ПОВЕЌЕ

    МАРС ГО КУПУВА ПРОИЗВОДИТЕЛОТ на најпопуларниот чипс за повеќе од 29 милијарди долари

    Време зa читање: 4 минути

    Американскиот производител на слатки и храна Марс се согласи да го купи Келан, компанијата која го производува глобално популарниот чипс Pringles, за повеќе од 29 милијарди долари во едно од највредните преземања оваа година, јавуваат британските медиуми.

    Шпекулираниот потег на кондиторски гигант Марс за Келанова – поранешната гранка за производство на грицки на Kellog’s – ги заинтересира аналитичарите. Тоа би бил значаен потег, и по големина и по стратешка насока. Секој договор за Келанова – склучен од Келогс кон крајот на 2023 година за да го подели бизнисот со грицки и житарки – нема да биде евтин.

    Марс, една од најголемите американски и светски компании, може да се пофали со годишна продажба од повеќе од 50 милијарди долари и повеќе од 150.000 вработени ширум светот.

    Американскиот конгломерат, познат по слатките закуски како што се M&M’s, Snickers и Skittles, планира да плати 83,50 долари за уделот на Келан. Соопштение за ова се очекува во текот на денот во Њујорк, а Марс ќе преземе 6 милијарди долари од нето долгот на Келан, пишуваат медиумите.

    По вчерашното зголемување на цената на акциите, Келанова веќе има пазарна капитализација од над 24 милијарди долари. Вклучувајќи го долгот, тоа му дава вредност на претпријатието северно од 30 милијарди долари.

    Тоа значи дека шпекулираниот договор ќе биде најголемото купување на храна и пијалоци во речиси една деценија, по мега-спојувањето на Крафт Фудс и Хајнц во 2015 година од 45 милијарди евра. далеку од голема консолидација по мешаниот одговор на инвеститорите и перформансите на Kraft Heinz по спојувањето.

    Имаше некои големи претстави за консолидација – најзначајна претставата на Крафт Хајнц за Унилевер во 2017 година и сопствениот обид на Унилевер да ја купи раката за здравје на потрошувачите на GSK – но ништо од овој обем не се оствари. Големите М&А навидум паднаа во немилост кај акционерите.

    Американскиот брокер Дејвидсон дава 50% веројатност да се случи договорот. Сепак, се вели дека стекнувањето има стратешка смисла со оглед на привлечното вреднување на Келанова во споредба со современите сектори. Исто така, таа е помалку фокусирана на Северна Америка отколку повеќето фирми за храна и пијалоци котирани на САД, при што само Mondelez има позначајна изложеност на пазарите во развој.

    Како што истакна Дејвидсон, портфолијата би можеле да бидат комплементарни. Фокусот на Келанова за ужина би се изградил на сопствената сила на Марс во оваа област. Аквизицијата, исто така, ќе го одведе Марс во вкусни закуски и прилики за појадок, со оглед на тоа што Келанова доби брендови како Special K и Pop Tarts во поделбата на Kellogg.

    Сепак, Џеферис сугерираше дека Марс ќе мора да плати околу 85 долари по акција за да го заврши договорот, што ќе биде премија од 35% во однос на нејзината затворачка цена во петокот и сепак значително над 73,35 долари со кои моментално се тргува.

    Една од предностите што Марс може да ја има во обезбедувањето договор е немањето потреба да ги убеди сопствените акционери, со оглед на тоа што останува во семејна сопственост. „Марс“ во последно време е особено придобивка, купувајќи го премиум чоколадото „Hotel Chocolat“ со седиште во Велика Британија за 534 милиони фунти минатата година заедно со производителот на здрава храна Kevin’s Natural Foods. Но, M&A од оваа големина е на сосема друго ниво и би бил најголемиот договор во историјата на Марс.

    Исто така, постојат шпекулации дека овој потег може да ги принуди ривалите да играат за Келанова. Извештаите го посочуваат Mondelez како најверојатното име во рамката, но беа споменати и Херши и Џенерал Милс, додека PepsiCo може да се бори со проблеми со конкуренцијата.

    Дури и ако војната за наддавање не се реализира, вестите сугерираат дека големите зделки се враќаат на маса за мултинационалните компании за храна и пијалоци.

    Голем број американски аналитичари сугерираа дека спојувањето од овој обем може да резултира со бран на консолидација на FMCG – последен пат виден пред повеќе од 20 години – бидејќи компаниите со силни биланси настојуваат да го поттикнат растот на портфолиото во побенигната ера на цените.

    FT го цитира Роберт Москов, аналитичар во TD Cowen: „Во вакви моменти кога растот забавува, билансите се релативно чисти и вреднувањата паѓаат, лидерите на пазарот во храната имаат тенденција повнимателно да гледаат на големите комбинации за да поттикнат синергија на трошоците“.

    Во таа смисла, можеби мантрата „кога ќе се појавиш, не можеш да запреш“ ќе важи и за глобалните договори за храна и пијалоци.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично