ПОВЕЌЕ

    „СТАКЛЕНАТА ФАБРИКА“ ПРВА НА УДАР: Иако вети дека нема, Фолксваген ја затвора својата фабрика во Дрезден

    Време зa читање: 4 минути

    Еден од највпечатливите архитектонски и симболични проекти на германскиот производител на автомобили Фолксваген – Стаклената Фабрика (Gläserne Manufaktur) во Дрезден – е на работ на радикална трансформација, објави на својот сајт Фолксваген. Отворена во 2001 година со ѕвездена амбиција да го произведува луксузниот модел Фаетон, компанијата сега се соочува со економската неодржливост да продолжи со традиционалното производство на автомобили таму.

    И покрај јавно искажаната заложба на германскиот автомобилски гигант да не затвора фабрики во Германија, „Фабриката од стакло“, во својата оригинална форма, ќе престане да постои, но ќе добие нов живот како голем иновативен центар.

    Ова е првата фабрика на Фолксваген што се затвори во Германија во последните 88 години. Сместена во главниот град на германската покраина Саксонија, фабриката се отвори во 2001 година и првично беше посветена на производство на луксузниот седан Phaeton. Беше заменета во 2017 година со e-Golf, електричната верзија на Голф, а од 2019 година па натаму со flam. Затворањето на фабриката служи како предупредување за владините претставници, бидејќи Фолксваген беше симбол на оживувањето на Западна Германија по Втората светска војна.

    Транспарентната фабрика влегува во нова фаза на трансформација. До средината на декември 2025 година, сè уште можете да го доживеете производството на ID.3 овде. Од 2026 година, ова место треба да стане платформа за наука и иновации – заедно со TU Dresden. Што значи ова за вас? Повеќе да се види, повеќе да се открие, повеќе да се разбере. Фасцинацијата на автомобилското инженерство сè уште може да се доживее, а на долг рок ќе има и увид во тековните истражувања и развој: од вештачка интелигенција до нови концепти за мобилност. Почетната точка е 29 јануари 2026 година, стои на страницата на Фолксваген.

    По „земјотресот“ предизвикан од скандалот со емисиите, познат како Дизелгејт, кој ја зафати групацијата Volkswagen во 2015 година, пред само десет години, брендот со седиште во Долна Саксонија разви амбициозен план за целосна електрификација на својата гама. Тоа го направи со целосно прифаќање – можеби со ревност на конвертит – на електричниот автомобил како светилник на спасението и водечка светлина во еден од најтемните периоди во својата историја.

    Во 2019 година, Фолксваген го претстави новиот ID.3. ID.3, електрично возило од нова генерација, требаше да биде пресвртница за брендот. Всушност, тогашниот извршен директор на брендот, Херберт Дис, тврдеше дека ID.3 ќе биде најважниот автомобил во историјата на Фолксваген, на ниво со оригиналниот Буба или Голф. Ништо не можеше да биде подалеку од вистината: шест години подоцна, брендот беше принуден да ја затвори својата фабрика во Дрезден, каде што се произведуваше ID.3, поради слабите продажни резултати на електричниот автомобил.

    Засега, германската групација ќе продолжи да го произведува ID.3 во фабриката во Цвикау, каде, меѓу другите модели, се произведува и „Купра Борн“, која се наоѓа на 115 километри од Дрезден. Ова е поголема фабрика, дизајнирана да произведува околу 360.000 електрични возила годишно, но оваа година тешко дека ќе достигне 200.000. На пример, фабриката на Фолксваген во Кемниц, на 78 километри од Дрезден и 42 километри од Цвикау, специјализирана за возила со мотори со внатрешно согорување (многу од нив дизел), произведува повеќе од 730.000 единици годишно.

    Иако брендот никогаш не коментирал за ова, неколку експерти сугерираат дека транзицијата на Фолксваген“од традиционални возила со мотори со внатрешно согорување – со значително присуство на TDI дизел автомобили – кон целосно електрични возила не е стратешки добро извршена. Пазарот моментално бара хибридни и plug-in хибридни возила како чекор кон целосна електрификација на возниот парк, особено во Европа. Овој стратешки погрешен чекор би ѝ користел на Тојота, главниот конкурент на Volkswagen Group во светот, која инвестира во хибридни возила повеќе од 20 години, стратегија за која времето и преференциите на потрошувачите се чини дека се покажаа како точна.

    (Фото: Јорг Блоберт, Викимедиа)

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично