Извештајот што произлезе за жителите во Шенжен, Кина, во мај објасни дека дигиталниот јуан се уште не е широко распространет иако кинеската влада алудираше во многу соопштенија за печатот. Сега неколку кинески државни банки побараа од вработените да регрутираат 200 до 300 корисници на дигитален јуан. Банките исто така делат мали подароци со цел да ги искушат клиентите да го искористат паричникот на дигиталната валута на централната банка (CBDC).
Кинеските банки сега ги привлекуваат клиентите кон дигиталниот јуан
Слично на тоа како банките се обидуваат да продаваат услуги на клиенти како заеми, штедни сметки и инвестициски возила, кинеските државни банки им кажуваат на вработените да ги продаваат придобивките од дигиталниот јуан. Индустриската и трговската банка на Кина, заедно со уште пет други врвни финансиски институции во земјата, им задаваат на своите вработени да го туркаат паричникот CBDC кон стотици клиенти во филијали.
Од вработените во банките од секоја гранка е побарано да произведат 200-300 корисници на паричник CBDC. „Во просек, секое лице треба да промовира 200 до 300 лица“, се вели во соопштението, а вработените од секоја гранка можат да добијат бонуси на крајот на годината. Понатаму, вработените можат да ги намамат луѓето со мали подароци како што се чадори, електронски кабли, сопственици на картички и детергент за перење алишта.
Поттикот за привлекување клиенти за дигиталниот јуан на Кинеската народна банка (PBOC) следи по неколку државни банки во Шангај, на кои им беше кажано да го промовираат CBDC над процесорите за плаќање како што се Wechat и Alipay. „Политичкиот мандат“ за кој Ројтерс објави во мај, беше спроведен од шест големи државни банки кои „тивко промовираа дигитален јуан.
Во тоа време, неколку кинески банкарски службеници кои не беа овластени да зборуваат со печатот, но сепак зборуваа во анонимност, рекоа дека шесте банки го следеле мандатот да го туркаат дигиталниот јуан во Шангај под водство на PBOC.
„Луѓето ќе сфатат дека плаќањето со дигитални јуани е толку погодно што повеќе не мора да се потпирам на Alipay или Wechat Pay“, рече кинескиот банкарски службеник.
Додека дигиталниот паричник јуан се уште се тестира во различни форми, тој исто така е интегриран со апликации во сопственост на Диди, Билибили, Меитуан и JD.com. Сепак, не постојат врски од трети страни помеѓу дигиталниот јуан и процесорите за плаќање како Alipay и Wechat Pay.
„PBOC не сака да гледа како парите се насочуваат преку системи за плаќање од трети лица“, додаде банкарот.