Пред Канада да објави оваа недела дека воведува 100% царина за електричните возила од кинеско производство, Тесла се обратила до Отава и побарала пониска тарифа за нејзините автомобили, изјави во средата канадски владин извор.
Канада, следејќи го примерот на Соединетите Американски држави, во понеделникот соопшти дека воведува царини од 100 проценти за сите возила од кинеско производство што се продаваат во земјата поради, како што ја нарече, намерната, државна политика на прекумерен капацитет на Кина. Давачките, кои ќе важат од 1 октомври, важат за сите електрични возила што се испорачуваат од Кина, вклучително и оние произведени од Tesla. Во јуни, Отава ја најави својата намера да наметне заштитни давачки.
Изворот, кој побара анонимност со оглед на чувствителноста на ситуацијата, рече дека Тесла ѝ пристапил на Канада пред официјалното соопштение. Производителот на автомобили побара стапка слична на онаа што ја доби во Европската унија, рече изворот. ЕУ го омекна својот став кон Tesla овој месец кога воведе царина од 9% за автомобилите што компанијата ги произведува во Кина, во споредба со стапката од 36,3% што ја упати на другите кинески возила за увоз.
Тесла не го открива својот кинески извоз во Канада. Сепак, шифрите за идентификација на возилата покажаа дека моделите на компактниот седан Модел 3 и кросоверот Model Y се извезуваат од Шангај во Канада.
Додека ЕУ ги земаше предвид само директните трошоци за субвенционирање при пресметувањето на нејзината тарифа за Tesla, Соединетите Американски Држави и Канада ги разгледаа субвенциите, индустрискиот прекумерен капацитет, непазарните политики, како и стандардите за животната средина и трудот, рече изворот.
Тесла не контактирала со Отава од понеделникот, рече изворот. Канцеларијата на канадската министерка за финансии, Кристија Фриланд, која ја има целосната одговорност за тарифите, одби да ги коментира разговорите со Тесла, а од производителот исто така немаше коментар.
Канадскиот увоз на автомобили од Кина до нејзиното најголемо пристаниште, Ванкувер, скокна за 460% на годишно ниво на 44.356 во 2023 година, кога Тесла почна да испорачува ЕВ од Шангај во Канада.
Американскиот претседател Џо Бајден во мај најави четирикратно зголемување на тарифите за кинеските електрични возила на 100%, двојно зголемување на давачките за полупроводници и соларни ќелии на 50%, како и нови царини од 25% за литиум-јонски батерии и други стратешки стоки. Тесла никогаш не испорача модели произведени во Кина на американскиот пазар, според писмото на компанијата во јули 2023 година до Агенцијата за заштита на животната средина на САД.
Спроведувањето на американските тарифи е одложено до септември и постои можност планираните давачки да бидат ублажени оваа недела.
Volvo Cars соопшти дека ги разгледува ефектите што ќе ги имаат зголемените тарифи во Канада. Шведскиот производител на автомобили соопшти дека увезол EX30, XC60 и ограничен број модели S90 од Кина во Канада, но не откри конкретни бројки.
Шведскиот производител на електрични возила Polestar, делумно во сопственост на Volvo Cars и кинеската Geely, го испорачува Polestar 2 од Кина во Канада. Компанијата соопшти дека го разгледува влијанието на канадската тарифа.