Соработката меѓу ривалските јапонски производители на автомобили ќе го создаде третиот по големина производител на автомобили во светот по продажба. Автомобилските гиганти се соочуваат со зголемена конкуренција од електричните возила произведени во Кина. Хонда и Нисан, две големи јапонски автомобилски компании објавија дека потпишале основен договор за официјално започнување на преговорите за спојување.
Со спојувањето ќе се создаде третата по големина автомобилска компанија во светот, по Тојота и Фолксваген.
Mitsubishi Motors, во кој Нисан е главен акционер, исто така размислуваше да се приклучи, велат компаниите.
„Подемот на кинеските производители на автомобили и новите играчи доста ја промени автомобилската индустрија“, рече извршниот директор на Хонда, Тошихиро Мибе.
„Мораме да изградиме способности да се бориме со нив до 2030 година, во спротивно ќе бидеме победени“, рече тој.
Раководните лица на Хонда, вториот по големина јапонски производител на автомобили, и Нисан, неговиот трет, се согласија да имаат официјален договор за спојување до јуни, да го завршат договорот и да ја стават холдинг-компанијата на берзата во Токио до август 2026 година.
Хонда првично ќе го предводи новото раководство.
Здружената група има потенцијал да испорача приход од 30 трилиони јени (191,4 милијарди долари) и оперативен профит од повеќе од 3 трилиони јени.
Хонда објави оперативен профит од 1,382 трилиони јени за целата година до март 2024 година, наспроти 568,7 милијарди јени на Нисан. Компаниите би имале комбинирана вредност од речиси 54 милијарди долари, а пазарната капитализација на Хонда ќе придонесе со поголем удел од 43 милијарди долари.