Во текот на изминатата година, новите работнички движења во моќните корпорации како Старбакс и Амазон го привлекоа вниманието на јавоста во САД. Но, помалку познат е претстојниот судир со високи влогови меѓу еден од најстарите синдикати во Америка и најголемиот курир на пакети во светот.
Преговорите за договорот треба да започнат напролет помеѓу UPS и Teamsters Union (синдикат на вработените) пред истекот на нивниот сегашен договор на крајот на јули 2023 година. Пред да започнат разговорите, експертите за труд предвидуваат дека возачите и ракувачите на пакети ќе штрајкуваат. „Прашањето е колку долго ќе трае“, рече Тод Вашон, професор по работни односи во Рутгерс. „Претседателот на синдикатот се кандидираше и победи со заземање помилитантен пристап. Дури и ако се многу блиску до договор, чинот и досието ќе бидат гладни да ја преземат компанијата“.
Ако тоа случи, штрајкот на UPS ќе влијае на речиси секое домаќинство во САД. Се проценува дека 6% од бруто домашниот производ на нацијата се преместува во камиони на UPS секоја година. Експлозивниот раст на онлајн малопродажбата ја направи компанијата и нејзините двигатели поклучни од кога и да е за синџирот на снабдување на нацијата кој се бори. Покрај домашните испораки на компанијата, таа испорачува и многу стоки што се наоѓаат во продавници, фабрики и канцеларии.
Околу 350.000 членови на синдикатот работат во UPS како возачи и сортирачи на пакети од глобалната работна сила од 534.000 постојано вработени. И тоа брзо расте – компанијата додаде околу 72.000 работни места на членови на синдикатот од почетокот на пандемијата.
Иако постојат конкурентни услуги во FedEx, американската поштенска служба и сопствената услуга за испорака на Amazon, ниту една од нив нема капацитет да се справи со повеќе од мал дел од 21,5 милиони американски пакети што UPS-от ги преместува дневно.
„Сакаме договор кој обезбедува победи за нашите вработени и кој обезбедува флексибилност на UPS да остане конкурентен во индустријата што брзо се менува“, се вели во соопштението на компанијата овој месец. „UPS и Teamsters соработуваа речиси 100 години за да ги задоволат потребите на вработените во UPS-от, клиентите и заедниците каде што живееме и работиме. Веруваме дека ќе продолжиме да наоѓаме заеднички јазик со Teamsters и да постигнеме договор кој е добар за сите вклучени“.
Синдикатот не стапи на штрајк против УПС од речиси двонеделниот протест во 1997 година. Но, доколку синдикатот реши да штрајкува, тоа ќе биде најголемиот штрајк против еден бизнис во историјата на нацијата.
Сигурно има знаци на заострување во односите меѓу компанијата и синдикатот. Мнозинството членови гласаа против ратификувањето на актуелниот договор во 2018 година, но претходното раководство на Тимстер, предводено од тогашниот претседател Џејмс Хофа, остана затоа што недоволен број на членови учествуваше во гласањето за одлуката за штрајк.
Новиот претседател на синдикатот, Шон О’Брајан, ја освои својата функција претходно оваа година со тоа што вети дека овојпат ќе ги натера UPS да им плаќа на членовите на Teamster многу повеќе и често зборува за штрајкувачкиот фонд од 300 милиони долари што синдикатот го акумулирал за да им плати на членовите во случај да штрајкуваат.
UPS соопшти дека просечната плата за своите возачи за испорака е 95.000 долари годишно, со бенефиции како што е традиционалниот пензиски план, во вредност од дополнителни 50.000 долари годишно. Возачите на полутрактори на UPS се платени уште повеќе. Тоа е далеку повисоко од повеќето плати во FedEx и Amazon, каде што многу возачи работат за мали независни подизведувачи.
Актуелниот договор истекува во 12:01 часот на први октомври. О’Брајан вети дека синдикатот нема да одобри никаков вид продолжување на договорот по тој рок.
Зголемувањето на синдикалната поддршка во UPS доаѓа од постојаниот раст на онлајн купувањата, особено за време на бранот од ерата на пандемијата. Минатата година беа потребни само девет месеци за да се пријави она што веќе беше рекордна добивка за цела година. UPS ја заврши 2021 година со оперативен приход зголемен за 50% до 13,1 милијарди долари. Во првата половина од оваа година, заработката порасна за уште 10% во споредба со пред една година. „Сите постојано стануваат побогати освен нашите членови“, вели претседателот на синдикатот во компанијата, О’Брајан.