Nissan Motor Co, Honda Motor Co и Mitsubishi Motors потпишаа меморандум за разбирање (MOU) за да го истражат потенцијалното учество на Mitsubishi Motors во стратешката деловна интеграција наведена во претходниот договор меѓу Nissan и Honda.
Овој потег ќе го создаде третиот по големина производител на автомобили во светот по продажба, бидејќи индустријата претрпува драматични промени во нејзината транзиција од фосилните горива.
Дискусиите, објавени во четвртокот, имаат за цел да ја проценат вклученоста на Mitsubishi Motors и можностите за споделување синергија во рамките на заедничката холдинг компанија предвидена од Nissan и Honda.
Овој потег доаѓа кога производителите на автомобили се соочуваат со драматични промени поттикнати од електрификацијата, дигитализацијата и промената на динамиката на пазарот.
Nissan и Honda ја започнаа својата соработка на 1 август, кога потпишаа Меморандум за разбирање за размислување за деловна интеграција фокусирана на интелигенција и електрификација.
Mitsubishi Motors оттогаш учествуваше во поврзани дискусии и ќе одлучи до јануари 2025 година дали формално ќе се приклучи на интеграцијата.
Компаниите во понеделникот потврдија дека Honda и Nissan се договориле „да почнат да размислуваат за деловна интеграција преку основање на заедничка холдинг компанија“, и дека Mitsubishi исто така ќе одлучи за приклучување до крајот на јануари.
Спојувањето ќе ги обедини вториот и третиот по големина јапонски производител на автомобили и ќе го додаде помалиот Mitsubishi, во одбранбен обид да ги здружат силите додека автомобилската индустрија минува низ својот најголем период на пресврти досега. Тоа ќе го создаде третиот најголем производител на автомобили во светот во однос на годишната продажба, зад само јапонскиот конкурент Toyota и германскиот Volkswagen.
Додека Тојота остана релативно финансиски отпорна поради раното водство во хибридните возила, другите јапонски производители на автомобили се борат да дојдат до пари за да инвестираат во префрлањето од загадувачки бензин и дизел на почисти електрични возила. Хибридите, кои комбинираат бензински мотор и помала батерија, остануваат поевтини за производство за производителите.
Во исто време, кинеските производители како BYD и SAIC агресивно ги таргетираа електричните автомобили како начин да зграпчат многу поголем удел на глобалниот пазар на автомобили. Кинескиот Foxconn, кој произведува iPhone телефони според договор со американскиот Apple, наводно започнал рани дискусии за пристапот на Honda или Nissan, што предизвика забрзани преговори за спојување.
Хонда продаде 3,8 милиони автомобили во 2023 година, иако беше многу поефикасна од Нисан, кој вреди четвртина од својот ривал и покрај тоа што продаде 3 милиони автомобили минатата година. Mitsubishi продаде 700.000 автомобили во 2023 година.
Нисан е во кризен режим веќе неколку години во услови на пад на профитот и турбуленции по апсењето на неговиот поранешен извршен директор Карлос Госн во 2018 година. Госн побегна од јапонскиот домашен притвор една година подоцна, прошверцуван од земјата во кутија за музички инструменти со помош на поранешни оперативци на специјалните сили.
Говорејќи од Либан, каде што живее оттогаш, Госн во понеделникот рече дека плановите за спојување „немале смисла“ и веројатно нема да успеат, според Ројтерс. Тој водеше полуформален сојуз меѓу Nissan, Renault и Mitsubishi за да се обиде да постигне светски размери, но тој тврдеше дека Honda и Nissan се премногу слични за да постигнат голема корист.
„Од индустриска гледна точка, има дуплирање насекаде“, рече Госн.
Сепак, трите компании рекоа дека разговорите ќе одговорат на „драматичните промени во опкружувањето околу компаниите и автомобилската индустрија“.
Тошихиро Мибе, извршниот директор на Honda, рече дека ваквата промена во индустријата се случува само на секои 100 години – што сугерира дека преминувањето кон електрични автомобили е исто толку фундаментално како и почетокот на масовната продажба на автомобили на пазарот.
Тој рече дека Nissan и Honda „ќе ја разјаснат можноста за деловна интеграција до крајот на јануари, во согласност со разгледувањето на Mitsubishi Motors“.
Макото Учида, извршен директор на Nissan, рече: „Honda и Nissan почнаа да размислуваат за деловна интеграција и ќе го проучуваат создавањето значајни синергии меѓу двете компании во широк опсег на полиња“.