Норвешка, пионер во усвојувањето електрични возила, нема да се усогласи со одлуката на ЕУ да воведе повисоки царини за кинеските електрични автомобили, според министерот за финансии Тригве Слагсволд Ведум. „Воведувањето тарифи за кинеските автомобили не е ниту релевантно ниту пожелно за оваа влада“, напиша Ведум преку е-пошта на Блумберг.
Со најголема густина на електрични возила на глобално ниво, Норвешка забележа дека 24% од нејзините автомобили се електрични минатата година, а над 80% од новите возила продадени во 2022 година беа електрични возила, според статистиката на Норвешка.
Според Норвешката федерација за патишта (OFV), повеќе од 12% од електричните возила увезени во Норвешка доаѓаат од кинески производители, бројка што ја вклучува Polestar, но ги исклучува возилата на Volvo Car.
Норвешка, која не е дел од Европската унија, беше првиот европски пазар за многу кинески стартапи за електрични возила. Нио влезе во Норвешка во мај 2021 година, една година пред официјалното лансирање во ЕУ. Xpeng беше лансиран во Норвешка уште порано, во 2020 година. Норвешка е дом и на некои кинески брендови кои се многу ретки во Европа, како што е брендот на Dongfeng, Voyah, кој го продава својот SUV Free таму од 2022 година.
Xpeng продаде 67 автомобили, а Nio продаде 66 автомобили во Норвешка во мај. За споредба, Tesla продаде 830 ЕВ во истиот месец, додека Volkswagen продаде 1.372 единици од својот електричен ID. серија.
Најпродаваните кинески марки на електрични возила во Норвешка се SAIC и Geely Group. МГ испорача 497 ЕВ во Норвешка минатиот месец. MG, поранешен британски бренд, припаѓа на државната SAIC, која е подложена на дополнителни тарифи од 38,1% во ЕУ од 4 јули, покрај веќе постоечките царини од 10%. Polestar, кој е во сопственост на Geely Group, продаде 328 ЕВ во мај. Сите MG и Polestar EV се произведени во Кина.
Обединетото Кралство, уште една европска членка која не е членка на ЕУ, сè уште не навести дали ќе ја следи политиката на ЕУ за зголемување на царините за електричните возила од Кина.
На 12 јуни, Европската комисија (ЕК) заклучи дека електричните возила произведени во Кина имаат корист од неправедните државни субвенции. Како резултат на тоа, ЕК објави дополнителни увозни давачки за електричните возила од Кина кои се движат од 17,4% до 38,1%, во зависност од производителот на автомобили.