичка компанија. „Реториката овојпат со ИЛА е на ниво што досега не сме го виделе.

    (Фото: АП)

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично