„Гугл“ тестира производ што користи технологија за вештачка интелигенција за производство на вести, пренесувајќи го до новинските организации, вклучувајќи ги Њујорк тајмс, Вашингтон пост и сопственикот на Волстрит журнал, Њуз Корп, според три лица запознаени со ова прашање, пишува Њујорк тајмс.
Алатката, позната по работниот наслов Genesis, може да прима информации – детали за тековните настани, на пример – и да генерира вести, велат луѓето, зборувајќи под услов на анонимност за да разговараат за производот.
Еден од тројцата запознаени со производот изјави за Њујорк тајмс дека Гугл верува дека тој може да послужи како еден вид личен асистент за новинарите, автоматизирајќи некои задачи за да им ослободи време на другите и дека компанијата ја гледа како одговорна технологија што може да помогне да се оддалечи издавачката индустрија од замките на генеративната А.И.
Некои директори кои го видоа производот на Google го опишаа како вознемирувачки, барајќи да не бидат идентификувани додека разговараат за доверлива работа. Двајца луѓе рекоа дека се чини дека се зема здраво за готово напорот што беше вложен во производството на точни и уметнички вести.
Џен Крајдер, портпаролка на Google, во изјавата рече дека „во партнерство со издавачите на вести, особено со помалите издавачи, ние сме во најраните фази на истражување на идеи за потенцијално да обезбедиме алатки овозможени за A.I. за да им помогнеме на нивните новинари во нивната работа“. „Едноставно, овие алатки не се наменети и не можат да ја заменат суштинската улога на новинарите во известувањето, креирањето и проверката на фактите на нивните написи“, додаде таа. Наместо тоа, тие би можеле да обезбедат опции за наслови и други стилови на пишување“.
Портпаролот на News Corp во изјавата рече: „Имаме одлични односи со Google и ја цениме долгорочната посветеност на Сундар Пичаи за новинарството“. Тајмс и Пост одбија да коментираат.
Џеф Џарвис, професор по новинарство и медиумски коментатор, рече дека новата алатка на Google, како што е опишано, има потенцијални добри и лоши страни. „Ако оваа технологија може веродостојно да испорача фактички информации, новинарите треба да ја користат алатката“, рече г-дин Џарвис, директор на Центарот за претприемничко новинарство Тоу-Најт на Факултетот за новинарство Крег Њумарк на Градскиот универзитет во Њујорк. „Ако, од друга страна, се злоупотребува од страна на новинарите и новинските организации за теми кои бараат нијанси и културно разбирање“, продолжи тој, „тогаш може да го наруши кредибилитетот не само на алатката, туку и на новинските организации што ја користат“.
Новинските организации ширум светот веќе размислуваат дали да користат алатки за вештачка интелигенција во нивните редакции, додека некои, како Асошиејтед Прес, The Times, NPR и Insider, веќе ги известиле вработените дека планираат да ја користат.