ПОВЕЌЕ

    НЕМА ПРЕМИСЛУВАЊЕ, ПРЕСЕЧЕ ЕВРОПСКАТА КОМИСИЈА – високите царини за кинеските електрични возила стапуваат на сила

    Време зa читање: 4 минути

    Европската комисија го потврди – од 5 јули ќе бидат воведени високи царини за електричните возила со батерии (BEV) произведени во Кина, значајна одлука која е подготвена да ги редефинира односите со Пекинг и да повика одмазднички мерки против европските производители.

    Чекорот, одреден на почетокот на јуни, е резултат на деветмесечна истрага која откри дека субвенциите се испумпуваат низ целиот синџир на снабдување на ЕВ произведени во Кина, и од домашни и од странски компании. Јавните пари беа откриени насекаде, велат официјалните лица, од ископувањето на суровини потребни за производство на батерии до транспортните услуги што се користат за носење на готовите производи до бреговите на Европа.

    Големиот обем на субвенции им овозможува на кинеските производители да ги понудат своите ЕВ по значително пониски цени од оние собрани во блокот, каде што трошоците за енергија и работна сила се многу повисоки. Јазот во цените предизвика брз пораст на увозот на BEV произведени во Кина: од пазарен удел од 3,9% во 2020 година на 25% на крајот на 2023 година, според Комисијата.

    Овој бран на евтин увоз претставува „закана од економска повреда“ за индустријата на ЕУ што може да доведе до катастрофални загуби и да доведе во опасност повеќе од 12 милиони директни и индиректни работни места, предупредува извршната власт.

    Затоа, тарифите се неопходни за да се надомести предноста дадена од субвенциите, смета Европската комисија.

    Во одлуката објавена во четвртокот се предвидуваат диференцирани давачки, пресметани според матичната компанија, годишниот промет и сомнителна сума на добиени субвенции. Тие ќе дојдат како дополнување на постојната стапка од 10%. Според одлуката, возилата на BYD ќе бидат оптоварени со дополнителни давачки од 17,4%. на Geely: 19,9%, на SAIC: 37,6%, додека возилата на други производители на ЕВ во Кина кои соработувале во истрагата, но не биле тестирани, вклучително и Tesla и BMW – со 20,8%. Останатите производители на ЕВ во Кина кои не соработувале со ЕК ја добиваат највисоката царинска стапка, која изнесува 37,6%.

    Воведувањето на мерките засега ќе биде привремено. Царинските власти ќе бараат банкарски гаранции, наместо готовина, од кинеските извозници, што значи дека крајните клиенти нема веднаш да забележат промена во нивниот џеб.

    Земјите-членки ќе го одржат првото гласање за две недели, но тоа ќе биде необврзувачко и ќе служи за тестирање на политичките води. Тарифите ќе останат во сила додека не се донесе конечна одлука за четири месеци, што земјите би можеле да го блокираат со квалификувано мнозинство против.

    Германија и Унгарија се меѓу оние кои најверојатно ќе се спротивстават, иако можеби не ги исполнуваат потребните бројки за да ја попречат иницијативата. (Најмалку 15 земји-членки.)

    Во меѓувреме, Брисел и Пекинг ќе разговараат за можни решенија кои би можеле да го спречат трајното воведување тарифи. „Продолжуваме интензивно да се ангажираме со Кина за заемно прифатливо решение. Секој преговарачки исход од нашата истрага мора јасно и целосно да одговори на загриженоста на ЕУ и да ги почитува правилата на СТО“, Валдис Домбровскис, извршен потпретседател на Комисијата задолжен за трговија, се вели во соопштението.

    Сепак, надежите за пробив се мали. Пекинг ја оспори истрагата во форма и суштина, нарекувајќи ја „гол протекционистички чин“ кој „вештачки ги конструираше и ги преувеличи таканаречените субвенции“ и вети дека „ќе ги преземе сите неопходни мерки за цврсто да ги брани легитимните права и интереси на Кинезите. компании“.

    Минатиот месец, кинеското Министерство за трговија покрена антидампинг истрага за увозот на свинско месо што доаѓа од ЕУ, потег што нашироко се смета за увертира за одмазда. Земјоделството и авијацијата се сметаат за сектори најранливи на гневот на Пекинг.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично