Додека повеќето светски познати компании известуваа за загуби минатата година, Биг Оил ги дочека своите пет минути. Цените на суровата нафта се зголемија, делумно благодарение на високата побарувачка и намалената понуда. Сето тоа помогна да ги направи акциите на Шеврон со највисоки перформанси на Dow за минатата година, а акциите се зголемија за повеќе од 50%.
Да бидеме појасни: не е дека Шеврон, или некој од неговите колеги, направи нешто посебно за да ги заработи своите неочекувани профити минатата година. Не се случила некоја голема иновација или технолошки пробив – тие само се збогатија од цената на нафтата што растеше, пишува во својот едиторијал Си-Ен-Ен.
Сега, кога сте профитабилна компанија, имате многу опции за тоа што да правите со тие профити. Можете да реинвестирате во бизнисот, да ја надградите вашата опрема или да вработите повеќе луѓе. Можете да им издадете дивиденда на акционерите, како задоволство. Или, во Америка, можете да направите откуп, во кој профитот го користите за купување на сопствени акции на отворен пазар.
Откупите се сè почести и контроверзни (всушност, тие беа целосно нелегални до 1982 година). Од една страна, тоа е лесен начин за една компанија да ги награди акционерите и да сигнализира доверба во сопствената вредност (на крајот на краиштата, кој глупак би купил акции во компанија чии акции ќе паднат?). Но, критичарите велат дека оваа практика вештачки ја зголемува вредноста на акциите со создавање лажна побарувачка. Погодно, тој добива и компензација на извршната власт, чие огромно мнозинство доаѓа од опциите за акции.
Шеврон, кој се очекува во петокот да објави дека профитот за 2022 година се удвоил на повеќе од 37 милијарди долари, во суштина се задржува на повиците на инвеститорите и Белата куќа да ги насочат своите дополнителни пари во поголем капацитет за барање на нови наоѓалишта на нафта за да помогнат во намалувањето на цените за уморни од инфлација клиенти.
Наместо тоа, Шеврон купува сопствени акции во вредност од 75 милијарди долари и ја зголемува кварталната акционерска дивиденда. Таа одлука предизвика прекор од администрацијата на Бајден.
„За компанија која не толку одамна тврдеше дека „напорно работи“ за да го зголеми производството на нафта, делењето 75 милијарди долари на директорите и богатите акционери секако е чуден начин да го покаже тоа“, рече портпаролот на Белата куќа, Абдула Хасан.
Пакетот за откуп на Шеврон е толку голем, според Блумберг, што може да финансира повеќе од четири години дупчење и други проекти. Претставниците на компанијата не одговорија веднаш на барањата за коментар.
Се разбира, Шеврон и другите американски производители на нафта, вклучително и Ексон Мобил, вложуваат пари во нови енергетски проекти оваа година. Но, според Ројтерс, тие расходи ќе бидат помали од износите што им се исплаќаат на акционерите.
Во меѓувреме, цените на бензинот во Соединетите Држави се зголемуваат секој ден и се на пат уште еднаш да надминат 4 долари за галон оваа пролет.
Американската Железница, исто така го насочува профитот назад кон акционерите. Претходно оваа недела, Унион Пацифик, една од главните товарни железници што се спротивстави на барањата на синдикатот за платени денови за боледување, објави уште една година рекордна заработка. Како што известува Крис Исидор, платите и придобивките на вработените во компанијата се зголемија за 12% за годината, на 4,6 милијарди долари, што е многу помалку од 6,3 милијарди долари што Union Pacific ги потроши за откуп на акции.