И покрај 90-дневната пауза на повеќето царини на претседателот Доналд Трамп, царините од 10% сè уште остануваат. Оваа трговска политика може да има неверојатен ефект врз способноста на Американците да купуваат луксузни стоки во странство. Цените на основните потреби веќе отскокнаа нагоре и надолу поради царините, а неизвесноста може да почувствува и на пазарот на поскапи артикли.
Кога станува збор за странскиот пазар на луксуз, облеката од високата класа најверојатно ќе биде најмногу погодена од тарифите на Белата куќа, особено ако Трамп се откаже од својата 90-дневна пауза. Но, луксузните возила и часовници, популарни кај Американците, би можеле да завршат и на ќор-сокак.
Стравувањата околу тарифите на Трамп „ги уриваат надежите во луксузната индустрија од 400 милијарди долари годишно дека богатите Американци би можеле да помогнат да се извлече од најголемиот пад во последните години“, вели Ројтерс. Аналитичарите сега проценуваат дека глобалниот пазар на луксуз може да падне за 2% во 2025 година; претходно се проценуваше дека ќе оствари раст од 5%. Тарифите на Трамп би можеле да го влошат ова, бидејќи „европските куќи за мода и накит како Луј Витон на LVMH, Шанел и Ричемонт етикетата Картие сметаа на растот на продажбата од богатите Американци за да помогнат да се надомести слабата побарувачка во Кина“.
Некои од овие брендови се очекува да ја искористат својата ценовна моќ за да го заштитат профитот од царините, но инвеститорите се загрижени дека купувачите кои можат да си дозволат кожни чанти и златни нараквици од 10.000 долари би можеле да ги затегнат конците на чантата во затемната економска позадина, вели Ројтерс.
Ова создава „главоболка“ за луксузните брендови бидејќи тие веќе се под притисок да смислат привлечни дизајни за да го сменат падот на продажбата.
Сите дополнителни царини „веројатно ќе одекнат низ синџирот на снабдување на модата, вели Си-Ен-Ен , но и другите луксузни стоки би можеле да бидат погодени, особено автомобилите. Тарифите би можеле да ја „загрозат љубовната врска на Америка со сопственоста на европски луксузни автомобили, вели Business Insider .
Цените на луксузните статусни симболи како што се Ферари, Ролс-Ројс и Астон Марти гарантирано е дека ќе пораснат, бидејќи и покрај тоа што Трамп ја издаде својата 90-дневна тарифна пауза, тарифата за увезените возила останува на сила. Марките на луксузните автомобили веќе сигнализираа дека ќе ги зголемат цените како одговор на трговските војни.
Со слична судбина би можеле да се соочат и европските часовници од висока класа. САД се најголемиот извозен пазар на часовници во Швајцарија, што ги прави нивните трговски односи од клучно значење за земјата“, рече Fortune . Кинеската побарувачка се поколеба и компаниите за часовници се свртеа кон Американците за да ја поттикнат нивната продажба. Додека овие компании најверојатно ќе прибегнат кон зголемување на цените на нивните извонредни часовници од високата класа, брендовите „кои се грижат за потрошувачите од средно ниво се во поголема неволја“.
Ако Трамп ги реконструира своите тарифи по 90-дневната пауза, тоа би можело да има драстични ефекти во САД и на глобално ниво. Доколку трговската војна предизвика глобално забавување, побарувачката на другите клучни пазари ќе страда, вели Журнал. Кинеските потрошувачи нема веројатност да се расфрлаат со дизајнерски брендови ако царините од 54 отсто на Трамп за стоките во земјата предизвикаат економски пад.
Додека Трамп тврди дека неговите тарифи ќе го наполнат американското производство, повеќето компании велат дека „високите трошоци ќе ги спречат да го преселат производството назад во САД“, според истражувањето на CNBC. Дури и ако производството се врати назад, 81% од анкетираните компании очекуваат автоматизацијата да биде фаворизирана пред работниците.