ПОВЕЌЕ

    Престанете да кажувате „извини“ на работа, што може да направи да изгледате слабо, има посоодветни фрази

    Време зa читање: 4 минути

    За многу луѓе, кажувањето „извини“ по одредени ситуации, дури и оние за кои не е потребно извинување, е втора природа. Но, прекумерното извинување може да има негативен резултат, особено на работното место: може да ги натера другите да мислат помалку за вас, да ја намали вашата самодоверба и да го намали влијанието на идните извинувања.

    Навиката може да дојде од место на несигурност,  вели Патрис Вилијамс Линдо, извршен директор на Career Nomad, консултантска фирма за кариера. „Културно сме научени да бидеме супер скромни и да ги минимизираме нашите победи. Така сум воспитана“, вели Линдо. „Беше проблем да се биде горд на начинот на кој зборуваше за себе и за своите достигнувања. Така се чувствуваме несоодветни и несигурни“.

    Потребата за претерано извинување е родена од овој модел на сомнеж во себе – и препознавањето на ситуации кога треба и не треба да кажете „Жал ми е“ е еден од првите чекори за наоѓање подобри фрази за употреба наместо тоа, вели Линдо.

    Еве три вообичаени сценарија каде што може да бидете во искушение да се извините премногу, и што да размислите да кажете наместо тоа.

    АКО СЕ СООЧУВАТЕ СО ТЕХНИЧКИ ПОТЕШКОТИИ

    Хибридната и далечинската работа добија популарност во последните неколку години, предизвикувајќи луѓето да ги користат нивните електронски уреди повеќе од кога било. За жал, без разлика колку сте познавачи на технологијата, сигурно ќе се појават технички потешкотии. И тие обично не се ваша вина.

    Размислете за непријатен видео повик, на пример. Можеби се чувствувате принудени да се извините ако е потребно долго време за да се вчита презентацијата, ако копчињата не функционираат или ако има друго техничко задоцнување. „Се извинувам“ често е фраза што луѓето ја користат кога треба да пополнат простор“, вели Линдо. „Тие не се задоволни со тишината“.

    Наместо да се извинувате за работи кои се надвор од ваша контрола, користете фрази како „Го ценам вашето трпение“ и „Ви благодарам што соработувавте со мене“, за да ја надминете секоја непријатност и да го вратите воздухот на самодоверба.

    АКО ТРЕБА ДА СЕ ВКЛУЧИТЕ ВО РАЗГОВОР

    Да претпоставиме дека присуствувате на состанок предводен од колега. Некој покренува точка со која се согласувате или не, и сакате да го споделите вашето гледиште. Можеби ќе одлучите да се вмешате велејќи: „Извинете, но би сакал да кажам“.

    Оваа ситуација не бара извинување, истакнува Линдо. „Ако имате информации да додадете на разговор или спротивставена гледна точка, тоа е сосема во ред“, вели таа. „Луѓето користат „извини“ во овие ситуации за да навлезат во разговорот и да го слушнат нивниот глас кога не мораат“.

    Наместо да се извинувате, користете фрази како „Би сакал да додадам“, „Мислам дека тоа“ или „Има поинаква перспектива“. Овие фрази ви помагаат да придонесете без да звучите исплашени да го сторите тоа.

    Проценете ја ситуацијата пред да зборувате користејќи го методот STAR (Ситуација, задача, акција и резултат), кој може да ја ублажи потребата да се извините, вели Линдо. „Да речеме дека сакате да изразите спротивна точка. Прво, размислете за ситуацијата и запрашајте се: „Дали е ова соодветно време?“ Ако не, размислете каква задача можете да ја направите, можеби претходно да контактирате со менаџер или советник, пред да кажете нешто за што можеби ќе треба да се извините“, објаснува таа. „Одлучете каква акција сакате да преземете и запрашајте се: „Каков резултат барам по овој разговор?“

    АКО СТЕ НАПРАВИЛЕ ГРЕШКА

    Сите грешиме, особено на работа. Ако неправилно сте извршиле задача или случајно сте навредиле некого, да кажете „извини“ не би бил погрешен одговор, нужно, но не би бил ни најсилниот одговор. „Кога ќе направите нешто погрешно, одговорот не мора да биде „Жал ми е“, вели Линдо. „Можете да зборувате за акцијата што ќе ја направите за да го истражите или решите проблемот“.

    Другите фрази можат подобро да покажат дека сте подготвени да направите се што е потребно за да ја поправите ситуацијата. Тие можат да вклучуваат: „Ви благодариме за повратните информации“, „Ја преземам целосната одговорност“, „Го ценам што ми го ставивте тоа на внимание – како можам да се подобрам?“ „Искреното извинување не е лошо, забележува Линдо – но идеално е да се каже само „Жал ми е“ кога навистина го мислиш за да се увериш дека ќе биде вистинско“.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично