ПОВЕЌЕ

    Сагата за пандемиските „срцки“ на Вол Стрит завршува со солзи

    Време зa читање: 4 минути

    Две ипол години откако направија бум на пазарите, многу од компаниите кои продаваа производи и услуги наменети да им го олеснат и разубават животот на луѓето за време на пандемиските затворања, денес се во невоља. Ако на тоа се додадат грижите на инвеститорите за зголемената инфлација и економското забавување што го одведоа Вол Стрит на bear market оваа година, и ќе се добие мрачна слика за компаниите кои станаа многу популарни за време на пандемијата.

    СТАТИЧНИ ВЕЛОСИПЕДИ И ЗУМ-СОСТАНОЦИ

    Производителот на статични велосипеди и на друга спортска опрема за вежбање во затворени простории Peloton Interactive им кажа на вработените минатата недела дека четвртиот круг на кратења на работни места оваа година е обид да се спаси компанијата. Неговите проблеми ги ставаат во центарот на вниманието и другите „миленици“ од времето на пандемијата како што се Zoom Video Communications, Nautilus Inc, DocuSign Inc и DoorDash Inc.

    Инвеститорите за раст го поттикнаа растот на акциите на Peloton до рекорд од 171,09 долари на почетокот на 2021 година. Побарувачката беше толку силна за неговите велосипеди што нестрпливи потрошувачи мораа да чекаат долги одложувања на испораката. Но, акциите на Peloton сега паднаа за 95% од својот врв, затворајќи на 8,53 долари во средата. S&P 500 за споредба е намален за околу 25% од рекордното високо ниво во јануари оваа година.

    Други купија опрема за вежбање од Наутилус за време на пандемијата, испраќајќи ги нејзините акции дури до 31,30 долари на почетокот на 2021 година. Последно, деновиве се тргувааа за по 1,65 долари акција.

    Зум стана синоним за онлајн состаноци бидејќи многу луѓе работеа од далечина, па дури и се свртеа кон видео конференции за социјални собири. Но, акциите на Zoom сега паднаа на 75,22 долари наспроти времето кога достигнаа врв од 588,84 долари, постигнат во октомври 2020 година.

    Други омилени за останување дома беа онлајн трговецот на мало Amazon.com и услугата за испорака на храна DoorDash. Луѓето, исто така, се собраа кај брокери погодни за потрошувачите, како што е Robinhood Markets  додека беа заглавени дома без спортови за обложување. Но, по скалирањето од 85 долари во август 2021 година, Robinhood последен пат се тргуваше за 10,66 долари. „Тоа се компании со доволно добри идеи за да добијат доволно средства. Тие фаќаат бран како Ковид, нивната употреба експлодира“, рече Ким Форест, главен инвестициски директор во Bokeh Capital Partners во Питсбург. Но, штом тој раст ќе забави, инвеститорите губат интерес.

    „Тие некако го потрошија целиот воздух во нивниот универзум и немаат каде да растат. Така, додека луѓето можеби сè уште го користат Пелотонот, недоволно луѓе го купуваат Пелотонот“, рече Форест.

    Даниел Морган, менаџер на портфолио во Синовус Траст во Атланта, Џорџија, вели дека Пелотон можеби изгледа евтин, но тој е претпазлив бидејќи не е профитабилен. Неговиот множител цена-продажба падна на 0,8, на заостаната основа од 4 четвртини, од просечниот множител од 6,6 откако излезе на берза во септември 2019 година, рече Морган.

    Волстрит очекува Peloton да пријави приспособена загуба по акција од 2,07 долари за својата фискална година што завршува во јуни во споредба со загубата од 7,69 долари во својата фискална 2022 година, според Refinitiv.

    Зум заработува пари и неговото вреднување исто така изгледа евтино со 35 пати поголема заработка по акција наспроти просечниот множител од 135 од неговото деби во април 2019 година, вели Морган. Сепак, тој е загрижен за нејзиниот пад на профитот. Прилагодената заработка по акција на Zoom се очекува да падне за 27% за неговата фискална година што завршува во јануари наспроти растот во 2022 година од 55,5%, според Refinitiv.

    Морган, исто така, укажа на забавување на растот за DoorDash и малопродажниот гигант Amazon.com бидејќи тие исто така се повредени од зголемената инфлација и економската несигурност. „Секоја компанија ќе мора да види како нивниот конкретен деловен модел може да се изврши во нормализирана средина“, рече тој.

    Керол Шлајф, заменик-главен директор за инвестиции во канцеларијата на БМО во Минеаполис, предупреди да не се инвестира во компании кои изгледаат евтино и имаат лојални клиенти. Се е до менаџментот, билансите и проектираните приходи, рече таа.

    Додека еден можен исход за фаворитите од пандемијата со забавување на растот може да биде откуп од поголема компанија, Шлајф е претпазлив да го направи овој облог.„Купување акции затоа што мислите дека ќе бидат отстранети, тоа е ризик. Јас не би била подготвена да го сторам тоа со никакви пари што не бев подготвена да ги изгубам“, рече таа. „Тоа навистина не е инвестирање, тоа е поопортунистички“.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично