ПОВЕЌЕ

    РИВАЛИ: Саудиска Арабија и Русија се борат за удел на кинескиот пазар на нафта

    Време зa читање: 4 минути

    Побарувачката на нафта во Кина расте со повторното отворање од ограничувањата за ковид по речиси три години. Почетниот тренд на побарувачка сугерира повторно отворање, но аналитичарите велат дека Кина ќе биде таа што ќе има половина од овогодишниот раст на глобалната побарувачка на нафта, при што вкупната светска побарувачка на нафта ќе достигне рекорд.

    Бидејќи побарувачката за нафта во Кина се очекува да се врати, лидерите на групата ОПЕК +, Саудиска Арабија и Русија, ќе се натпреваруваат да ја задоволат растечката побарувачка во најголемиот светски увозник на сурова нафта. Саудиска Арабија ја продава својата сурова нафта со долгорочни договори, така што има загарантиран удел на кинескиот пазар. Но, Русија, откако се сврте кон Азија за продажба на сурова нафта и гориво по западните санкции, ја нуди својата нафта со попусти и може да привлече повеќе кинески купувачи кои не се придржуваат до ограничувањата на цените на Г7.

    Саудијците ги сигнализираат очекувањата за силно враќање на побарувачката на Кина со неочекувано зголемување на нивните цени за Азија. Но, овие цени не можат да се натпреваруваат со намалените руски барели, а кинеските купувачи може да се одлучат да ги бараат минималните количини од Саудиска Арабија дозволени според долгорочните договори, тврди главниот производител на ОПЕК, колумнистот на Ројтерс за Азија Комодитс и енергија, Клајд Расел.

    Оваа недела, Саудиска Арабија го изненади нафтениот пазар со подигање на официјалната продажна цена (OSP) на нејзината водечка сурова нафта што оди во Азија во март. Саудиска Арамко ја подигна цената на својата водечка класа Arab Light во Азија за товарење во март за 0,20 долари за барел до премија од 2,00 долари за барел над просекот во Дубаи/Оман, репер, според кој нафтата на Блискиот Исток се цени во Азија.

    Изненадното покачување на цената беше прво зголемување на цените на саудиската нафта за Азија од септември и веројатно ги одразуваше саудиските очекувања дека побарувачката во Азија ќе се зголеми од вториот квартал наваму.

    Не е само Саудиска Арабија оптимист за закрепнувањето на кинеската побарувачка на нафта. Повторното отворање врши нагорен притисок врз глобалната побарувачка на нафта, а половина од овогодишниот раст на побарувачката треба да дојде од кинескиот раст на потрошувачката, вели Меѓународната агенција за енергија (ИЕА).

    Агенцијата во својот Извештај за нафтениот пазар за јануари објави дека глобалната побарувачка на нафта треба да се зголеми за 1,9 милиони барели дневно (bpd) во 2023 година, на рекордни 101,7 милиони bpd, при што речиси половина од добивката доаѓа од Кина по укинувањето на нејзината политика на ограничувања за ковид. „Кина ќе доведе до речиси половина од овој раст на глобалната побарувачка, иако формата и брзината на нејзиното повторно отворање остануваат неизвесни“, забележа агенцијата.

    Забраната на ЕУ за руските нафтени деривати – во сила од 5 февруари – наскоро би можела да значи дека „балансот во снабдување со нафта на почетокот на 2023 година би можела брзо да се заостри бидејќи западните санкции влијаат на рускиот извоз“, се вели во извештајот на ИЕА во јануари.

    Извозот на Русија во Кина, сепак, се зголемува на околу 2,03 милиони барели дневно (bpd) во јануари, од 1,52 милиони барели дневно во декември, според податоците на Refinitiv Oil Research, цитирани од Ројтерс Расел. За споредба, кинескиот увоз на саудиска сурова нафта минатиот месец во просек изнесуваше околу 1,77 милиони барели дневно.

    Државните гиганти на Кина, вклучувајќи ги PetroChina и CNOOC, неодамна купија повеќе руска сурова нафта и би можеле дополнително да го зголемат увозот од Русија за да ја задоволат побарувачката со поевтина нафта, се вели во белешката Energy Aspects оваа недела, пренесена од Bloomberg. Ако Кина се придвижи да ги пополни своите резерви, внесот на руска нафта може да скокне на 2,5 милиони барели дневно, забележува Блумберг.

    Покрај тоа, Русија веќе го пренасочи најголемиот дел од извозот на мазут и вакуумски бензин (VGO) во Азија и Блискиот Исток дури и пред да стапи на сила ембаргото на ЕУ за руските нафтени деривати на 5 февруари. И независните кинески рафинери сега се големи купувачи на Рускиот мазут ќе се преработува во бензин и дизел, со оглед на евтиниот руски производ и недостатокот на квоти за увоз на сурова нафта за многу приватни рафинери, изјавија трговски извори за Ројтерс.

    Со повторното отворање на Кина, Саудиска Арабија ќе се соочи со посилна конкуренција од нејзиниот партнер ОПЕК +, Русија, за пазарен удел во најголемиот светски увозник на сурова нафта.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично