Хајнекен конечно ги продаде своите операции во Русија, со загуба од 300 милиони евра, по критиките за времето кое ѝ требаше на холандската група за производство на пиво да ја напушти земјата по целосната инвазија на Русија на Украина. Heineken ќе го продаде бизнисот, кој има седум пиварници и 1.800 вработени, на рускиот производител Arnest Group за 1 евро. Договорот ќе резултира со очекувана загуба од 300 милиони евра, соопшти компанијата во петокот.
Иако многу европски компании најавија планови за продажба или затворање на нивните руски операции по инвазијата, некои бавно се повлекуваат, наведувајќи го обемот на операциите или потребата да се заштити персоналот што се уште е во земјата.
Пивото веќе ги повлече брендовите како Хајнекен, Милер и Гинис од руските полици, иако Амстел остана на продажба делумно за да го одржи локалниот бизнис, а нови производи беа лансирани од локалното раководство. „Иако траеше многу подолго отколку што се надевавме, оваа трансакција го обезбедува егзистенцијата на нашите вработени и ни овозможува да излеземе од земјата на одговорен начин“, рече во петокот главниот извршен директор Долф ван ден Бринк.
Професорот од Јеил, Џеф Соненфелд, кој создаде глобален список на странски компании кои тргуваат во Русија, обвини некои западни групи кои не ја напуштија земјата дека ги прекршуваат своите ветувања.
Како одговор на неговите критики оваа година, Хајнекен рече дека работи напорно за да го пренесе својот бизнис на купувач во предизвикувачки околности.
Рускиот бизнис беше ограден и самофинансиран, се додава, без размена на средства помеѓу Хајнекен и деловната единица во Русија. На договорот му требаа месеци за да добие регулаторно одобрение.
Ван ден Бринк рече дека приоритетите биле да се заштитат локалните вработени, да се спречи преземањето на средствата од руската држава и да се избегне каква било сугестија дека компанијата ќе оствари профит. „Посакувам да можевме да го затвориме овој договор многу месеци претходно“, додаде тој. „Постоеше реален ризик за правно гонење на нашите локални жители, постоеше реален ризик од национализација“.
Како дел од договорот, Хајнекен рече дека ќе има тригодишна лиценца за „некои помали регионални брендови кои се потребни за да се обезбеди континуитет на бизнисот и безбедно одобрување на трансакциите“.
Но, рече дека нема да обезбеди поддршка за брендот и нема да добие приходи, авторски права или такси од Русија. Во договорот нема опција за откуп или друго враќање во Русија.
Групацијата Арнест се согласи на рати да го отплати историскиот меѓукомпаниски долг на рускиот бизнис од 100 милиони евра поради Хајнекен. Холандскиот производител на пиво рече дека нејзината перспектива за цела 2023 година нема да биде засегната од продажбата.
Бизнисот, кој произведуваше околу 10 милиони хектолитри пиво, претставуваше околу 4 отсто од глобалните количини. „Беше клучно да се извлечат огромното мнозинство од нашите меѓународни брендови бидејќи не сакавме тие да останат во земјата“, рече Ван дер Бринк.