Со домашната руска автомобилска индустрија под удар на западните санкции, продажбата на половни автомобили доживува релативно оживување, при што Јапонија сочинува повеќе од три четвртини од увезените, според податоците споделени со Ројтерс. Продажбата на нови автомобили произведени во Русија опадна откако Москва испрати десетици илјади војници во Украина кон крајот на февруари, со санкциите што го ограничуваат пристапот до делови и неколку странски производители ги прекинаа операциите во земјата.
Нивното повлекување, заедно со посилната рубља, ја зголеми побарувачката за користени автомобили од Азија, при што логистичките предизвици делумно виновни за цените кои беа за околу 10% повисоки во септември од почетокот на годината, соопшти централната банка кон крајот на минатиот месец.
Увозот, кој порано претставуваше околу една петтина од пазарот по обем и половина од приходите, сè уште не е целосно закрепнат. Увозот на нови автомобили беше далеку под февруарското ниво во август, покажаа податоците на руската аналитичка агенција Autostat, но увозот на половни автомобили се зголеми за повеќе од двојно на 23.117 од 11.055.
Огромното мнозинство, 76 отсто од половните автомобили се увезени од Јапонија, а Белорусија е далечно втора со удел од 5,3 отсто, покажуваат податоците.
Јапонскиот производител на автомобили Nissan минатиот месец претрпе загуба од 687 милиони долари при предавањето на својот бизнис во Русија на државен субјект за едно евро, додека конкурентската Toyota го заврши производството на возила во Русија.
Западот го санкционираше извозот во Русија на некои материјали што се користат во производството на автомобили, додека запирањето на производството дополнително го загрози секторот. Јапонија го санкционираше извозот на автомобили со висока вредност во Русија, но користените автомобили увезени од поединци се надвор од надлежностите на санкциите. Москва, исто така, промовира сива увозна шема за да се овозможи продолжување на испораките на стоки.
Речиси 70% од 10.257 нови автомобили увезени во август се од Кина, покажаа податоците. Билатералната трговија меѓу Русија и Кина се зголеми оваа година.
Царинските службеници во рускиот пристанишен град Владивосток на Далечниот Исток изјавија дека индивидуалните купувачи увезле повеќе од 100.000 автомобили преку градот од јануари до август, што претставува зголемување за речиси 50%.
Во меѓувреме, составот на купувачите се менува. Поединците го зголемија својот удел во увозот на нови автомобили на 23% во август од 2% во февруари, соопшти Autostat. „Еден застапник, поради недостаток на испораки на нови автомобили, се насочи кон продажба и лизинг на половни автомобили“, соопшти централната банка.
По почетокот на конфликтот во Украина, Асоцијацијата на европски бизниси (АЕБ), која ги претставува компаниите присутни во Русија, ја ревидираше својата прогноза за продажба на нови автомобили за 2022 година на пад од околу 50% од очекуваниот раст од 3,3%. Во периодот јануари-септември, продажбата на нови автомобили е намалена за речиси 60% до 506.661 единици.