Aмериканскиот производител на електрични возила Тесла во вторник претстави нови, поевтини верзии на два од своите модели на електрични автомобили со надеж дека понудите ќе помогнат во оживувањето на намалената продажба, но инвеститорите сепак ги отфрлија акциите.
Новиот Модел Y, кој чини нешто помалку од 40.000 долари со поедноставен ентериер, доаѓа во брутална година за Тесла, бидејќи се обидува да привлече повеќе клиенти и покрај застарената понуда, силната конкуренција од странски производители на електрични возила и бојкотите против Илон Маск насочени кон компанијата.
Реакциите од берзата по објавувањето на веста сугерираат дека не се очекува новите модели многу да помогнат.
„Инвеститорите бараа нешто навистина различно, а не итерација на стар производ“, рече аналитичарот на Едмундс, Иван Друри, зборувајќи додека акциите на Тесла нагло паднаа во последните минути од тргувањето. „Не можам да замислам дека ова ќе ги врати нивоата на она што го сакаат.“
Тесла исто така објави поевтина верзија на својот Модел 3 за помалку од 37.000 долари. За жителите на Њујорк кои го користат државниот попуст, цената беше под 35.000 долари.
Во споредба со претходните модели, новиот Model Y доаѓа со пократок опсег на возење од 516 км помалку звучници и внатрешност од ткаенина, а не микровелур. На моделот му недостасува и панорамски стаклен покрив и екран на допир во вториот ред.
Овој модел се соочува со силна конкуренција во опсегот од 40.000 долари за електрични возила од возила како што се Mustang Mach-E на Ford, Equinox EV на Chevrolet и Ioniq 5 на Hyundai.
Новиот Model 3, исто така, го намали опсегот на возење, амбиенталното осветлување и другите карактеристики.
Веста генерално беше очекувана, а компанијата во последните денови најавуваше претстојни вести на социјалните медиуми. „Ултра ниска цена на сопственост, дизајнирана за безбедност и доаѓа со најдобрите карактеристики на Тесла што ги сакате“, соопшти компанијата во вторник на X. Тесла порано денес, исто така, објави ажурирање на својот систем за самостојно возење.
Акциите на Тесла малку се повлекоа во вторник, делумно како одраз на надежите дека производителот на електрични возила и технолошки гигант ќе ги ценеше новите верзии на своите возила дури и пониско од нивоата под 40.000 долари што ги објави денес. Сепак, повлекувајќи се, порастот на акциите во последните неколку месеци укажува на растечки оптимизам за годините што доаѓаат.
Набљудувачите на Тесла со години чекаат возила со пониска цена; некои можеби сè уште се надеваат на нов, попристапен модел, наместо на пониски цени на постојните. Извршниот директор Елон Маск кон крајот на минатата година посочи дека таквото возило – можеби со цена под 30.000 долари – може да биде повеќе насочено кон употреба како роботакси отколку како традиционален потрошувачки автомобил.
Компанијата претходно овој месец објави испораки во третиот квартал кои, со близу 497.000, беа повисоки од очекувањата на Волстрит, иако набљудувачите на пазарот генерално веруваат дека истекот на кредитите за електрични возила предизвика одредена побарувачка.
„Лансирањето на модел со пониска цена претставува прв чекор кон враќање на [околу 500.000] квартална стапка на испорака, што ќе биде важно за стимулирање на побарувачката за нејзината флота“, напишаа аналитичарите на Wedbush доцна во вторникот. Сепак, цената не беше толку ниска колку што се надеваа, оставајќи ги „релативно разочарани од ова лансирање“.
Во секој случај, како што акциите на компанијата пораснаа оваа година – акциите во последно време беа во пад, но пораснаа од пролетните минимуми. Поевтин модел можеби сигнализираше поагресивен притисок кон изградба на флота од возила што би можеле да претставуваат идна мрежа на роботски такси и да послужат како платформа за продажба на софтвер за автономно возење.
Акциите завршија во вторникот со пад од речиси 5% на 433 долари, оставајќи ги да пораснат за околу 7% во 2025 година до затворањето.
(Фото: Marketwatch)