Mercedes-Benz USA и матичната компанија Daimler AG се согласија да платат речиси 150 милиони американски долари за да ги решат обвинувањата дека производителот на автомобили тајно инсталирал уреди во стотици илјади возила за да ги помине тестовите за емисии.
Според коалицијата на државни обвинители, помеѓу 2008 и 2016 година, германскиот производител на автомобили опремил повеќе од 211.000 дизел патнички автомобили и комбиња со софтверски уреди кои ги оптимизирале контролите за емисии за време на тестовите, но ги намалиле контролите за време на нормалното работење.
Уредите им овозможиле на возилата далеку да ги надминат законските ограничувања за азотни оксиди, загадувач кој може да предизвика респираторни заболувања и придонесува за смог.
Во соопштението се тврди дека Mercedes ги инсталирал уредите затоа што не можел да ги постигне целите за дизајн и перформанси, како што е ефикасноста на горивото, а воедно да ги почитува стандардите за емисии.
Производителот на автомобили наводно ги криел уредите од државните и федералните регулатори и јавноста, додека ги продавал возилата како „еколошки“ и во согласност со стандардите за емисии.
Daimler AG и Mercedes-Benz USA веќе се согласија во 2020 година да платат 1,5 милијарди американски долари на владата на САД и регулаторите на државата Калифорнија за да ги решат обвинувањата за измама со емисиите.
Педесет главни обвинители, вклучувајќи ги и главните обвинители на округот Колумбија и Порторико, ја сочинуваа коалицијата објавена во понеделник. Калифорнија не беше дел од групата.
Спогодбата бара производителот на автомобили да им исплати на главните обвинители 120 милиони американски долари, а уште 29 милиони американски долари плаќањето да биде суспендирано и потенцијално откажано во очекување на завршувањето на програмата за помош на потрошувачите.
Овој напор ќе се прошири на околу 40.000 возила со уреди кои не биле поправени или трајно отстранети од патот до август 2023 година. Сопствениците на тие возила би добиле 2000 американски долари по возило ако инсталираат одобрен софтвер за модификација на емисиите и продолжена гаранција.
Спогодбата, исто така, бара од Mercedes да ги почитува барањата за известување и да се воздржи од понатамошен нефер или измамнички маркетинг или продажба на дизел возила.
Фолксваген, исто така, плати 2,8 милијарди американски долари за решавање на кривична постапка поради измама со емисиите.
(Фото: Atlanta Falcons, Wikimedia)
Аналитика








