Компанијата Тојота Мотор и четири други јапонски производители на автомобили јавно признаа дека фалсификувале податоци од тестирањето или неправилно тестирање. Се работи за многу прекршувања – вклучително и доставување лажни податоци, препишување на софтвер за контрола на моторот, лажни записи во извештаите за тестирање, спроведување на тестови под несоодветни услови и несоодветна модификација на возилата за тестирање при тестови за судар.
Поради ескалација на скандалот со неисправни безбедносни податоци, јапонското Министерство за транспорт извршило рација во седиштето на автомобилскиот гигант Тојота во вторникот. Рациите доаѓаат еден ден откако претседателот на Тојота Акио Тојода им се извини на клиентите и љубителите на автомобили.
Истрагите се во тек во повеќе фирми. Точната природа на можните прекршоци и нивната сериозност остануваат нејасни, додека перформансите и безбедноста на возилото веројатно не се засегнати.
Вкупно 38 модели – шест моментално на пазарот и 32 прекинати – од пет компании беа опфатени во обелоденувањата.
Испораките се стопирани за оние што се уште се во производство.
Тојота веќе беше заглавена во скандали околу тестовите за сертификација од страна на нејзините групни фирми, но сега производителот на автомобили рече дека самата компанија открила дека не ги почитувала правилата во некои случаи. Обвинета е и за користење модифицирани возила за време на безбедносни тестови за судир, за возила кои повеќе не се произведуваат.
Во соопштението, најголемиот јапонски производител на автомобили рече дека голем број модели „биле тестирани со методи кои се разликуваат од владините стандарди“, но додаде дека возилата „немаат проблеми со перформансите што се во спротивност со законите и регулативите“.
Тојота претходно го опиша својот процес на сертификација, кој вклучува инспекции за да се осигура дека возилата ги исполнуваат критичните безбедносни барања, како што им овозможува на клиентите „да ги возат своите возила без секирации“.
Присуствувајќи на прес-конференција, претседателот на Тојота Акио Тојода јавно се извини. Тој длабоко се поклонил и ја задржал позицијата неколку секунди, што е вообичаено во Јапонија кога компаниите се извинуваат за погрешното работење.
„Го занемаривме процесот на сертификација и масовно ги произведувавме нашите автомобили без претходно да ги преземеме соодветните мерки на претпазливост“, рече Тојода. Ова недолично однесување „ја потресува основата на самиот систем за сертификација, така што ова е нешто што мора да се воздржиме од правење како производител на автомобили“, рече тој.
Во пресрет на претходните проблеми со тестирањето идентификувани во компаниите на групацијата Тојота, Тојода во јануари вети дека ќе ги реформира компаниите на групацијата и нивното управување со „водење на напорите за трансформација како одговорно лице за групата“. Министерството за транспорт ќе изврши инспекции во седиштето на Тојота во вторник и да преземе „строги мерки“ врз основа на нејзините истраги.
Компанијата го прекина производството на три модели на автомобили – Corolla Fielder, Corolla Axio и Yaris Cross и ги запре испораките.
Скандалот ја потресе јапонската автомобилска индустрија, а ривалите Honda, Mazda и Suzuki исто така признаа дека доставиле неисправни податоци.
Тојота продаде повеќе од 11 милиони патнички возила во 2023 година.
Тој рече дека наодите не влијаат на безбедноста на возилата што веќе се на патот.
Хонда соопшти дека открила погрешно постапување на тестовите поврзани со бучавата и моќноста на моторот, но нагласи дека нејзините возила се безбедни за возење.
Mazda, исто така, ги запре испораките на некои автомобили и рече дека ќе ги сноси трошоците за своите добавувачи.
Сепак, компанијата додаде дека не планира да издава повлекувања., Наодите се однесуваат и на еден модел на автомобил Сузуки кој повеќе не се произведува.
Минатиот декември, производителот на автомобили Даихатсу во сопственост на Тојота ги затвори сите свои фабрики повеќе од еден месец, откако призна дека фалсификувал безбедносни тестови.
Некои од автомобилите се продаваа со брендот Тојота.
Даихатсу обештети повеќе од 400 домашни добавувачи во периодот кога неговите погони беа неактивен.