ПОВЕЌЕ

    АКИО ТОЈОДА НЕ СЕ ОТКАЖУВА: Хибридите се клучот, не електричните возила

    Време зa читање: 3 минути

    И покрај глобалниот тренд за електрификација, автомобилскиот гигант Тојота продолжува да го следи својот пат. Компанијата, која во 2024 година повторно беше најголем производител на автомобили во светот – по петти пат по ред – сѐ уште силно се потпира на хибридната технологија и класичните мотори со внатрешно согорување.

    Претседателот на Тојота, Акио Тојода, е доследен во своите ставови. Тој е гласен критичар на агресивната електрификација, тврдејќи дека прераната транзиција може да има сериозни последици – не само за индустријата, туку и за животната средина. „Ако требаше да произведеме девет милиони електрични возила со погон на бензински пневматици во Јапонија, тоа всушност ќе ги зголемеше емисиите на јаглерод, затоа што Јапонија се потпира на термоелектрани“, предупредува Тојода.

    Тојота досега има продадено околу 27 милиони хибридни возила – почнувајќи од првата генерација на Prius во 1997 година. Според Тојода, тие хибриди имаат ист јаглероден отпечаток како девет милиони целосно електрични возила, ако се вклучи производството на батерии и на самите автомобили. Неговата споредба е јасна: едно електрично возило произведува исто толку јаглеродни емисии како три хибридни.

    Иако електричните возила на Тојота сѐ уште заостануваат зад конкуренцијата, компанијата го надоместува тоа со проширената гама на хибриди. Најнов доказ за тоа е Aygo X – најмалиот модел на Тојота надвор од „kei“ сегментот, кој сега се нуди и во хибридна верзија. Тојота тврди дека ова компактно возило има најнизок CO₂ отпечаток од сите модели на пазарот без приклучок.

    Критиките за „заостанување“ не изостанаа. Дел од аналитичарите ја доведуваа во прашање иднината на компанијата, но случувањата на терен покажуваат спротивно. Тојота останува пазарен лидер, а нејзиниот претседател е уверен дека електричните возила нема да надминат 30% пазарен удел. Тој инсистира дека индустријата треба да инвестира и во синтетички горива, не само во струја.

    Во таа насока, Тојота не се откажува од водородот, и покрај тоа што моделот Mirai беше комерцијален неуспех. Компанијата веќе соработува со BMW за лансирање на првото сериско водородно возило до 2028 година.

    Сепак, за Тојода и неговиот тим, автомобилот не е само технологија – туку и емоција. Извршниот директор на Тојота, Коџи Сато, јасно порача: „Автомобилот не е автомобил ако не е забавен.“ Во согласност со таа филозофија, компанијата работи на нова генерација спортски модели. Очекувајте нова Supra, оживување на Celica и потенцијален нов MR2, базиран на веќе прикажан прототип со среден мотор. Lexus, пак, ќе понуди GT3-инспириран патнички автомобил, најверојатно со V-8 мотор.

    Наспроти глобалната еуфорија околу електрификацијата, Тојота оди по свој пат – темелен на хибриди, постепена транзиција и разновиден технолошки пристап. Компанијата, очигледно, не планира да се трка, туку да победи – со стратегија, иновации и издржана визија.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично