Штрајк на машинскиот персонал,повторно проблем со безбедноста на неговиот проблематичен најпродаван авион, пад на цената на акциите.
2024 година веќе беше тешка година за Боинг, американскиот авијациски гигант. Но, врвот на несреќната година се случи пред два дена, кога еден од авионите на компанијата се урна во Јужна Кореја во неделата, при што загинаа сите освен двајца од 181 лице во авионот.
Причината за несреќата останува под истрага, а воздухопловните експерти брзо го разликуваат инцидентот во неделата од претходните безбедносни проблеми на компанијата.
Алан Прајс, поранешен главен пилот во „Делта ерлајнс“, кој сега е консултант, рече дека би било несоодветно инцидентот во неделата да се поврзе со две фатални несреќи со проблематичниот авион 737 Макс на Боинг во 2018 и 2019 година. Во јануари оваа година, неисправен механизам за отворање беше причина за излетување на вратата на авионот додека 737 Max бил во лет, предизвикувајќи повеќе дилеми за авионот.
Боингот 737-800 кој доживеа трагичен пад во Кореја, истакна Прајс, е „многу докажан авион. „Тој е различен од Макс…Тоа е многу безбеден авион.“
Со децении, Боинг ја одржуваше позицијата на еден од гигантите на американското производство. Но, повторените проблеми во изминатата година беа штетни. Цената на акциите на компанијата е намалена за повеќе од 30% во 2024 година.
Репутацијата на компанијата за безбедност беше особено нарушена со несреќите на 737 Max, кои се случија на брегот на Индонезија и во Етиопија со разлика од помалку од пет месеци во 2018 и 2019 година и оставија вкупно 346 мртви. За пет години од тогаш, Боинг изгуби повеќе од 23 милијарди долари. И заостана зад својот европски ривал Ербас во продажбата и испораката на нови авиони.
Минатата есен, 33.000 вработени во машинскиот дел на Боинг штрајкуваа, осакатувајќи го производството на 737 Max, бестселерот на компанијата, авионот 777 и товарниот авион 767. Напуштањето траеше седум недели, додека членовите на Меѓународната асоцијација на машинисти и работници во воздухопловството не се согласија на понуда која вклучуваше 38% покачување на платите во текот на четири години.
Во јануари, вратата се откина од 737 Max за време на летот на Алјаска ерлајнс. Федералните регулатори одговорија со наметнување ограничувања на производството на авиони Боинг, за кои рекоа дека ќе останат во сила додека не се чувствуваат сигурни за безбедноста на производството во компанијата.
Во јули, Боинг се согласи да се изјасни за виновен за заговор за извршување измама на регулаторите на Федералната управа за воздухопловство кои го одобрија 737 Max. Постапувајќи по нецелосните обелоденувања на Боинг, ФАА одобри минимална обука базирана на компјутер наместо поинтензивна обука за симулатори на летови. Обуката за симулатори би ги зголемила трошоците за авиокомпаниите да управуваат со Max и можеби ќе натера некои да купат авиони од Ербас наместо тоа. (Обвинителите рекоа дека немаат докази за да тврдат дека измамата на Боинг одиграла улога во несреќите.)
Но, договорот за признавање вина беше отфрлен овој месец од федералниот судија во Тексас, Рид О’Конор, кој одлучи дека различноста, вклучувањето и правичноста или политиките на DEI во владата и во Боинг може да резултираат со тоа трката да е фактор во изборот на службеник кој ќе го надгледува почитувањето на договорот од страна на Боинг.
Боинг се обиде да ја промени својата деловна култура. Под силен притисок околу безбедносните прашања, Дејвид Калхун ја напушти функцијата извршен директор во август. Од јануари, 70.000 вработени во Боинг учествуваа на состаноци за да разговараат за начините за подобрување на безбедноста.