Соединетите Американски Држави ја предупредија Германија да не дозволи Кина да добие контролен удел во пристанишниот терминал во Хамбург, изјави во средата висок претставник на американскиот Стејт департмент, во договор што се сметаше за мерило за тоа колку Германија е подготвена да го заостри својот став кон нејзиниот врвен трговски партнер.
Кинескиот бродски гигант Cosco минатата година поднесе понуда да преземе 35% удел во еден од трите терминали на логистичката компанија HHLA во најголемото германско пристаниште, но германската коалиција е поделена околу тоа дали да дозволи договорот да се реализира.
Германија одобри продажба на 24,9% од терминалот на Коско минатата недела, што е намалување од првично планираниот удел поради приговорите на договорот од двајцата помали партнери во тристраната коалиција на германскиот канцелар Олаф Шолц. Со притискање на уделот под 25%, договорот веќе официјално не бара одобрение од Кабинетот, што би било тешко да се собере од Зелените и министерствата управувани од либералите.
„Амбасадата беше многу јасна дека ние силно сугериравме дa нема да има контролен интерес од страна на Кина, а како што гледате кога тие го приспособија договорот, не постои“, висок функционер на Стејт департментот, зборувајќи за новинарите под услов анонимност, рече. Обезбедувањето дека градот Хамбург и самото пристаниште сè уште го сочинуваат мнозинството засегнати страни беше „важно за стандардите што се обидуваме да ги поставиме меѓу сите земји од Г7 и за светот“, додаде втор официјален претставник.
Веста за интервенцијата на САД во договорот доаѓа неколку дена пред Шолц да ја направи инаугуративната посета на Кина, која внимателно ќе се следи за индиции за тоа колку сериозна Германија е за намалување на нејзината економска зависност од Кина и соочување со нејзиното комунистичко раководство.
Вториот висок функционер на Стејт департментот рече дека Вашингтон работи со европските партнери за да се осигура дека секоја инвестиција на Кина во стратешки области што покренуваат безбедносни прашања се разгледуваат внимателно и дека се преземаат соодветни чекори.
„Германија има механизми за скрининг и знам дека го користи тој процес при разгледување на секоја инвестиција што покренува прашања кои доаѓаат од Кина и други земји. Знам дека тие направија некои промени во оваа конкретна инвестиција“, изјави вториот официјален претставник.
Критичарите го обвинија Шолц дека продолжува да им дава приоритет на економските интереси на Германија пред пошироките безбедносни грижи преку се понаметливата авторитарна држава, како што велат дека неговата претходничка Ангела Меркел направила со Русија.
Министерството за надворешни работи, управувано од Зелените, во документот што го прегледа Ројтерс рече дека инвестицијата во пристаништето „несразмерно го проширува стратешкото влијание на Кина врз германската и европската транспортна инфраструктура, како и зависноста на Германија од Кина“.
Документот укажува на „значителни ризици кои се јавуваат кога елементите на европската транспортна инфраструктура се под влијание и контролирани од Кина – додека самата Кина не дозволува Германија да учествува во кинеските пристаништа“.