Српската онлајн-трговска платформа Ananas E-commerce, дел од корпорацијата Delta Holding, планира да се прошири во регионот на Балканот и пошироко, почнувајќи од нејзиното неодамнешно купување во Северна Македонија, изјави за bne IntelliNews менаџерот за развој на меѓународниот бизнис на компанијата Нина Ангеловска.
На 10 октомври, Ananas E-commerce објави дека официјално стана сопственик на македонските брендови за онлајн шопинг Grouper.mk и Paopao.mk, откако се стекна со 100% од Vebspot, која управува со двете платформи, од Payten, членка на полската групација Асеко. „Мисијата на Ананас е да стане Амазон на Балканот – да го донесе искуството за онлајн купување видено во развиените земји во овие делови на Балканот“, рече Ангеловска.
„Во моментов фокусот е на воспоставување и лансирање на Ananas на македонскиот пазар. Ни претстои амбициозна агенда и многу работа. Регионалната експанзија започнува од Македонија, а потоа ќе следат и другите земји од Западен Балкан“, додаде таа. Делта претходно објави дека инвестициите во Ананас во следните пет години ќе изнесуваат 100 милиони евра.
ГРУПЕР КАКО „МЕНУВАЧ НА ИГРАТА“
Покрај тоа што беше поранешен министер за финансии на Северна Македонија, Ангеловска беше основач на Grouper уште во 2011 година. Таа ја нарече компанијата „менувач на играта“ за македонската е-трговија. Кога беше основан во 2011 година, практично немаше е-трговија во земјата, а таа прерасна во најголема платформа со над 300.000 корисници и над 3.000 трговци.
Пред речиси две години Grouper стана дел од полската група Asseco. Преземен е како етаблиран бренд на пазарот со голема база на клиенти, соработници и искусен тим. Во тој момент Ангеловска се повлече од раководното место во компанијата, а подоцна му се придружи на Ананас. Коментирајќи ја другата аквизиција на Ананас, Ангеловска рече: „Од друга страна, неодамна лансираната платформа PaoPao претставува почетна точка која брои преку 100 партнери кои ги нудат своите производи на продажба преку неа“.
ОНЛАЈН-ТРГОВИЈАТА ПАДНА ПОСЛЕ КОВИДОТ
Западен Балкан, како и другите делови на Европа, бележат забавување во секторот за е-трговија по бумот за време на врвот на пандемијата. „За време на пандемијата, онлајн продажбата забележа највисок раст, па по враќањето во нормала се очекуваше забавување на онлајн продажбата во споредба со „времето на Ковид-19““, рече Ангеловска, која е и претседател на македонското здружение за е-трговија.
Сепак, таа рече дека е важно да се нагласи дека за време на пандемијата луѓето се едуцирале, стекнале навика за онлајн купување и биле уверени за неговата безбедност. Како и во секој друг бизнис, постојаните иновации и подобрување се неопходни за одржување на постојан раст на продажбата, додаде таа.
„Нашиот фокус е секогаш на задоволството на клиентите“, рече Ангеловска, нагласувајќи дека Ананас сака да им го направи шопинг искуството на клиентите „вистинско задоволство“.
Ангеловска вели дека главниот фокус на Ананас во следниот период е да воспостави стабилна и безбедна платформа со широк асортиман на производи и различни начини на испорака, како и безбедни начини на плаќање. Во Србија, Ананас веќе има воспоставено неколку начини за испорака на пакети – преку зоните на пакети Ананас на бензински пумпи, на места како блиски кафулиња или менувачници.
„Покрај широкиот опсег на понуди од кои можат да изберат, како и начинот на плаќање што најмногу им одговара, ние нудиме и избор во начинот на испорака за купувачите според нивните преференции“, рече таа. „Верувам дека овие примери на добри практики ќе ги примениме на пазарот во Македонија, така што купувачите ќе го добијат искуството за купување што го знаеме на развиените пазари и со тоа уште повеќе ќе ги ориентираме кон онлајн купувањето“, додаде Ангеловска.
„Ако имаме на ум дека воведуваме и градиме нешто што не постои во овие региони, патоказот на новите функционалности и иновации се движи од подобрувања и нови функционалности на платформата, до мобилна апликација, програми со гејмификација и разни иницијативи“, рече Ангеловска.
СЕЗОНСКИ НАБАВКИ
Според Ангеловска, Ананас се труди да обезбеди добри понуди и конкурентни цени со цел да привлече и задржи клиенти. Компанијата реагира и на промените во побарувачката во зависност од годишното време. Така, за Ананас крајот на август во Србија бил време кога родителите го купувале она што им е потребно на нивните деца за почетокот на учебната година. „Во ноември претпоставуваме дека најмногу ќе се купуваат апарати за домаќинство, со оглед на попустите по повод кампањата на црниот петок“, рече таа.
Групер, пак, е повеќе ориентиран кон понудата на услуги. „Grouper секогаш им нуди на купувачите атрактивни зделки со попусти за посета и откривање нови места. Најатрактивна категорија за купувачите се патувањата, потоа убавина и релаксација, здравствени прегледи и други услуги“, рече Ангеловска.
На крајот на мај, македонското здружение за е-трговија соопшти, повикувајќи се на податоци на централната банка, дека луѓето од Северна Македонија потрошиле 420,7 милиони евра во 14,2 милиони онлајн трансакции во 2021 година дома и во странство. Од оваа сума, 318,7 милиони евра се потрошени за трансакции во домашните е-продавници, што е 75,8% од вкупната вредност на онлајн трансакциите.