Акциите на Мета го продолжија својот слободен пад во 2022 година, паѓајќи за 19% во продолженото тргување во средата, откако мајката на Фејсбук издаде слаба прогноза за четвртиот квартал и беше далеку од очекувањата на Волстрит за заработка. Еве ги податоците, според официјалните поднесоци на компанијата:
- Заработка по акција (EPS): 1,64 $ наспроти 1,89 $ очекувани, според Refinitiv
- Приход: 27,71 милијарди долари наспроти очекуваните 27,38 милијарди долари, според Refinitiv
- Дневни активни корисници (DAU): 1,98 милијарди наспроти 1,98 милијарди очекувани, според StreetAccount
- Месечни активни корисници (MAU): 2,96 милијарди наспроти 2,94 милијарди очекувани, според StreetAccount
- Просечен приход по корисник (ARPU): 9,41 $ наспроти 9,83 $ очекувани, според StreetAccount
Мета се бори со големо забавување на трошењето на онлајн реклами, предизвици од Apple поради ажурирање на приватноста на iOS и зголемена конкуренција од TikTok. Компанијата објави последователни квартали на пад на приходите и се очекува да го забележи својот трет по ред пад во четвртиот квартал.
Компанијата-мајка на некогаш популарната социјална мрежа Фејсбук соопшти дека приходот за четвртиот квартал ќе биде од 30 до 32,5 милијарди долари. Аналитичарите очекуваа продажба од 32,2 милијарди долари.
Додека приходите паднаа за 4% во третиот квартал, трошоците и расходите на Мета се зголемија за 19% на годишно ниво на 22,1 милијарди долари. Оперативните приходи се намалија за 46% од претходната година на 5,66 милијарди долари.
Оперативната маржа на Мета, или профитот што остана по сметководството за трошоците за водење на бизнисот, падна на 20% од 36% една година порано. Вкупниот нето приход е намален за 52% на 4,4 милијарди долари во третиот квартал.
На своите нивоа по работното време од околу 108 долари, Мета се тргува на најниско ниво од март 2016 година. Приходите во единицата Reality Labs, во која се сместени слушалките за виртуелна реалност на компанијата и нејзиниот футуристички метаверзен бизнис, паднаа за речиси половина од претходната година на 285 милиони долари. Неговата загуба се зголеми на 3,67 милијарди долари од 2,63 милијарди долари во истиот квартал минатата година.
Reality Labs изгуби 9,4 милијарди долари досега оваа година и нема крај на повидок. „Очекуваме дека оперативните загуби на Reality Labs во 2023 година значително ќе пораснат од година во година“, рече Мета. „По 2023 година, очекуваме да ги забрзаме инвестициите на Reality Labs така што ќе можеме да ја постигнеме нашата цел за зголемување на вкупниот оперативен приход на компанијата на долг рок“.
Мета рече дека „одржува некои тимови рамномерно во однос на бројот на вработени, ги намалува другите и инвестира раст на бројот на вработени само во нашите највисоки приоритети“. „Како резултат на тоа, очекуваме дека бројот на вработени на крајот на 2023 година ќе биде приближно усогласен со нивото на третиот квартал од 2022 година“, велат од компанијата.
Мета соопшти дека имала 197 милиони дневни активни корисници во САД и Канада во тој период, од 196 милиони во истиот квартал во 2020 година. Мета најголемиот дел од приходите ги добива од корисниците во Северна Америка.
Извештајот на Мета е најновиот знак за проблеми на пазарот на онлајн рекламирање, кој е погоден од фактори, вклучително и ажурирањето на приватноста на Apple за iOS во 2021 година и стравувањата од претстојната рецесија. Овие грижи ги натераа компаниите да ги намалат своите маркетинг и рекламни кампањи.
Минатата недела, акциите на Snap забележаа падови за 30% на ден откако компанијата објави послаб приход од очекуваниот, што директорите го препишаа на промените на платформата и нарушената економија.
Инвеститорите, исто така, беа разочарани од извештајот за заработката на Alphabet за третиот квартал, што доведе во средата до најголемиот пад на цената на акциите на компанијата од март 2020 година. Бизнисот на YouTube објави пад на продажбата од 2% од година во година, а главниот финансиски директор на Alphabet, Рут Порат рече дека падот „првенствено се одразува на понатамошно повлекување на трошоците на огласувачите“.
Дури ни Мајкрософт не остана имун, при што технолошкиот гигант известуваше за забавување на стапките на раст и за неговиот бизнис за рекламирање за пребарување и за вести и за единицата LinkedIn. Финансиската директорка на Мајкрософт, Ејми Худ, го припиша забавувањето на „намалувањето на трошоците за рекламирање на клиентите“.