ПОВЕЌЕ

    Руска нафта од Арктикот завршува во Кина и Индија поради санкциите

    Време зa читање: 4 минути

    Русија испраќа повеќе сурова нафта произведена во арктичкиот регион во Кина и Индија и со поголеми попусти, откако Европа си ги затвори вратите на руските резерви минатиот месец, покажуваат трговските извори и податоци. Арктичките класи Arco, Arco/Novy Port и Varandey вообичаено не се упатуваат кон исток, но сега наоѓаат нови домови подалеку откако Европската унија, земјите од Г7 и Австралија воведоа ограничување на цената на руската нафта во декември, како дополнение на ембаргото на ЕУ за руската сурова по море.

    Продавачите ја продаваат руската сурова нафта со поголеми попусти бидејќи апсорбираат повисоки трошоци за испорака. „Сите овие количини арктички сурова нафта обично одат во ЕУ, но сега тие мора да одат на друго место“, рече трговец со седиште во Сингапур.

    Извозот на арктичка сурова нафта во Индија постојано се зголемува од мај, со рекордни 6,67 милиони барели натоварени во ноември и 4,1 милиони барели во декември, покажаа податоците на Refinitiv. Најголем дел од залихите беа Arco и Arco/Novy Port произведени на полињата со кои управува Гаспром Нефт.

    Arco crude е тешка кисела нафта од полето Prirazlomnoye, додека поквалитетната Novy Port, од полето Novoportovskoye, е средно до лесна слатка сурова нафта.

    Минатата недела, Индија го увезе својот прв суров товар Варандеј што беше натоварен во пристаништето Мурманск кон крајот на ноември, според два извори и податоците на Refinitiv.

    Товарот од 900.000 барели на танкерот Bear Alcor што пловел низ Европа, Медитеранот и Суецкиот канал, беше испуштен во пристаништето Кочин во Керала на 27 декември за рафинеријата Bharat Petroleum Corp Ltd. Останатите два товари од 600.000 барели што беа натоварени во ноември беа испуштени во Ротердам во Холандија. Не беше јасно кои компании ги купија овие товари.

    Русија има разумно добри количини и на други деривати, кои им се нудат на индиските купувачи, рече еден од изворите во индиската рафинерија.

    Маржите на бруто-производите од преработката како што се Arco и Novy Port купени на испорачана основа се повеќе од 10 долари за барел повисоки во споредба со сличен квалитет на американска сурова нафта, како што се Mars и West Texas Intermediate, додаде тој.

    Bharat Petroleum не одговори на барањето за коментари.

    ГОЛЕМИ ДОМОВИ

    Суровата нафта Варандеј, произведена од нафтените полиња Тиман-Печора со кои управува Лукоил, има гравитација на API од околу 37 степени и содржи 0,4% сулфур. Нејзиниот квалитет е сличен на ESPO Blend, класа на Далечниот Исток фаворизирана од независните рафинерии во Кина, познати како чајници.

    Суровата нафта Варандеј е лесна за преработка на индиските рафинери, иако идните набавки ќе зависат од нивото на цените, рече вториот извор. „Сега Индија и Кина се нивните главни дестинации“, рече тој.

    Најмалку три танкери со нафта што натоварија арктичка сурова нафта во пристаништето Мурманск сега се упатуваат кон Кина, покажаа податоците на Refinitiv. Еден од танкерите Николај Зујев, кој носи околу 780.000 барели сурова нафта, се очекува да пристигне на 18 јануари, но сè уште нема конкретна дестинација. Други два танкери – NS Bravo и Gladiator – со по околу 900.000 барели сурова нафта – се очекува да пристигнат во источниот кинески град Кингдао на 3 и 15 февруари, соодветно, покажаа податоците.

    Рефинитив ги наведе оценките што ги носат овие бродови како сурова Arco, иако еден кинески трговец рече дека на бродот може да има сурова нафта Варандеј. Не беше јасно кои рафинерии го купија товарот.

    Друг трговец рече дека суровата нафта Arco им била понудена на кинеските купувачи по цена од 9 долари за барел пониска од ICE Brent на испорачана основа од бродот, но не е јасно по која цена се склучени зделките.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично