Уметноста од приватната колекција на починатиот ко-основач на Мајкрософт, Пол Џи.
Делата на Жорж Сеурат, Пол Сезан, Винсент ван Гог, Пол Гоген и Густав Климт се продадени за над 100 милиони долари во ноќта со рекорди на Кристи во Њујорк. Опфаќајќи 500 години историја на уметноста, уметничките дела од колекцијата на Ален се нудеа во текот на две ноќи, а сите приходи ќе бидат наменети за филантропски цели, соопшти аукциската куќа. Кристи првично процени дека повеќе од 150 дела ќе се продадат за вкупно 1 милијарда долари, но значајната сума беше надмината уште пред крајот на првиот ден.
Делата на современите уметници Џаспер Џонс и Лусијан Фројд беа, исто така, меѓу рекордерите, додека сликите на Едвард Хопер, Џорџија О’Киф и Џексон Полок се меѓу десетици други што допрва треба да се најдат на чеканот во четвртокот навечер. Најголемата продажба во текот на ноќта беше „Les Poseuses, Ensemble (Petite верзија) на Сеура, која достигна цена од над 149,2 милиони долари – речиси пет пати повеќе од претходниот рекорд за делото на францускиот уметник.
На друго место, маслото на платно на Сезан „La Montagne Sainte-Victoire“, од повеќе од 30 погледи што тој ги насликал на францускиот планински венец, се продаде за речиси 137,8 милиони долари. Ален ја купи познатата алпска сцена во 2001 година за 35 милиони долари, а потоа беше втората највисока цена платена за Сезан на аукција, според Макс Картер, потпретседател на уметноста во 20 и 21 век во Кристи.
Само пет погледи на сликарот за Сент Виктор се оставени во приватни раце, додаде Картер. „Секој од нив е од малку поинаква гледна точка. Повеќето од нив се малку поназад“, изјави тој за CNN во интервјуто пред продажбата во среда. „Исто така, реткост е да не е заматено од некое дрво пред планината“.
Сликата на Ван Гог, „Verger avec cyprès“, во меѓувреме достигна цена од речиси 117,2 милиони долари и стана најскапото дело на уметникот продадено на аукција. Насликана во Арл, Франција, две години пред смртта на уметникот, таа е „посебна како и секој Ван Гог што сме го понудиле за 30 години“, според Картер.
„Ова е моментот кога неговата боја стана неприцврстена од реалноста и е диктирана од имагинацијата“, рече Картер. Од серијата слики со овошје, „само пет се во приватни раце“, додаде тој. „Огромното мнозинство се во музеи“.
Двете други уметнички дела што привлекоа деветцифрени понуди беа „Maternité II“ на Гоген, кој достигна цена од 105,7 милиони долари и „Брезова шума“ на Климт, пејзаж од големи размери кој беше продаден за над 104,5 милиони долари.
Прикажувајќи сцена од обесено дрво на периферијата на Виена и насликана во романтичниот Арт Нову стил на Климт, последното уметничко дело е „речиси како бајка“, рече Картер. Продажбата постави нов рекорд на аукција за австрискиот уметник деценија и пол откако беше дел од значајната продажба во која беа вклучени пет ремек-дела на Климт некогаш ограбени од нацистите.
Сликата на Гоген, исто така, го сруши претходниот рекорд на аукција за делото на уметникот (иако една продадена на приватна продажба во 2015 година, наводно, била продадена над 300 милиони долари). Ален го купи платното, кое има верски призвук во составот за мајка и дете, во 2004 година за тогаш рекордни 39 милиони долари.
Насликана е за време на 10-годишниот престој на Гоген во Француска Полинезија, период од неговиот живот кој е полн со контроверзии (таму тој доби дете со тинејџер), но создаде слики кои сè уште се многу барани. „Повеќето од сликите или цртежите што се појавуваат (на продажба) имаат тенденција да се од претходни периоди во неговиот живот“, рече Картер.
СОВРЕМЕНИ РЕМЕК-ДЕЛА
Откако помина неколку децении на склопување на својата колекција, Ален позајми дела на музеи ширум светот, вклучувајќи ги Националната галерија и Кралската академија на уметностите во Лондон и Метрополитен музејот на уметност во Њујорк.
Изложбата „Гледајќи ја природата“, базирана на неговата колекција, беше на турнеја низ САД во 2016 и 2017 година со застанувања во Музејот на уметност во Сиетл и Институтот за уметност во Минеаполис, меѓу другите. Ален почина во 2018 година од не-Хочкинов лимфом на 65-годишна возраст.
„(Ален) собираше сѐ до годината кога почина“, изјави за Си-Ен-Ен пред продажбата Јохана Флаум, потпретседател на уметноста во 20-от и 21-от век во Christie’s.
Додека повеќето од најголемите продавачи во средата датираат од 19 век, современите ремек-дела, исто така, привлекоа рекордни суми.
Дело од 1980-тите на британскиот сликар Лусијан Фројд, „Голема внатрешност, W11 (по Вато)“ беше продадено за 86 милиони долари, со што го урна претходниот рекорд на уметникот од 56,2 милиони долари. Ален ја набавил сликата во 1998 година за 5,8 милиони долари, околу 15 години откако Фројд ја завршил.
Сликата, која беше нашироко изложена низ светот, на Фројд му беа потребни две години. Направен е според фигурите во „Les Jaloux (Љубоморните)“ на францускиот уметник Жан-Антоан Вато од почетокот на 18 век. Но, Фројд ја населил својата вртлива внатрешна сцена со своите најблиски. „(Таа) во голема мера се сметаше, уште од времето кога беше насликана, како најдобрата слика на Фројд“, рече Флаум.
„Сликата вклучува компилација од оние што биле најблиски до Фројд: сегашен љубовник, поранешен љубовник, (неговите) деца“, објасни таа. „Неговиот свет е инкапсулиран во фигури, па затоа е сосема личен“.
На друго место, вкупно шест дела на Џаспер Џонс, плодниот американски уметник кој организираше ретроспектива на два града во Њујорк и Филаделфија минатата година, се понудени на продажба во текот на двете ноќи. Во средата „Мал лажен почеток“ беше продаден за над 55,3 милиони долари.
Покрај тоа што постави рекорд на аукција за 92-годишниот уметник, сега е меѓу најскапите дела на жив уметник што некогаш се појавиле под чеканот.
„Една од интересните работи за пазарот на Џонс е тоа што навистина многу малку можеше да се излезе на аукција преку значајни дела“, рече Флаум. „Секако имаше многу значајни цени со кои се тргуваше приватно… Аукцискиот пазар особено беше гладен за работа со врвен квалитет на Џонс“.
Разновидноста на делата во колекцијата на Ален се прошири не само на различни временски периоди, туку и на различни медиуми. Скулптурите на Алберто Џакомети и Луиз Буржоа се исто така прикажани на дводневната распродажба, заедно со висечкиот мобилен на Александар Калдер, земјена керамичка вазна од Пабло Пикасо и неонски знак на американскиот уметник Брус Науман.