Воздухопловниот гигант Ролс-Ројс во вторникот соопшти дека се здружува со авиокомпанијата easyJet за да развие и тестира технологија на мотори со согорување на водород за авиони. Во соопштението, Rolls-Royce рече дека двете компании ќе работат заедно на низа тестови на земја, кои треба да започнат оваа година. Двете фирми имаа „заедничка амбиција да ја однесат технологијата на согорување на водовод во авионскиот сообраќај“, се додава. easyJet ја пренесе истата изјава за партнерството на својата веб-страница.
Целта на соработката, наречена H2ZERO, „е да покаже дека водородот има потенцијал да напојува низа авиони од средината на 2030-тите па наваму“, рече Ролс-Ројс.
Според компанијата, која е во сопственост на BMW – фирмите ќе спроведат „ран концепт на теренски тест“ на моторот на Rolls-Royce што користи технологија на водород во Велика Британија оваа година. Од ова ќе следи целосен теренски тест на технологијата со помош на млазен мотор Pearl 15, а Мисисипи ќе биде претставен како потенцијална локација. Соопштението од вторник следи по изјавата во понеделникот во која Rolls-Royce ги претстави своите планови за тестовите над земјата.
„Технологијата што произлегува од оваа програма има потенцијал да напојува авиони со големина на easyJet, поради што ние исто така ќе вложиме повеќе милиони фунти во оваа програма“, рече Јохан Лундгрен, извршен директор на easyJet. „Со цел да се постигне декарбонизација во поголем обем, напредокот во развојот на технологијата за нулта емисија за авиони со тесно тело е клучен“, додаде Лундгрен.
Користењето на водород за напојување на мотор со внатрешно согорување е различно од технологијата на водородни горивни ќелии, каде што гасот од резервоарот се меша со кислородот, создавајќи електрична енергија. Како што забележува Центарот за податоци за алтернативни горива на Министерството за енергетика на САД, возилата со горивни ќелии испуштаат „само водена пареа и топол воздух“.
Спротивно на тоа, водородните мотори на внатрешно согорување може да произведат и други емисии. „Водородните мотори ослободуваат речиси нула траги на CO2 … но можат да произведат азотни оксиди или NOx“, вели Каминс, производител на мотори.
Загадувањето на воздухот предизвикан од авијацијата е значителен, при што Светскиот фонд за дивиот свет WWF го опишува како „еден од најбрзо растечките извори на емисиите на стакленички гасови кои ги поттикнуваат глобалните климатски промени“. WWF, исто така, вели дека патувањето со авион е „во моментов најинтензивната активност на јаглерод што може да ја направи поединецот“.