Тесла ги повлекува скоро сите 2 милиони свои автомобили на патиштата во САД за да ја ограничи употребата на функцијата Автопилот по двегодишната истрага на американските безбедносни регулатори за околу 1.000 несреќи во кои е вклучена функцијата.
Ограничувањата на Autopilot служат како удар за напорите на Tesla да ги пласира своите возила на купувачите кои се подготвени да платат дополнително за нивните автомобили да возат наместо нив.
Националната администрација за безбедност на сообраќајот на автопатите во САД соопшти дека системот за автопилот може да им даде на возачите лажно чувство на сигурност и лесно да се злоупотреби во одредени опасни ситуации кога технологијата на Тесла не може безбедно да се движи по патот. Онлајн ажурирањето на софтверот ќе им даде на возачите на Tesla повеќе предупредувања кога не обрнуваат внимание на патот додека е вклучена функцијата „Autosteer“ на автопилотот. Тие известувања ќе ги потсетуваат возачите да ги држат рацете на воланот и да внимаваат на патот, се вели во соопштението на NHTSA.
По отповикувањето, Tесла-автомобил со вклучен Autosteer порутински ќе го проверува нивото на внимание на возачот – и ќе може да ја исклучи функцијата доколку софтверот ќе утврди дека возачот не обрнува внимание, кога автомобилот се приближува кон сообраќајните контроли или кога е исклучен од автопат кога само Autosteer не е доволен за возење на автомобилот.
Повлекувањето беше обелоденето во писмо до Тесла објавено од NHTSA, во кое се вели дека Тесла се согласил на ажурирањето на софтверот што започнува во вторник, кое ќе ја ограничи употребата на функцијата Autosteer доколку возачот постојано не покаже дека е подготвен да ја продолжи контролата. на автомобилот додека функцијата е вклучена.
Тесла ги промовира своите функции за помош на возачот, вклучително и автопилот и она што го нарекува „Целосно самостојно возење“, за што Тесла инсистираше да го направи возењето побезбедно од автомобилите со кои управуваат исклучиво луѓе. Но, NHTSA ги проучува извештаите за несреќи кои вклучуваат Autopilot и неговата функција Autosteer повеќе од две години.
Повлекувањето доаѓа два дена откако беше објавена детална истрага од страна на Вашингтон пост, која откри најмалку осум сериозни несреќи, вклучително и некои смртни случаи, во кои функцијата Автопилот не требаше да биде вклучена на прво место.
Упатствата за сопственици на Tesla велат: „Autosteer е наменет за употреба само на автопати и патишта со ограничен пристап со целосно внимателен возач“. Но, компанијата ја поттикна идејата дека нејзините функции за помош на возачот им овозможуваат на автомобилите безбедно да ги носат повеќето одлуки за возење дури и подалеку од тие патишта.
Истрагата на NHTSA, сепак, откри бројни несреќи во текот на изминатите неколку години што укажуваат на тоа дека овие карактеристики не одговараат на нивните имиња на автопилот и целосно самостојно возење.
Регулаторот за безбедност во своето писмо до Tesla вели дека „во одредени околности кога Autosteer е вклучено, важноста и опсегот на контролите на функцијата можеби не се доволни за да се спречи злоупотребата на возачот [на функцијата.]“ Се вели дека кога возачите не се целосно вклучени и подготвен да ја преземе контролата над автомобилот „може да има зголемен ризик од судар“.
Покрај ажурирањата на софтверот, Tesla ќе испраќа писма до сопствениците на автомобили со известување за промената.
АВТОПИЛОТОТ НА ТЕСЛА ОДАМНА ПРАВИ ПРОБЛЕМИ
Ова не е прв пат NHTSA да ја притисне Tesla да направи промени во неговите функции за автоматско управување или целосно самостојно возење откако откри дека карактеристиките предизвикуваат безбедносни проблеми.
Во февруари, Tesla ги повлече сите 363.000 американски возила кои тогаш беа на пат со својата функција FSD, откако откри дека автомобилите што работат со функцијата би ги прекршиле сообраќајните закони, вклучително и „патување право низ раскрсница додека сте во лента само за вртење, влегување во знак за запирање контролиран раскрсница без целосно запирање или продолжување во раскрсница при постојан жолт сообраќаен сигнал без должна претпазливост“.
И NHTSA и Националниот одбор за безбедност на транспортот истражуваа несреќи во кои се вклучени возилата на Tesla користејќи различни функции за помош на возачот, вклучително и серија судири во возила за итни случаи на местото на други несреќи.
Тесла не е единствениот производител на автомобили што нуди функции за помош на возачот кои се продаваат како „самостојно возење“. И не е единствената која наиде на безбедносни проблеми. Неодамна CRUISE на Џенерал Моторс ја суспендираше својата услуга за такси без возач на национално ниво, откако властите во Калифорнија ја суспендираа нејзината способност да управува со системот таму по несреќа.
Но, бидејќи ги продава имињата Autopilot и Full Self Driving, Tesla стави поголем акцент на самоуправувањето од конкурентите. На купувачите им наплаќа 6.000 долари за автомобили со она што го нарекува „подобрен автопилот“. и 12.000 долари за функцијата FSD.
Многумина кои доплатиле за тие функции изјавиле за Си-Ен-Ен дека мислат дека функциите не вредат дополнителни пари. Но, иако карактеристиките наидоа на поддршка меѓу другите сопственици, извештаите за сериозни несреќи и смртни случаи од полицијата и регулаторите за безбедност може да им наштетат на напорите на Tesla да ги пласира автомобилите и нивните скапи карактеристики.
Тесла е веќе највредниот производител на автомобили во светот, убедливо, и покрај тоа што има мал дел од продажбата на многу етаблирани производители на автомобили како што се Toyota, Volkswagen, General Motors, Ford и Stellantis.
Инвеститорите се обложуваат на проекциите за идниот раст на продажбата, како и на вредноста на неговиот софтвер при правењето на тие проценки на акциите. Извршниот директор Илон Маск изјави дека инвестицијата на компанијата во вештачката интелигенција и нејзината употреба и во самоуправувачки возила, како и нејзините планови за хуманоидни роботи се клуч за нејзината сегашна и идна вредност.
„Долгорочно, мислам дека има потенцијал да ја направи Тесла највредната компанија во светот досега“, рече Маск во октомври на разговор со аналитичарите од Волстрит. „Ако имате целосно автономни автомобили во обем и целосно автономни хуманоидни роботи кои се навистина корисни, не е јасно која е границата“.