Доверителите на банкротираниот фламански производител на автобуси Ван Хол во Конингшоикт (провинција Антверпен) постигнаа договор со холандската VDL и германската Schmitz Cargobull за преземање минатата ноќ. Холандскиот производител на автобуси VDL Groep претходно побара јасност во врска со преземањето на банкротираниот фламански производител на автобуси: доколку не се донесе одлука до вчера вечерта, VDL ќе си замине, изјави компанијата цитирана во медиумите.
VDL сега го доби бараното зелено светло од доверителите: холандскиот производител на автобуси сега може да го преземе својот банкротиран фламански конкурент, додека германскиот производител на приколки Schmitz Cargobull може да го преземе одделот за индустриски возила на Van Hool заедно со неговиот јужноафрикански партнер GRW.
„Среќни сме што можеме да започнеме брзо рестартирање со VDL Groep и GRW/Schmitz Cargobull“, објавија доверителите на Ван Хол во соопштението за печатот по постигнувањето начелен договор со овие две страни.
Синдикатите ги примија вестите со измешани чувства: разочарување, но и олеснување.
До понеделник, холандско-германскиот тандем се чинеше дека е единствениот кандидат да ги преземе остатоците од Ван Хул откако компанијата беше прогласена за банкрот, но потоа се појавија други кандидати, вклучувајќи го и западнофламанскиот претприемач Гвидо Думареј.
Откако претходно ја повлече понудата, Думареј излезе со нова понуда заедно со Американската АБЦ, која со децении продава автобуси на Ван Хол во САД. ВДЛ не сакаше да учествува во тендерска војна и затоа вчера постави ултиматум во медиумите.
Доверителите сметаа дека доколку не се постигне договор за продажба поскоро, премногу од вредноста на компанијата ќе биде загубена. „Ако процесот на наддавање требаше повторно да се отвори, ќе изгубиме најмалку шест недели“, вели примачот Јероен Пиној. „Тогаш и производството и дистрибуцијата целосно би запреле. Тоа би ја уништило вредноста и негативно би влијаело на вработеноста. Клиентите немаше да чекаат. Книгата за нарачки беше во опасност брзо да се исцрпи“.
Покрај тоа, Пиној се плашеше и од одлив на вработени. „Конкретно за специјализираните производи што ги прави Ван Хол – танкери, двокатни автобуси – потребни се специјализирани работници. Тоа се луѓе како заварувачи, кои се на списокот со недостиг на занимања. Ако ги оставите овие луѓе во неизвесност со месеци, тие ќе бараат и ќе најдат други работни места. Тогаш повторното активирање на производството би станало сè поневеројатно. И тогаш постои ризик инвеститорите кои се заинтересирани денес да се откажат“.
ЗАГУБЕНИ НАД 1.500 РАБОТНИ МЕСТА
Според доверителите преземањето на стечајниот Ван Хол од страна на VDL и Schmitz Cargobull е најдоброто решение за вработување. „Schmitz Cargobull сака да го продолжи производството во Koningshooikt, во Лиер, па дури и сака да изгради нова производствена локација таму. А VDL, исто така, планира да го задржи вработувањето во Lier“.
Во почетната фаза, двајцата купувачи предвидуваат работа за 650 до 950 вработени и тоа може да расте со текот на времето. Ова исто така значи дека најмалку 1.550 од 2.500 поранешни вработени на Ван Хул ќе мора да најдат нова работа. „Ќе зависи од купувачите да ги постават вистинските процедури за аплицирање“, објаснува Пиној. „Но, тие веќе ја изразија својата намера да почнат да го прават тоа во наредните денови.