Извршниот директор на групацијата Фолксваген, Оливер Блум, во средата се соочи со десетици илјади работници кои штрајкуваа во неговото седиште во Волфсбург, Германија, додека производителот на автомобили се соочува со масовен штрајк во девет фабрики во услови на неделни колективни договарања меѓу претставниците на синдикатот и раководството.
Компанијата планира да затвори фабрики во матичната земја и да отпушти илјадници работници, што е прво во 87-годишната историја на компанијата. Таа, исто така, имаше за цел да ги намали платите за преостанатите работници за 10%, и не отстапи од ниту една од овие амбиции во своите најнови работни преговори, предизвикувајќи повеќе од 100.000 работници привремено да ги стопираат производните линии во знак на протест.
Од своја страна, Фолксваген вели дека треба драстично да ги намали трошоците за да се справи со послабата побарувачка и посилната конкуренција од Кина.
„Како менаџмент не работиме во свет на фантазии“, им рече Блум на незадоволните вработени. Тој понатаму изјави дека притисокот врз цените е „огромен“ во Кина, која е најголемиот надворешен пазар на VW. Германските трошоци за работна сила се исто така далеку повисоки од кинеските, што ја поттикна изјавата на Блуме дека „Затоа итно треба да преземеме мерки за да ја обезбедиме иднината на Фолксваген. Нашите планови за ова се на маса“.
Од 2023 година, германските авто-работници заработуваат плати кои се приближно 8 до 18 пати повисоки од кинеските работници. Извештајот од страницата за податоци Statista покажува часовна плата во Германија од 33,05 евра (или 34,69 долари на час), додека анализата на Ројтерс на 30 кинески фирми покажа дека тарифите за час на работниците се меѓу 14 јуани (1,93 долари) и 31 јуани (4,27 долари) на час.
Вработените на Фолксваген во Волфсбург учествуваа во двочасовен штрајк за време на нивните смени, почнувајќи од понеделникот, бидејќи договорот да не се отпуштат од работа заврши во саботата. Работниците, исто така, избраа и други големи погони, вклучително и Цвикау, која ги произведува електричните возила на компанијата за неколку пазари надвор од Кина и САД
ИГ Метал, најголемиот германски синдикат што ги претставува производителите на автомобили низ националните автомобилски компании, вклучително и Фолксваген Груп, ќе ги продолжи преговорите со раководителите на VW на 9 декември, дополнително намалувајќи ги излезните и работните маржи на производителот на автомобили.
„Колку долго и колку интензивно треба да биде оваа конфронтација е одговорност на Фолксваген на преговарачката маса“, рече претставникот на синдикатот ИГ Метал и главен преговарач Торстен Грогер. „Секој што ја игнорира работната сила си игра со оган – и ние знаеме како да ги претвориме искрите во пламен“.
Иако штрајкот го стопира тековното производство на Фолксваген во Европа, тој не влијаеше на производните операции во Соединетите држави. Синдикатот на Обединетите авто-работници (UAW) беше успешен во синдикализацијата на единствената фабрика на VW во државата Чатануга, Тенеси. Сепак, работниците во фабриката не штрајкуваа против производителот на автомобили.
Држејќи се до Фолксваген, американскиот извршен директор на компанијата Пабло Ди Си поднесе оставка кон крајот на минатата недела, ненадејно поднесе оставка по само две години на функцијата. Извршниот директор на Стелантис, Карлос Таварес, исто така ненадејно поднесе оставка од својата позиција во неделата.
Nissan моментално е во длабоки финансиски проблеми, со висок функционер за Financial Times дека има „12 до 14 месеци да преживее“ и наводно бара „сидро инвеститор“. Додека Mitsubishi ги намали своите акции во производителите на автомобили, гласините во моментов сугерираат дека Honda може да собере дел од олабавувањето преку купување акции во Nissan. Honda и Nissan објавија партнерство во август, а во изминатите неколку месеци ги интензивираа разговорите за заеднички развој на EV технологии, бидејќи и тие се соочуваат со притисок од кинеските ривали.