Продажбата на електрични автомобили можеби не е премногу розова во Соединетите Американски Држави во моментов, но сосема поинаква приказна е во Европа, каде што електричните возила се на добар пат годината да ја завршат во голем стил.
Продажбата на електрични возила се искачи за неверојатни 37,3% во ноември во Европската Унија, Обединетото Кралство и Европската асоцијација за слободна трговија (Исланд, Лихтенштајн, Норвешка и Швајцарија), според податоците од Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA).
Минатиот месец, во Европа беа регистрирани 253.768 електрични возила, што е зголемување во однос на минатогодишните 184.892 единици. Во меѓувреме, хибридните возила со приклучок (PHEV) имаа сличен пораст, но, не можеа сосема да ги достигнат своите целосно електрични колеги. Во ноември беа регистрирани 112.287 PHEV возила, што е зголемување за 33,9% во однос на минатата година, кога беа регистрирани 83.842 единици.
Исто така, има добри вести кога се гледаат бројките за продажба од јануари до ноември. Електричните возила се зголемија за 27,4% во ЕУ, Велика Британија и ЕФТА, достигнувајќи 2,27 милиони единици. За споредба, во истиот период минатата година беа регистрирани 1,78 милиони електрични возила.
PHEV возилата ја надминаа границата од еден милион продажби, достигнувајќи 1,14 милиони регистрации од почетокот на годината, што е зголемување од 33,1% во однос на минатата година, кога беа регистрирани 863.456 автомобили, според ACEA. Доколку не беа електричните возила и PHEV возилата, целиот европски пазар на нови автомобили ќе имаше прилично голем пад, гледајќи како продажбата на бензински возила се намали за 19% од почетокот на годината, а дизел-возилата се намали за 24%. Во меѓувреме, традиционалните хибриди и благите хибриди се зголемија за 13,1% и сега се најголемиот сегмент во регионот, со 4,1 милиони продажби досега оваа година.
Севкупно, продажбата на нови автомобили во Европа се зголеми за 1,9% во споредба со минатата година, достигнувајќи 12,09 милиони возила од јануари до ноември.
Кои автомобили се на врвот на продажните листи? Според прелиминарните информации од Dataforce, кои претставуваат 98% од продажбата во ЕУ, EFTA и Велика Британија, не може да се избегне фактот дека Tesla сè уште има убедливо водство пред своите конкуренти во регионот. Сепак, доминацијата на американската компанија на европскиот пазар на автомобили се намалува.
Во ноември, Tesla Model 3 беше најпродаваното електрично возило, проследено од Tesla Model Y и Skoda Elroq. Renault 5 заврши на четвртото место, проследено од Volkswagen ID.7. Од јануари до ноември, Tesla Model Y е на врвот на листата, со продадени 127.067 единици, но има забележително намалување од 30,1% во споредба со минатата година. Слична е приказната и за Tesla Model 3, кој забележа пад на продажбата од 22,7%. Ова резултираше со тоа што Model 3 се лизна на третата позиција и му остави слободен пат на Skoda Elroq да се искачи погоре и да стигне до втората позиција.
Volkswagen ID.4 е четвртиот најпродаван електричен автомобил во Европа досега, по него следува Renault 5. Кога се гледа листата на топ 10, повеќето модели забележаа значителен пораст во продажбата, а Tesla Model Y, Tesla Model 3 и Skoda Enyaq се единствените со броеви во црвено.
Во сегментот на plug-in хибридни возила, кинескиот BYD е на чело на топ листите. Кросоверот BYD Seal U беше најпродаваниот PHEV во ноември, со неверојатни 298,7% зголемување во однос на претходната година. Тоа е исто така и најпродаваниот PHEV досега оваа година, со продадени 63.127 единици. Сепак, Volkswagen Tiguan му дише во врат, со помалку од 3.000 единици што ги разликуваат двата.
Според податоците, Tesla може повторно да ја заврши 2025 година како најголем продавач на електрични возила во Европа. Следната година можеби ќе биде поинаква приказна, но како што стојат работите денес, Тесла продаде нешто повеќе од 203.000 електрични возила во Европа, додека трите водечки електрични возила на Фолксваген остварија 135.000 продажби. Кросоверите Елрок и Енијак на Шкода, во меѓувреме, остварија 141.000 продажби.
(Фото: WrS.tm.pl, Wikimedia)
Аналитика








