Според податоците објавени на 26 април 2018 година, од страна на Американската асоцијација за банкарство, на крајот на 2017 година во Соединетите држави, имало 364 милиони отворени сметки за кредитни картички. И кредитните картички се наоѓаат во паричниците на повеќето Американци со повеќе студии кои покажуваат дека околу 7 од 10 Американци имаат барем една кредитна картичка. Со толку многу картички на пазарот, која е вистинската да се избере? Денес ќе ги разгледаме Виза и Мастеркард
Историјата на Виза датира од 1958 година кога Банката на Америка ја лансираше Банка Америкард. Ова беше прва програма за масовно пласирање кредитни картички и таа брзо стана популарна. До 1970-тите, БанкаАмерикард беше независен ентитет и беше преименувана во Виза.
Виза потоа го лансираше ВизаНет, кој беше првиот систем за електронско овластување за плаќање, расчистување и порамнување во светот. Виза има пазарна капитализација од 195 милијарди долари, има 11.300 луѓе кои работат во компанијата и има 6,5 трилиони долари во трансакции направени на картичките низ целиот свет, секоја година.
Каква е приказната за Мастеркард? Мастеркард првично беше позната како Интербанкар / Master Charge и таа беше создадена од неколку банки во Калифорнија како конкурент на BankAmericard, што, како што споменавме, беше она што порано се викаше Виза пред да се вика Виза. Брендот Мастеркард официјално стапи на сила во 1979 година.
Тој продолжи да расте како главен бренд на кредитни картички и почна да котира како јавна компанија преку берзата во Њујорк во 2006 година. Мастеркард има пазарна капитализација од 110 милијарди долари, има 10.000 вработени. Како компанија, Мастеркард секоја година прави трансакции вредни 3,6 трилиони американски долари на мастер-картичките ширум светот.
Значи, бројките ни кажуваат дека виза е поголема компанија, но денес и виза и мастеркард се широко прифатени во над двесте земји и многу ретко се наоѓа локација што ќе прифати една, но не и друга. Сепак, и двете платежни картички ја обезбедуваат само услугата и механизмот за плаќање, а потоа се потпираат на банките за издавање кредитни картички. Значи, кога станува збор за споредување на специфични поволности за картички, како што се месечни провизии и каматни стапки, треба да ја разгледате банката или финансиските институции што ја издаваат, како и да ги процените самите компании.
Пред да почнеме да ги споредуваме, битно е да ја напоменеме намената за картичката. Можеби сакате да купите работи преку Интернет, или да одите на одмор, или да ги платите сметките. И како имате намера да го исплатите она што го должите на вашата картичка, исто така има значење кога ќе оценувате, која картичка е најдобра за вас.
Дали имате намера да ја плаќате целата сметка секој месец или да ги распределувате отплатите за одреден период?
Што нуди картичката што најдобро одговара на профилот за набавка и отплата?
И виза и мастеркард нудат голем број карактеристики и услуги. Ајде да погледнеме во некои од овие.
Премиум картички
И виза и мастеркард обезбедуваат низа опции за стандардни и премиум картички. Карактеристиките варираат во зависност од давателот на кредитни картички, но може да вклучуваат работи како глобална помош за клиенти, бесплатно осигурување и специјални понуди во низа продавници, хотели и ресторани.
Бесконтактни плаќања
Ова е функционалност што ви овозможува да плаќате со едноставно потчукнување на вашата картичка кон компатибилен читач.
Ексклузивни понуди
Виза и мастеркард имаат понуди со забава, вечера, патувања и шопинг. И опциите варираат во зависност од тоа дали сте премиум или стандарден корисник.
Глобални безбедносни услуги
Двете компании за картички имаат телефонски линии за поддршка на глобални услуги за да обезбедат помош доколку некоја картичка е изгубена или украдена, а овие услуги се достапни 24/7 од каде било во светот.
Заштита на шопинг преку Интернет
Безбедноста е важна област за виза и мастеркард и тие имаат свои безбедносни процеси при купување преку Интернет. Кога ги користите овие услуги, ќе побарате да внесете лозинка или уникатен СМС-код кога купувате во онлајн продавница.
Па, со тоа што овие картички се толку слични, како можеме да ја избиреме подобрата? Од она што го научивме на Интернет, најдобро е да разгледаме специфични детали за картичката што ја разгледувате.
Такси
Повеќето кредитни картички наплатуваат годишна такса и вреди да се истражува кога одлучувате која картичка е најдобра за вас. Надоместокот може да биде до 25 долари за основна картичка, или 700 долари за картичка со премиум опција, која ги има сите премиум поволности. Издавачот на кредитна картичка ја одредува реалната годишна такса во зависност од достапните карактеристики. Картичките виза Platinum, Signature и Infinite, како и World Мастеркард, обично имаат повисоки такси заради врвните карактеристики и услуги што ги обезбедуваат.
Каматни стапки
Стандардните каматни стапки на кредитната картичка можат да имаат големо влијание врз цената на картичката што ја избравте, па затоа е важно да ја разгледате и стапката на набавка и стапката на готовина за секоја картичка што ја споредувате. Исто така, треба да одлучите како имате намера да ја исплатите вашата картичка. Дали ќе го плаќате навремено секој месец или ќе плаќате после неколку месеци? Вашите навики за трошење и отплата се многу важни.
Награди
Ако сте голем потрошувач, тогаш програмите за награди можат да бидат привлечни и има широк спектар на награди на виза и мастеркард. Овие производи ви нудат поени за секој потрошен долари. Кога ги споредувате програмите, вреди да се земе предвид стапката на заработка, видот на достапни награди и просечната сума што ќе ја потрошите на вашата картичка, така што ќе можете да одлучите дали годишниот надоместок вреди или не вреди.
Денови без камата
Двете компании обично нудат некаков период без камата, па ако ја платите сметката за тоа време, можете да заштедите многу
Воведни понуди
Давателите на платежни картички редовно им нудат на новите клиенти дополнителни поволности. Понуди како што се бонус поени, 0% каматни стапки на трансфер на биланс или 0% стапки на набавка. Но, овие карактеристики се генерално достапни за воведниот период, така што може само да додадат краткорочна вредност на картичката.
Безбедносни услуги
Ја споменавме безбедноста со купување преку Интернет, но покрај овие безбедносни услуги, некои од давателите на кредитни картички исто така нудат 24/7 услуги за следење на измами, дневни ограничувања на трансакции или дури и можност за привремено заклучување на вашата картичка. И во САД, сите кредитни картички сега нудат супериорна сигурност за плаќања, во споредба со картичките од постариот стил што имаат само магнетна лента. Додека виза и мастеркард се различни на корпоративно ниво, варијациите се релативно мали кога станува збор за користење кредитна картичка од која било од овие компании.
Т.Д