Лабубу играчките се чини ги има насекаде – висат од чантата Хермес на Лејди Гага, се продаваат за повеќе од 10.000 долари на eBay, протестираат против рациите на ICE и се продаваат ланецот супермаркети во САД, 7-Eleven. Познати личности како Ријана, Дуа Липа, синот на Ким Кардашијан, Сејнт, и Лиза од Блекпинк се видени со фигури на Лабубу, честопати закачени на нивните чанти, што придонесува за виралниот статус на играчката.
Но, кинеската компанија за играчки Pop Mart сега ја тужи 7-Eleven, наведувајќи во жалба поднесена во јули во Калифорнија дека „кутиите со изненадувања“ што се продаваат во продавниците на 7-Eleven се фалсификувани.
Кинеската компанија Поп Март, позната по продажбата на играчки Лабубу, поднесе барање за регистрација на трговската марка Лафуфу. Ова име го измислија интернет корисниците за да се однесуваат на фалсификувани верзии на Лабубу, честопати шегувајќи се како „лажен Лабубу“, објави Азерњуз.
ЛУДИЛОТО ДОБИВА ЗАМАВ
Лабубу го освои интернетот во 2025 година. Но, како што трендовските играчки продолжуваат да се распродаваат, обожавателите се свртуваат кон нивните лажни еквиваленти, наречени Лафуфу, за да ја пополнат празнината.
Поп Март ги продава кадифените кукли слични на чудовишта кои се толку грди што се слатки и станаа популарни ова лето кај децата и возрасните, што го прави да се чини невозможно да се набави една.
Шашливите, насмеани кадифени играчки на Поп Март се инспирирани од серијата наречена „Чудовиштата“, дизајнирана од уметникот од Хонг Конг, Касинг Лунг. Pop Mart започна со продажба на плишани приврзоци за клучеви Labubu во 2023 година, но тие станаа сензација во 2025 година. Pop Mart заработи 1,8 милијарди долари во 2024 година благодарение на зголемувањето од 1.200% на продажбата на овие играчки од 2023 до 2024 година, се вели во жалбата. Само продажбата на Labubu достигна 418 милиони долари, рече основачот на Pop Mart, Ванг Нинг, во неодамнешно интервју. Поп Март во својата тужба вели дека „зголемувањето на продажбата“ е „тренд кој досега само се зголемува во 2025 година“.
Лабубусите во голема мера се продаваат во тематски „слепи кутии“ кои вклучуваат една од околу половина дузина опции. На пример, поединечна кутија од серијата Have A Seat ќе вклучува една од седумте модели, и нема да знаете што добивате сè додека не ја отворите запечатената кеса во кутијата. Еден Лабубу, со крзно во боја на путер, ги има очите стиснати. Друг, со меки виолетови влакна, исто така ги има очите затворени – нежно затворени. Дивите очи на нане зелениот Лабубу се отворени, обоени во продорна тиркизна боја.
Освен ако не купувате од препродавач, нема да имате можност да ја изберете бојата на вашиот Лабубу кога ќе го купите. Лабубу-куклите, како сериите „Have a Seat“, „Exciting Macaron“ и „The Monsters Coca-Cola“, се достапни во слепи кутии, што значи дека потрошувачите ризикуваат и нема да знаат кој Лабубу го имаат сè додека не ја отворат кутијата.
Популарноста на Лабубу куклите – и ноторниот недостиг на количествата и моделите кои можат да се најдат во слободна продажба како и системот на кутии кои содржат изненадување – значи дека може да биде релативно тешко да се добие Лабубу. Или, барем, Лабубу што е дефинитивно вистински.
Но, постои растечки пазар за фалсификувани Лабубуси, колоквијално наречени Лафуфус, кои имаат слично пакување, но често имаат лажен плишан материјал со низок квалитет внатре. На некои луѓе навистина не им е гајле; Лафуфуите имаат своја база на обожаватели кои ги обожаваат поради нивниот уште пореметен изглед. (А за цената; стандардната големина на Лабубу обично чини околу 20 долари. Лафуфуите може да се купат за помалку од 10 долари.) Business Insider објави во мај дека Лафуфуите имаат свој културен момент, односно и тие се феномен самите по себе.
Играчките Лафуфу обично се карактеризираат со погруба изработка и пониска цена во споредба со оригиналните кукли Лабубу. Овие лажни играчки доаѓаат во различни форми, а некои од попопуларните варијации вклучуваат робот со четири нозе со мавтачка опашка и светкава муцка. Други имаат искривени црти на лицето или им недостасуваат екстремитети, крзно или други дефинирачки карактеристики.
Според обожавателите на играчките чудовишта, овие несовршености само го зголемуваат уникатниот шарм на секоја кукла Лафуфу. Грдоста на Лафуфу неочекувано доби вирална популарност и стана независен феномен на субкултурата.
КОГА НЕМА ОРИГИНАЛ, ДОБРА Е И – КОПИЈАТА
За разлика од Лабубу, Лафуфу куклите ги има насекаде на интернет; веројатно нема да добиете вистински Лабубу од, да речеме, TikTok Shop или Temu. Тие се појавуваат и во продавниците на 7-Eleven низ целата земја.
Пребарувањата за Лафуфу се зголемија за 149% во последниот месец, бидејќи автентичните Лабубу продолжуваат да се распродаваат за неколку минути.
Лафуфу-конкурентите може да се најдат во различни онлајн продавници, Shein, Temu и Ali Express, во киосци во трговски центри, бувјаци и маалски панаѓури. Еден начин на кој обожавателите ја потврдуваат автентичноста на Лабубу е со броење на неговите заби. Оригиналите имаат девет заби, додека Лафуфу-куклите често имаат осум или 10 заби.
Поп Март во тужбата прикажува неколку случаи на она што го нарекува продавници на 7-Eleven кои продаваат лажни Лабубуи. Пакувањата што ги собрала компанијата изгледаат доволно вистински, но внатре, Лафуфуите се навистина заникаде. Пропорциите се погрешни, а нивните глави неправилно се вклопуваат во нивните крзнени одела, давајќи им апсурден изглед. Лицата се погрешно отпечатени, оставајќи ја иконската палава насмевка малку искривена. На некои им недостасуваат очи.
Големиот проблем тука за Поп Март е што некои луѓе веројатно ги гледаат овие производи и ги купуваат мислејќи дека се вистински Лабубу – нешто што компанијата вели дека 7-Eleven го прави „свесно и злонамерно“. Поп Март тужи по 17 различни точки, вклучувајќи неколку различни прекршувања на трговски марки, авторски права и трговски изглед, и бара од судот да го принуди 7-Eleven да престане да продава Лафуфус и да му додели отштета на Поп Март за прекршокот. Сепак, акцијата против лажните Лабубус не запира тука: кинеските власти запленија десетици илјади лажни плишани играчки. Британската полиција заплени „стотици илјади“ лажни Лабубус од своите пристаништа, според Би-Би-Си. Бирото за подобар бизнис, исто така, ги предупредува американските купувачи за приливот на Лафуфуа; до организацијата се поднесени повеќе од 70 жалби против компании или продавници што продаваат фалсификати. Од страната на Поп Март, компанијата има страница на својата веб-страница каде што луѓето можат да ги потврдат и автентицираат своите Лабубу-кукли, скенирајќи и QR-код на кутијата за завеси на Лабубу и QR-код на етикетата за перење на Лабубу.
Опасноста од сето ова, за Поп Март е што фалсификатите го преплавуваат пазарот и ги поткопуваат нивните мрсни профити. Во неодамнешен текст на Би-Би-Си се вели дека Лафуфу куклите се опасни за децата бидејќи се толку лошо изработени: Очите и стапалата толку лесно се откинуваат што можат да станат опасност од задушување. И така, пазарот за Лафуфус „пропаѓа во илегала“, според Гардијан, каде што постарите жени отвораат обликувани пластични глави-чудовишта за да ги подготват за полнење.