ПОВЕЌЕ

    Зошто авиокомпаниите се спротивставуваат на безжичните компании за 5G?

    Време зa читање: 6 минути

    Лансирањето на новата услуга за мобилни телефони 5G во Соединетите држави во средата предизвика хаос меѓу телекомуникациските компании и воздухопловната индустрија, при што авиокомпаниите тврдат дека брзата безжична услуга може да се меша со технологиите на авионите и може да предизвика „катастрофални“ прекини.

    Спорот ги принуди Verizon и AT&T привремено да ја ограничат услугата 5G околу некои аеродроми, а авиокомпаниите се обидоа во средата да откажат или променат летови. Но, што е коренот на проблемот? Може ли услугата 5G навистина да се меша со авионите? И што значи сето ова за иднината на 5G мрежите во САД?

    Што е проблемот?

    Verizon и AT&T се подготвени да воведат безжични услуги 5G, кои нудат зголемена поврзаност, поголема пропусност и ултрабрза интернет брзина. Значаен дел од безжичната технологија од петтата генерација, или 5G, работи во специфичен опсег на фреквенции што го сочинуваат она што е познато како сегмент на опсегот C од радио спектарот. Прашањето е што овој дел од спектарот е блиску до сегментот на радио бранови посветен на комерцијалната авијација и операциите на воздушниот сообраќај.

    Федералната управа за авијација соопшти дека мрежите 5G може да ги нарушат операциите на авионите. Главната грижа е дека мобилните кули и антените во близина на аеродромите би можеле да пречат на радио височините, кои се електронски уреди во авионите кои им помагаат на пилотите да ја измерат нивната висина над теренот. Оваа опрема е особено важна кога авионите слетуваат при лоши временски услови или кога хеликоптерите работат на мала височина.

    „Проблемот е во тоа што безжичните сигнали не се 100 проценти ограничени на опсегот на спектарот на кој им е доделен“, рече Рандал Бери, професор по електротехника на Универзитетот Нортвестерн. „Загриженоста овде е дека сигналите од опсегот 5G може да протекуваат во опсегот што го користат авиокомпаниите и да ги збунат овие височини.

    Веризон и AT&T рекоа дека нивната опрема може безбедно да се распореди без да се меша во операциите на авионите, но во писмото испратено во понеделникот до американските транспортни и економски службеници, извршните директори на големите авиокомпании рекоа дека ширењето на 5G може да приземји летови и да заглави десетици илјади Американци во странство.

    Како одговор, телекомуникациските гиганти се согласија во вторникот привремено да ја ограничат услугата 5G на C-појасот околу некои аеродроми бидејќи продолжуваат да работат со воздухопловната индустрија и FAA.

    Дали е ова навистина причина за загриженост?

    Можно е, рече Бери, но додаде дека нема многу веродостојни докази кои сугерираат дека технологијата 5G претставува зголемен ризик за воздухопловната индустрија.

    И AT&T и Verizon изразија фрустрација поради неодамнешните задржувања, велејќи дека 5G технологијата е безбедно распоредена во околу 40 други земји без да ги наруши операциите на авионите.

    Аија Леипонен, професор на Колеџот за бизнис Џонсон при Универзитетот Корнел, рече дека има некои варијации во начинот на кој другите земји го регулирале спектарот на C-бендот, но Федералната комисија за комуникации и сличните агенции ширум светот истражиле потенцијални безбедносни проблеми со технологијата 5G .

    „Не видовме никакви познати инциденти за безбедноста на воздушниот сообраќај поврзани со ова, а 5G е воведен во други земји многу побрзо отколку во Соединетите држави“, рече таа.

    Загриженоста за безжичното пречки во воздухопловството не е нова. Употребата на мобилни телефони за време на летот некогаш беше забранета во САД и во многу други земји поради стравувањата дека мобилните сигнали би можеле да се судрат со авионската опрема и другите системи за навигација. Во 2013 година, FAA почна да дозволува користење на мобилни уреди во авиони доколку тие се поставени на „авионски режим“, што ја исклучува способноста на телефонот да пренесува радио сигнали до мобилните кули.

    За да ја намалат можноста за пречки, Verizon и AT&T се согласија да одржуваат тампон зони околу најмалку 50 аеродроми, вклучувајќи ги и главните центри како меѓународниот аеродром Џон Ф. Кенеди во Њујорк и меѓународниот аеродром во Лос Анџелес. Превозниците, исто така, се согласија привремено да го ограничат распоредувањето на услугата 5G околу одредени аеродромски писти.

    Како стигнавме овде?

    Во САД, FCC има задача да регулира како се користат различни фреквенции во радио спектарот.

    Минатата година, агенцијата ги стави на аукција лиценците за спектарот на C-бендот, а Verizon и AT&T беа меѓу мобилните оператори кои потрошија 81 милијарда долари за да го користат за распоредување на нови 5G мрежи.

    Во ноември, FAA издаде билтен до производителите и операторите на авиони, предупредувајќи дека тие „треба да бидат подготвени за можноста пречки од 5G предаватели и друга технологија да предизвикаат дефект на одредена безбедносна опрема“.

    Леипонен рече дека мрежите 5G се во развој во поголемиот дел од една деценија, нудејќи нешто што изгледаше како доволно време за да се отстранат потенцијалните безбедносни проблеми.

    „Некако збунувачки е што сме во овој момент кога операторите ќе го притиснат копчето за да ги стартуваат мрежите и сега авионската индустрија притиска на сопирачките и сакајќи да го спречи тоа да се случи“, рече таа.

    Директорите на авиокомпанијата и FAA рекоа дека се обиделе да покренат прашања за 5G технологијата порано, но тие грижи во голема мера беа игнорирани. Назад ги стави двата индустриски сектори во судир еден со друг и наиде на уште една пречка за авиоиндустријата, која сè уште се бори со последиците од широко распространетите откажувања на летови поради варијантата омикрон и неодамнешните зимски бури.

    Што направија другите земји?

    Во неколку други земји, воведувањето на услугата 5G беше многу понепречено од моменталната ситуација во САД.

    Во Франција, на пример, регулаторите ја ограничија моќта на антените 5G и ја ограничија нивната висина во близина на аеродромите за да ја намалат можноста за пречки.

    Во Канада, областите околу аеродромите беа означени како „зони на исклучување“ со ограничена услуга 5G. Исто така, потребно е блиските антени да бидат навалени надолу и подалеку од патеките на летот за да се избегнат пречки со авионите за време на слетувањето.

    Бери рече дека овие примери покажуваат дека воздухопловната и телекомуникациската индустрија можат да работат заедно за безбедно распоредување на нови технологии.

    „Постојат добри докази дека можете да користите C-бенд и радио височини“, рече тој. „Сега се поставува прашањето: Дали ги имаме во сила вистинските правила?

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично